Nejste přihlášen/a.
Dobry den, mam 4t motorku 50ccm, chinu ... chtel bych se zeptat co to udela kdyz provrtam vyfuk v miste: jak je hlavni vychod tak u nej je jedna takova mala dirka ... a co by to udelalo kdybych tam udelal jeste jednu nebo dve nebo tri...?
Protože do motorek "maličko" dělám, dám ti obecné info:
Když snížíš odpor spalin v koncovce výfuku, tak obecně spadne kroutící moment o nějaké otáčky níž.
ALE:
každý výfuk je stavěn na nějaký (ideální) průběh výkonové křivky a křivky kroutícího momentu. Když ho "otevřeš", teoreticky si zvedneš kroutící moment v nižších otáčkách, ale ve vyšších se zase může objevit výkonová díra. Takže pokud dávaš laděný výfuk, nebo ladíš výfuk, musíš upravit i sání za sání s menším odporem,abys odstranil vzniklou výkonovou díru. To se řeší průchodnějším vzduchovým filtrem - nejčastěji od firmy KN. Když máš vstřikování, ještě se obvykle upravuje palivová mapa "čipem".
Takže: záleží na přepážkách,které jsou v koncovce. Pokud tam uděláš díru, bude to třeba jen prdět. Když prohulíš všechny přepážky v koncovce a snížíš odpor, klesne ti krouťák do nižších otáček a vznikne díra výkonu. Pak budeš muset ladit sání, protože se ti změní výplach v motoru a kromě výkonové díry se ti začnou přehřívat výfukové ventily a můžeš podpálit jejich dosedací plochy - "sedla".
Rada - nech to být, jak to je, jen by se ti začal loupat chrom a vejfuk by vypadal blbě. Anebo si kup laděnou koncovku, pro tvou motorku a kup si otevřenej KN filtr.
Co je to hlavni vychod?
Cim bliz k motoru vyfuk provrtas, tim vic Te to tou dirkou bude foukat a prdet.
V miste vrtani muze vyfuk zacit reznout a take Te tamtudy bude zatekat voda.
Nic jineho vyznamneho se nestane.
doplněno 18.10.10 15:07:Vyfukove svody se skutecne kvuli optimalnimu prubehu momentove krivky a rychlemu odvodu spalin muzou ladt (ovsem ne vrtanim direk) a kazda dirka ve svodech samozrejme toto pripadne lazeni kazi, ale v Tvem 4-taktnim 50ccm cinskem pripade bych se neceho podobneho v zadnem pripade neobaval
Tak v koncovem tlumici si vrtej jak chces. Tam nicemu, krome jiz zmineneho mozneho zarodku reznuti neublizis.
Jestli to u 50ccm motorky prida nejaky vykon, tak to odhaduji na 0,0nic kW. Zalezi na tom, zda neni vyusteni tlumice presprilis seskrceno. Nicmene sam to nejlepe muzes vyzkouset praktickym testem - odmontovanim.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.