Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupě auta v Německu

Od: hj odpovědí: 7 změna:

poradil by někdo,co všechno musím mít a vyřídit za papíry,když koupím v Německu osobní auto ojeté a chci ho tady přihlásit?Od jakého roku je to možné?

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

alf*
hodnocení

1x

není omezení stáří, jen musí mít platné osvědčení o homologaci pro provoz v zemích Evropské unie a o technické způsobilosti, které vydal příslušný úřad některého členského státu EU. Jaké papíry mrkni třeba na tipcars.com/... nebo penize.cz/...

stirecek*

Dobrá odpověď, ještě bych započítal náklady na cestu tam a zpět, popřípadě ubytování, jídlo a nějakou překladatelku, doma několik dní dovolené na vyřízení záležitostí a nemožnost nějaké případné reklamace vozu, protože by byla opět finančně a časově náročná. Z tohoto důvodu nechávám vše výše uvedené na profesionálech.

erikch*

malinko musím oponovat-profesionálové sice auto dovezou-ovšem už né za cenu,kterou byste za auto venku zaplatil,nesdělí vám v zájmu vlastního výdělku "tech.detaily" typu třeba :"je zapotřebí vyměnit tepl.čidlo na chladiči-nespíná..."(což zjistíte až "zavaříte"),prostě věci,které by vám běžný soukromý majitel v SRN sdělil,případně na místě osobně vyzkoušel a odhalil sám...,o to jste zprostředkováním ochuzen(a osobní jednání s reálným majitelem je nenahraditelné,hodně odhalí)-naopak o značné cenové navýšení naopak obohacen...Navíc díky záloze už je těžké couvnout,když jedete sám,tak máte pár jiných možností v záloze,nikdo vás k ničemu nenutí,a osobní jednání jsou nezávazná...Jinak pro auta jezdím pravidelně už od 95 roku(nyní už tak pro zábavu cca.1x měsíčně)a většina "deutsche již speakuje"-s domluvou není problém a i normálně smlouvejte,vyhledejte si spíše inzeráty od soukromníků,i když třeba jedete dolu až k Franc.hranicím-přes celé Německo-je to cesta večer od nás vyrazit a druhý den večer jste zpět-prostě nic dramatického,co by normální člověk,aníž by kdy vystrčil paty ze své rodné vsi(obrazně),nezvládl...Fakt se není čeho bát-pouze dbejte dodržování rychlosti a výbavy,stavu vozu-v Deutsche je to velmi drahé,to je asi jediné na co fakt bacha...Jinak při koupi klasická opatrnost a důslednost při zkušební jízdě a prohlídce-venku na vás ale většinou nečekají bubáci typu stočených km(u nich to je podvod),dřívejší bouračky apod-jako je u nás spíš pravidlem...

stirecek*

No jestli se dá zvládnout cca dva tisíce km za 24hodin, k tomu ještě v klidu vybrat vůz, vyřídit převozní značky o tom bysme se mohli bavit.

Když jsem psal něco o profesionálech, tak to čidlo na chladiči budu mít určitě vyměněné, stejně jako rozvody a oleje, doplněná klima je samozřejmost, stejně jako záruka a přihlášení včetně spz a TK plus emise v ceně vozu. To mi ještě na místě vyřídí pojistku...Ve zkratce, přijdu vyberu si vůz, za dva dny odjedu se vším všudy včetně povinné výbavy vozu a spz, vypískovaných oknech atd. Náhradní vozidlo v případě nějakého servisu je samozřejmostí a zdarma. Tohle mi žádný dovozce, který si tím jen tak vydělává nedá, protože by se mu to nevyplatilo a mně nejspíš taky ne. Když si tam přijede nějaký jarda z vesnice, může smlouvat, když si tam přijede někdo s pěti kamiony měsíčně usmlouvá ale daleko více. Nikoho neodrazuju od individuálního dovozu, je to lepší řešení než domácí bazar, ale nějakou dvacítku to minimálně spolkne plus několik dní starostí.

erikch*

právě v tom ,že přijede kamionem je ten problém-on totiž má s "Hansem Jurgenem" dohodu,že bude mít trochu nižší ceny,než jsou na netu,ale musí od něj brát vpodstatě vše co nabízí-a o tom to je...Co pak s tím "ostatním", na těch třech čtyřech luxusních za dobrou cenu vydělá,ale né tolik aby ostatní "šrot"(co musel koupit i s těma luxuskama)jen tak nechal ležet a běžet...,a ještě třeba měnit rozvody ap.-to stojí tisíce a tím si nebudou chlapci snižovat zisk...Znám spousty kluků co fakt drandili dvakrát týdně s návěsem-a tak to prostě bylo,je a asi i bude... No a ohledně vzdálenosti,byl jsem nedávno u Freiburgu(CH),nebo třeba Kolín/Rýnem-nic,co se nedá zvládnout během vpodvečerního výjezdu od nás a návratu večer druhý den(žádný pospávání 3hoďky na odpočívadle,pouze pauzy káva,sprcha,rozhejbání se...)-spát budu doma...Celý Německo je zvládnutelný na otočku...A náklady-cena auta je jasná,převozky 100 Éček na měsíc+palivo na cestu zpět,jedu-li s někým druhou kárkou(+plaťák=odpadají převozky)+2-4 tisíce,takže podle cíle,mě cesta s kávou a sváčou výjde max.do osmičky,desítky z celýho reichu...A dovozovku+přihlášení zvládnu vpoho během dvo hodin jako kterýkoli profesionál-na tom není nic složitého(poplatky jsou do 5000,-a máte české RZ-jak pro Jardu,tak pro profíky) Prostě nic dramatického a náročného-to se budu hádat...Když už něco přitáhnu,tak stavem i cenově abych byl já i kupec spokojen-a o tom by to mělo být...Všemožný jakože nadstandard fajn-ale něco to stojí,a ne profíky,ale zákazníka...Nikdo vám nevymění rozvodovou sadu za pořizovací cenu rozvodové sady...

