Nejste přihlášen/a.
Potřebuji usměrnit proud z magneta které dává podle počtu otáček od10V-do60V na aspoň 12V.Je to na svícení,origoš z babety shořel.Děkuji za pomoc.
nechcete náhodou stabilizovat proud?
aby stále dávalo 12 voltů?
stabilizátor 7812 (tuším číslo správně?)
doplněno 12.10.10 19:52:navštívíte prodejnu s radioamatérským materiálem, třeba u kamenné vily, vysvětlíte jim co chcete a poradí. Znáte základy elektrotechniky?
Také špatně,stabilizátor 7812 je stabilizátor napětí,ne proudu.Tento byl v kovovém pouzdru jako výkonový tranzistor,dnes jsou v plastu s chladicí ploškou přímo na chladič jedním šroubkem.
JABRAKA.
Asi bych hlasoval,pro solární světlo s akumulátorem,ten se přes den nabije sluníčkema přes noc vesele 12 LEDek svítí.
Toť problém, jestli to dává 10 V jako minimum, tak nelze dostat 12 V. Pokud by se dal stabilizátor 12 V, tak aspoň 15 V na jeho vstupu. A pochopitelně před tím usměrňovač. A dále jaký proud by jím tekl, zda by stačila 1 A. A pak chlazení, protože by se na něm muselo "ztratit"řekněme přes 45 V při max. otáčkách.
Takže dát usměrňovač, Graetz, 4 diody nebo koupit přímo můstek na příslušný proud, napětí a změřit pak napětí na výstupu při min/max otáčkách. A podle výsledku stabilizátor.
Ještě jste neodpověděl, jestli je to pro LED nebo pro žárovku?
Pokud je to pro žárovku, tak jste odpověď dostal.
Pokud pro LED, tak doporučuji usměrnění, a zdroj proudu. Pak nebude záležet na vstupním napětí, a zároveň nebude docházet ke kolísání svitu LED.
doplněno 12.10.10 20:46:Takže chcete použít původní 12V žárovku?
doplněno 12.10.10 20:59:Tak jsem si to celé pročetl ještě jednou a nějak tomu nerozumím. V dotazu píšete "origoš z babety shořel". Co shořelo? To magneto? Žárovka? Proč z babety když o kousek níž uvádite, že se jedná o Hondu XL125? Nějak tomu, nejsa motoristicky vzdělán, nerozumím. Tedy kde je vlastně problém?
Něco prostě chybí mezi magnetem a světlem.Někdo mi poradil usměrňovač na babetu,ale asi kvůli velkým proudům se nafouk a zhořel,no a zase nemůžu jezdit za tmy.
A proč to chcete pořád usměrňovat? Fungovalo to předtím bez toho? Musí to fungovat i teď. Nedáváte tam málo výkonnou žárovku? Nevím co máte za typ Hondy jestli 6V nebo 12V. Podle typu tam patří žárovka 6v/35W nebo 12V/35W. Pokud osadíte s menším výkonem vyletí Vám napětí nahoru. Pak to naprázdno může dávat i těch 60V.
Zkusit to zatížit nějakým rezistorem o známém odporu a měřit proud při různém napětí (otáčkách) a zpracovat do tabulky. S tím se pak už dá nějak pracovat. Udělat si takovou laboratorní práci. U takových strojů - moped, Babeta svítivost kolísala s otáčkama. 125 cmm? A co tak aku 6 V?
Na slušné svícení to musí dát také slušný proud I=W/U.
Bussi. 35W:6V=cca 6A. Jak dlouho by asi svítil , dejme tomu, 4Ah aku? Ty 4Ah jsou můj odhad. Absolutně netuším jaké se do motorek dávají. Ale tu hodnotu té žárovky(35W), jsem našel v manuálu k té Hondě.
