Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

U semaforu neutral nebo seslapovat spojku?

Od: anna90* odpovědí: 14 změna:

Dobry den mam dotaz ,u semaforu nebo kdekoliv jinde mate zarazeno na neutral nebo seslapujete spojku?Ja pouzivam tu druhou variantu.Asi spojka dostava zabrat.Nebo je to v pohode?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

4x

Máte pravdu , spjka i ložisko dostává pěkně zabrat. Výrazně zkracujete její životnost. Naučte se vyřazovat rychlost a zařadit teprve jak se rozsvítí oranžová.

 

mil®
10.10.10 11:43
hodnocení

3x
avatar mil

Neutrál.

 

mariskam*
hodnocení

2x

Jako čerstvě vyučená z autoškoly-jedině neutrál:)

anna90*
hodnocení

Napiste jak to delate vy.

 

buss
hodnocení

0x

No asi nejspíše záleží, jak dloooouho to stání trvá že? A jaký terén ..

janmega*

Samozřejmě vyřadit na neutrál,pokud to není automat.

1jara*

Stiskknout tlačítko start-stop.Když se rozsvítí oranžová, tak zmáčkněte opět tlačítko start-stop a jedeme.

 

zasenovynick
hodnocení

0x

Spojku rozhodně vyšlápnount a mít neutrál.Existuje jedno takové pravidlo,že spojku mějte zmáčknutou jen nezbytně dlouhou dobu.Jakmile to jde ,dejte nohu ze spojkového pedálu.Pokaždé když ji máte zmáčknutou ,uvádíte do chodu spojkové ložisko a to se opotřebovává.Ještě si dávejte bacha na to,abyste nevědomky neměl(a) stále opřenou nohu o spojkový pedál,jak to často dělají začátečníci.Je to nešvar,který se pak těžko odnaučuje.

Ještě bych doplnil to, co už jsem na toto téma zde jednou psal: Výrobce ŠKODA 120 uváděl v manuálu max. dobu vyšlápnutí spojky 2 sec. Při delším vyšláopnutí už se výrazně snižovala životnost spojkového ložiska!

 

stirecek*
hodnocení

0x

To je důvod, proč mě vždy každá ženská na semaforech ujede:) A když se pokazí spojka nebo teče váleček, je to na chlapovi*sok*

 

magdon*
hodnocení

0x

Už se to tu řešilo. Spojka je určená pouze pro dočasné odpojení motoru pd převodovky při řazení a pro plynulý záběr při rozjíždění (řádově vteřiny!). Pokud jí budete používat místo neutrálu, nebo dokonce pro regulaci rychlosti jízdy (to není vtip, zažil jsem to), dlouho jezdit nebudete (i když dnešní spojky vydrží docela dost).

hekr*

DObrý den, měl bych podobný problém. Chci se zeptat co myslítě tím řádově vteřiny, kolik vteřin?

stirecek*

To není o vteřinách, to se nemusíte bát, že by odešla hned. Drtivá většina ženských i některých chlapů na křižovatkách stojí na spojce v řádu minut, je to jen o tom, že se tím zkracuje životnost, takže spojka nevydrží 200tis ani 150tis km ale třeba ještě méně. Spojkový váleček odejde většinou ještě dřív a ten taky není zrovna levný.

magdon*

Ty vteřiny neberte tak doslova, to nejde přesně říct. Někdy stačí na přeřazení rychlosti 1 vteřina, na rozjezd (třeba do kopce) je to 10 vteřin. Někdy si situace vyžádá i delší čas. Rozhodně se nezabývejte hlídáním doby sešlápnutí pedálu, ale zvykněte si požívat spojku co nejkratší dobu. Šetříte tak zejména vypínací ložisko, které je minimálně mazané a proto delší zátěží dost trpí, spojkový váleček, který je zbytečně dlouho namáhán tlakem kapaliny, ale i spojkové obložení (i při maximálně sešlápnutém pedálu dochází ve spojce k tření a tím zbytečnému opotřebení obložení).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]