stirecek*

Já jsem přece nepsal, že je to něco nezvládnutelného, psal jsem, že bych raděj volil taky německo než český bazar. Taky jsem psal, že cca dva tis km se nedá zvládnout za 24hod, to se budu hádat zase já. Z tvého pohledu je třeba možné otočit celé německo za den, ale já to mám na německé hranice nejrychlejší cestou 4,5-5hodin minimálně. Jinak tvým stylem jízdy jsem jel do Terama, cca 1100-1200km, káva jídlo za jízdy, zastávky jen na močení a při placení mýta - 14hodin a nedovedu si představit, že bych měl jet ještě zpět. To jsem se nijak necoural, přes rakousko 10-15nad limit, v itálii jsem se držel do 140, ale půl hodky jsem jel 200-210 :( vyšlo to. jinak k těm autům, samozřejmě že bere i šroty nebo opravené havárky, šrot má na díly, havárky sundá cestou v bazarech a bazaristi na tom ještě vydělají. Nechce si tím prostě kazit jméno. Nebere jen německo, ale třeba rakousko, itálie atd. Dělá jen fordy. Každý vůz projde kontrolou, u starších typů motorů dělá rozvody automaticky kvůli záruce, ten řemen zas není tak drahý, lepší než pak platit celý motor. Klima oleje to je prostě automatika, kupuješ hotový přihlášený pojištěný vůz. Umytí venku/uvnitř je samozřejmostí, vše vypadá jak nové voňavé, navoskované, nikde ani smítko. Ještě jsem nenapsal, že každá guma má min šest milimetrů a každý vůz nové lité kola, můžeš si vybrat z nabídky. Ale když jsem loni kalkuloval s výměnou šestiletého focuse za něco novějšího, počítal jsem stejně jako ty, objížděl jsem bazary a zjišťoval, kolik bych mohl dostat za svého focuse a byl jsem dost nemile překvapený. Nakonec od svého prodejce jsem dostal nabídku o hodně větší, zná to auto, dovezl ho, servisoval mi ho, takže jako protiúčet velice slušná cena vzhledem k tomu, za kolik se stejné auta prodávaly. Rozmýšlel jsem se asi měsíc a počítal...sledoval německý web, našel jsem i levnější, ale zase ne o tolik, aby se mi to vyplatilo. Shodou okolností jsem tehdá jel do říma, tak jsem měl přehled dokonalý, s italama se dala domluvit i nějaká sleva, osobní jednání je přece jen lepší, ale i tak to bylo pořád ještě hodně, když jsem počítal dovoz, přihlášení, nějakou očistu, gumy, kola a nemožnost záruky plus levný servis a výhody třeba náhradního vozu - opět nevýhoda. takže bylo rozhodnuto, využil jsem domácí nabídku, bylo to vše rychlé, za dva dny po domluvě jsem si přijel pro c max,rok starý,13tis km, odevzdal focuse, papíry jsem neřešil, pojistky taky ne, ani přihlášení a stk. S pojištovnou mají smlouvu, případné události nemusím řešit, povinná výbava vozu taky v ceně, vypískování sklel a přihlášení taky. Nové litáky jsem už psal. Jako stálý zákazník jsem prostě dostal slevu na kterou bych se dovozem nedostal, navíc on si je vědomý, že za pár let koupím další opět u něho. NAvíc mám oleje a filtry zdarma ;)

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

nebál bych se katastrofických scenářů a přemrštěných nákladů na individuální dovoz auta, kterými tady straší účastníci diskuse, nikde nenéí psáno, že musíte za každou cenu koupit auto v Hamburku nebo někde v brémách

- auto musí být mladší 8 let, a pokud je stačí, musí mít na výrovním-typovém štítku baznačenu homologaci typu ES, o co jde, to si NASTUDUJTE NA NETU...Pokud neí auto schváleno jako celek pro celou Evropu (homologace ES na výrobním štírku, musí být schváleno jako TYP, a číslo typového schválení musí mít zapsáno v regitračních dokladech...pokud auto neplní tyto podmínky, tak auto prostě nekupujte...stačí si vybrat v několika bazarech v SRN několi stejných aut, tak, aby bazary nebyli od sebe víc než 30-50 km a pak je prostě objedete a jedno z aut sio vyberete, nebo si předem vytipujete auta u soukromých fyzických osob, pak je akle na vaší domluvě aby byli všichni dotyční doma...auto s eodhlašuje na německím úřadu který se jmenuje LANDRATSAMT, po zaplacení krátkodobé pojistky lze k této pojistce vydat exportní zančky, s platností například dna 5 dnů...

Auta v auobazerech bývajíé odhlášena, bazar má manipulační značky na kterých lze dojet do registarčního místa, včetně pojištění, u soukromé osoby toto neplatí a s autem se musí na úřad...Auto v SRN musí mít platnou technickou prohlídku(razítko na malém TP, zkrastka TP je v Německu HU s uvedení mdata platnosti)

Doma v ČR stačí přistavit na STK, necjhat púrovést měření emisí, technickou prohlídku a technickou kontrolu, výsledkem je ca 5 listů protokolů , s dokladem o nabytí a zelenou kartou k pojistce vyrazit na úřad

Solidní dovozce si přirazí k ceně auta tak 10 tisíc Kč, plus si účtuje od 9 do 12Kč za kilometr

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]