A pro Hondu: Takže pokud ti tam hoří žárovky, a dřív nehořely, tak tam dáváš buď žárovku s malým příkonem, která nestíhá zatížením a tím vyletí napětí nahoru a shoří žárovka. Nebo tam máš nějakou závadu, na kterou je potřeba přijít, a ne řešit to nějakými, s odpuštěním bastly, které tam nepatří. Zatím jsi stále neodpověděl, jestli tam dáváš opravdu 6V/35W žárovku. Tuším jsi se zmínil o 6V instalaci.
doplněno 12.10.10 22:27:Co je to za typ? XL z jakého roku? do r. 81, nebo novější?
doplněno 12.10.10 22:30:Já to vidím buď na odešlý regulátor nabíjení, nebo něco okolo baterie. Kontakty?
doplněno 12.10.10 22:45:Tak se omlouvám, podle schéma je regulátor pouze pro baterku a nemá s hlavním světlem co dělat. Jediné co to tedy může dělat, je použití špatné žárovky, nebo prohozené dráty na magnetu. Nehrabal jste se v tom?
Proč uvádíš 4Ah? Dá nejbližší hodnotu odpovídající proudu. Ale když projedu web, jsou skutečně v moto i o nižší kapacitě, zbytek musí dodat dynamo. Pak jsou 9 Ah, takže žádný problém. Ještě múže dát k žárovce bočník, hi. Nebo zenerku.
Ostatně i u auto, pokud jede krátké tratě, tak při svícení tlumenými je aku nedobíjené. A tak prostě v takovém případě kde je to možné jedu na parkovačky, nebo vypínám úplně (žádám nekomentovat, co by kdyby).
Buď tam dá žárovku takovou, odkud ten generátor vzal, nebo změří. Nebo baterku a ledky..
Když si to moto Hondu XL125 najdu (Varadero?), tak pokud dobře vidím vpředu dvě žárovky, koncové (RZ), blinkry.
Dyť to má starter!
Našel! jen Honda 125 XL 4 Ah, tedy vyřešeno.
Chlapi moc si cením vaší pomoci,skusím upřesnit situaci.Mám motor z Honda XL125.r.v.1980-85,nevím přesně.Dole je eletrika ve voleji a nahoře u ventilů místo regulátoru otáček -klasické kladívko s kondíkem.Motor je zapojenej jako fechtl a v rámu s fantika.Jede skvěle,jen jsem chtěl využít volný dráty z motoru na svícení.Podle jednoho z mnoha zapojení je to přímo z motoru a teď co stím.Děkuji.
Teda... a to nešlo napsat hned, mám jen motor z XY a co přesně chci? Na co kolem toho tady tolik řečí zbytečných a ztráta času!
No vždyť to píšu. Tahle motorka má napájení světla přímo z magneta. Nemá smysl ti teď vysvětlovat princip regulace s pomocí vířivých proudů. Vede z toho + žlutobílej drát, kostra je tmavě zelený drát. Drát z magneta jde jen přes vypínač. Žárovka tam musí být 35W. Jestli 6 nebo 12V se liší podle roku výroby. Do r. 84-6V od r. 85-12V Podívej se na baterku a uvidíš. Zkus nejdřív tuhle velkou žárovku a dej vědět. Existuje potom ještě jeden fígl s odporovým drátem, ale to až později, ať ti neblbnu teď hlavu. Nejdřív tu pořádnou žárovku.
Silniční motocykly mají dobíjecí systém s alternátorem.Ten má pro dobíjení usměrňovací diodu,nebo usměrňovací blok.Zapalování se také různí.Buď je kondenzátor,který se pro jiskru přes primár zapalovací cívky vybije v okamžiku jiskry.Další možnost je tranzistorové zapalování.Tam zajišťuje jiskru obvod tranzistoru.Případně tyristorové,tam spíná primár cívky tyristor v okamžiku nastavené špičky napětí.Pro každý systém je jiná i zapalovací cívka.Při použití v jiném systému obvykle něco odejde.
Důležitý je také způsob regulace nastavení předstihu v závislosti na otáčkách.Takže chyby v zapalovacím a dobíjecím systému nelze řešit takto na dálku.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.