Provrtani vyfuku - jaký efekt?

Od: Datum: 18.10.10 14:45 odpovědí: 6 změna: 04.04.14 14:30

Dobry den, mam 4t motorku 50ccm, chinu ... chtel bych se zeptat co to udela kdyz provrtam vyfuk v miste: jak je hlavni vychod tak u nej je jedna takova mala dirka ... a co by to udelalo kdybych tam udelal jeste jednu nebo dve nebo tri...?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: buzz
Datum: 18.10.10 14:55

jeste bych se chtel rovnou zeptat jestli se nejak zvedne spotreba bo jestli motorka treba nestrati vykon , nebo jestli se naopak vykon zvedne?

Od: axus®
Datum: 18.10.10 14:59
avatar

Co je to hlavni vychod?

Cim bliz k motoru vyfuk provrtas, tim vic Te to tou dirkou bude foukat a prdet.

V miste vrtani muze vyfuk zacit reznout a take Te tamtudy bude zatekat voda.

Nic jineho vyznamneho se nestane.

doplněno 18.10.10 15:07:

Vyfukove svody se skutecne kvuli optimalnimu prubehu momentove krivky a rychlemu odvodu spalin muzou ladt (ovsem ne vrtanim direk) a kazda dirka ve svodech samozrejme toto pripadne lazeni kazi, ale v Tvem 4-taktnim 50ccm cinskem pripade bych se neceho podobneho v zadnem pripade neobaval ;)

doplněno 18.10.10 15:13:

Tak v koncovem tlumici si vrtej jak chces. Tam nicemu, krome jiz zmineneho mozneho zarodku reznuti neublizis.

Jestli to u 50ccm motorky prida nejaky vykon, tak to odhaduji na 0,0nic kW. Zalezi na tom, zda neni vyusteni tlumice presprilis seskrceno. Nicmene sam to nejlepe muzes vyzkouset praktickym testem - odmontovanim.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buzz
Datum: 18.10.10 15:06

ja sem myslel ten vychod jak je uplne na konci vyfuku... ta nejvetsi dira... znamy takhle provrtavat vyfuk a a nakonec cely ten zadek toho vyfuku jakoby uplne vyndal a rikal ze mu to zvedlo vykon... tak proto se ptam...

Od: hospodin*
Datum: 18.10.10 15:47

Protože do motorek "maličko" dělám, dám ti obecné info:

Když snížíš odpor spalin v koncovce výfuku, tak obecně spadne kroutící moment o nějaké otáčky níž.

ALE:

každý výfuk je stavěn na nějaký (ideální) průběh výkonové křivky a křivky kroutícího momentu. Když ho "otevřeš", teoreticky si zvedneš kroutící moment v nižších otáčkách, ale ve vyšších se zase může objevit výkonová díra. Takže pokud dávaš laděný výfuk, nebo ladíš výfuk, musíš upravit i sání za sání s menším odporem,abys odstranil vzniklou výkonovou díru. To se řeší průchodnějším vzduchovým filtrem - nejčastěji od firmy KN. Když máš vstřikování, ještě se obvykle upravuje palivová mapa "čipem".

Takže: záleží na přepážkách,které jsou v koncovce. Pokud tam uděláš díru, bude to třeba jen prdět. Když prohulíš všechny přepážky v koncovce a snížíš odpor, klesne ti krouťák do nižších otáček a vznikne díra výkonu. Pak budeš muset ladit sání, protože se ti změní výplach v motoru a kromě výkonové díry se ti začnou přehřívat výfukové ventily a můžeš podpálit jejich dosedací plochy - "sedla".

Rada - nech to být, jak to je, jen by se ti začal loupat chrom a vejfuk by vypadal blbě. Anebo si kup laděnou koncovku, pro tvou motorku a kup si otevřenej KN filtr.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ojamlynar*
Datum: 18.10.10 18:02

okaaa dekuju moc

Ohodnoceno: 0x
 
Od: janomajka
Datum: 04.04.14 14:30

U 4-taktu nečekejte zvýšení výkonu, to se projeví až u motorů s objemem 500ccm a výše a i tam se jedná o řádově o pár koní.

Takže provrtání výfuku ti v žádném případě výkon nezvedne, a laděný výfuk taky ne, jediné co se změní bude zvuk.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.