Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vozidlo netopí

Od: renich odpovědí: 7 změna:

Dobrý den.Mám vůz Renault 19 1.8 benzín rok 92 a mám problém s topením.Slabě to topí co se teď ochladilo a nevím co s tím.Termostat nový,nemrz.směs,chladič a pořád slabota.Poradíte mi někdo co s tím udělat.Díky.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*
hodnocení

1x

jediným účinným řešením je vyndat radiátor a vyčistit ho-je zanesený,čili špatně protéka horká kapalina a ztrácí svoji účinnost...Odšroubujte(povolte) palubku-není nutná její demontáž,a zleva od pedálů se nechá vyndat,ne moc dobře,ale nechá...Až ho budete mít venku-propláchněte tlakovou vodou-třeba sprcha a nechte jej dva dny ponořený v čistém octu(není nijak agresivní,nepoškodí membránky a nenaruší materiál jako takový-přesto je značně účinný),poté znovu průplach a namontovat...A bude teploučko-uvidíte...:D

 

hospodin*
hodnocení

0x

Dobrý den,

"druhé jediné řešení" je najít odvzdušňovací šroub topného okruhu (obvykle na vstupu vody do topení v nejvyšším místě-plastový šroubek podobní tomu u ventilku kola) a zkusit topení zaplavit vodou. Pokud jste měnil kapalinu, termostat atd. a neodvzdušnil, tak je to první věc, kterou udělejte, až pak postupujte dle předešlého rádce.

erikch*

až na malý tech.detail,že R19 tuto možnost nemají-nejvyšším bodem chl.okruhu je chladič(vstup a výstup topení na torpédu je níž než chladič)-a proto je jediný odvzdušňovák na chladiči...,proto jsem psal "jediné řešení"...

jabraka*

Já také nevím,co by mělo mít za důvod,aby se chladič zanesl,je tam jen destilovaná voda a antikorozní přísada.Měl jsem řadu aut,a žádné nemělo po 100000 km ucpaný chladič,nebo radiátor topení.Pokud to přestalo topit,tak jedině zavzdušněním.Dej na Hospodina.

JABRAKA

hospodin*

Dal jsem si tu práci a kouknul na renaultclub.cz do diskuse.

Takže odvzušnit, zkontrolovat, zda není vypadlé táhlo ovládací klapky a pokud to nepomůže, tak je opravdu zanešené topení.

Vyčištění výplachem prý nepomáhá nebo jen na krátkou dobu, takže jedině vyměnit za nový kus = investice 2tis kč origo, 1100kč replika.

Není to z mé hlavy, čerpáno zde:

forum.renaultclub.cz/...

erikch*

R19 jsem rozebíral skládal a provozoval již poměrně velký počet a "netopící" je z 95% příčina zanesený radiátor topení...,nefunkční táhlo je velmi jasně rozpoznatelné -o tom se není třeba zmiňovat,obdoba třeba prasklého spojkového lanka-téměř nulový odpor,jinak "louhování" v octu-viz,první odpověď na tuto otázku,zabírá z 99% těchto případů-opravdu zhruba ty dva dny,pak průplach a dva tři roky je klid.Náklady cca.3x litr octa a čas montáže,demontáže...Koupit nový radiátor je nepoměrně dražším řešením,ale lze i tak samozřejmě...Jinak Jabrakovi-usazeniny se tvoří reakcemi kovu(ů)s kapalinou-motor,radiátor a chladič bohužel zatím nelze vést v plastu,takže i přes užití nemrzn.a antikoro kapaliny stejně postupem času dojde k zanášení a tvorbě usazenin-u jakéhokoliv auta...,a díky gravitaci se drží v nejspodnější části okruhu-což je většinou právě radiátor topení...

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

koukejte po vedení a ošahejte až kam to je teplé. Kde je to studené, je třeba zjistit proč tan neteče teplá voda. Opravdu to nejde odzvzdušnit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]