Nejste přihlášen/a.
Zdravím lidičky,
prosím vás najde se někdo kdo dobře rozumí autům a poradí mi? Můj problém je ohledně koupě ojetého auta přesně Octavie II.
Chtěl bych koupit Octavii II od roku 2005 (asi diesel, ale není to podmínkou) Koukal jsem se na různé tuzemské a zahraniční autobazary a chtěl bych se zeptat jestli se mám nějak hodně bát při koupě diesla (1.9), který má najeto 120tis, 150tis nebo dokonce 200tis kilometrů? Nemáte nějaké zkušenost? Když si vezmu sebou svého automechanika, je to určitě jistější, ale dokáže přijít na většinu parametrů?Je podle vás lepší při tolika kilometrech koupit naftu nebo benzín?
Díky moc!
když Ti ho někdo prohlédne tak bych s toho nebál. Zdejších 120 a zahraničních 230 je často stejný počet naježděných km. Oktávka šla z domu asi s 330, něco už tedy opravy stály, ale věřím že kupec s ní dalších nejméně 100 bez větších problémů najezdí. Aktuální má po třech letech 150 a nepozoruji problémy a pokud si pamatuji tak jen opravy v rámci pravidelných prohlídek (brzdy, olej, filtry ...). Mohu Ti porovnat B i D, osobně, pokud bych moc nenajezdil šel bych rozhodně do benzínu. D je asi o 2 litry úspornější, ale je to hlučné, nepružné. Srovnávám B 1,8 a teď D 1,9. Pravda ten B měl asi o 20 kW víc.
Je pravda, že diesel má větší životnost než benzín, ale u bazarového auta je to spíš sázka do loterie. Ani sebelepší mechanik do motoru nevidí. Taky je těžko radit člověku, který nemá představu o motoru, který by chtěl, takže napřed doporučuju vyzkoušet oba motory v praxi. Každý má jiné představy o jízdě. I se slabším dieslem se bude líp jezdit, co se týče pružnosti. Ono ani tak nezáleží na kilometrech, jak na pravidelně servisovaném motoru, vždy je to jen o údržbě. Každý stroj se porouchá, takže je to jen o tom, jak se k němu choval předchozí majitel.
trošku musím oponovat s tím srovnáním životnosti dieselu a benzínu("diesel má větší životnost než benzín")-držáky byly nafty v piánech a francouzké 1.9D od PSA(Pažouti 205,309,405 ap.),jinak novější nafty se oproti benzínu moc nechytají...Díky honbě za nižšími emisemi a hlučností-mnohem vyšším tlakům vstřikování, atd.je modernější diesel podstatně víc namáhán-no a aby motor nevážil tunu,tak je to prostě dlouhodoběji neudržitelný kompromis...Měl jsem pár Renaultů benz.V6 2.9 a 3.0 s náběhem i něco přes 800 tisíc km,plně funkční i v -25 stupních bezproblémový start-toho se prostě TDíčko nemůže dožít-pokud někdo má něco takového,a pojízdného-rád bych to viděl,a přijedu se podívat kamkoli...
Měl jsem starého escorta 1,8D a do světa šel s 300tisíci. Za celou dobu co jsem ho měl, na motor jsem nešáhl, kromě vodní pumpy. I žhaviče byly původní a start při -30 byl samozřejmostí, ovšem naftu jsem měl jen čésáďáckou. Dodnes ho stále potkávám a už je to dost let. Benzínový motor s takovým náběhem už je prostě vyhrkaný a potřebuje určitý servis, i když vyjímky se najdou. Jen nemůžu souhlasit s tím, že modernější diesel je namáhám více než starý motor. Proč se dřív dávala litina? Proč motor vážil tunu? Takový motor musel zvládnout vysoké kompresní tlaky a celkově tvrdý nevyrovnaný chod a musel vydržet i vysoké tření. Už jsem to tu někde psal, moderní diesel pracuje sice na stejném principu, jen má sníženou kompresi, stále se pracuje na snížení ztrát přímo v motoru, odlehčené ventily, slabší pružiny, motorové, převodové oleje atd atd. V podstatě jde stále o lepší využití energie v palivech s tím, že motor ke svému životu potřebuje stále méně energie. Proč se u nového commonrailu mění rozvody až kolem hranice čtvrt milionu km a u starého diesla po šedesáti tisících. Kdyby byl moderní diesel více namáhám, musel by je měnit daleko dřív. Jenže u nás se na servis sere a když se auto dodělá, dá se do bazaru, takže pak se kupující diví, co si koupil za krám. stačí se někdy mrknout na mobile.de a na naše stránky. Dvě identické auta jen s tím rozdílem, že u nás má míň km a stojí víc, x případů už jsem viděl...
Můžete vyrazit pane ve světě motorů byl Peugeot 1,4TDCI který měl přes 1000.000 slovy jedenmilion kilometrů,denně s ním vozí noviny do Německa a zpět.
...sice Peugeot nikdy nevyrobil motor TDCI(a ani nikdy nevyrobí)-zřejmě máš na mysli 68 koníkové HDíčko 1.4-a kdyby sis přečetl pozorně výše uvedené-postřehl bys,že "narážím" na koncernová TDíčka-koncepčně zcela odlišné turbonafty...a na funkční TDíčko s náběhem vyšším než 800 000 km bych se fakt jel podívat,na tom se nic nemění...
záleží zda s autem jezdil člověk, a zda auto dostalo pravidelný servis, pokud bylo TDi-čko pravidelěn servisováno, naftový motor při slušném zacházení vydrží dle deklarace výrobce kldině 750 tisíc km, vím o koncernovém naftovém autu se stavem tachoemtru 900 tisíc, které po stočení tachometru na 499 tisíc bylo obratem výhodně prodáno ...bylo ale servisováno pravidelně a vypadalo lépe než na půl milionu...
V ČR zásadně kupovat auto jen po prohlídce nezávislým mechanikem, připojit na diagnostiku a získat údaje z databáze koncesionáře nebo značkového servisu, který má přístup k údajům, dle kterýc h lze oveřit informace v servisní knížce...pokud se vám cokoliv nebude zdát, JDĚTE HNED OD TOHO...osobně doporučuji koupit ojetou Octavii v SRN, po prvním majteli, nejlépe od nějakého obchodního zástupce, který jezdil denně třeba 600 km po dálnici na trase Lipsko-Ddráždany - Hamburg, po nekuřákovi, se servisní knížkou, stav techometru není rozhodující, ceny jsou spíš určeny rokem výroby nebo modelovým rokem, tak vidíte na internetu vedle sebe auta stejného roku výroby a rozdíl stavu tachometru je i 80 tisíc...
Uvědomte si, že v ČR má každé druhé, respektice každé 1,5 asuto upravený stav najetých kilometrů, často si octavie kuophí klidé, kteří pak nemají na servis, odkládají výměny oleje, prodlužují intervaly, výsledkem jsou pak rozpadající se vysokotlaké hadice, prošoupaná zvedátka ventilů atd...a to se projeví třeba až časem...
Píšu to už poněkolikáté, dnes není problém auto koupit, ale dobře prodat...zy své peníze si můžete vybírat, a není kam spěchat,
také bych se vyhnul autu s tažným zařízením, mohlo být připojeno nedávno ale také rovnou z výroby, autem mohl vézt důchodce celkem 2x za celou dobu jeho připojení lehký vozík se zeleninou a ovocem z chaty nebo chalupy, ale také nějaký řemeslník třeba denně přípojné vozidlo plné těžkého stavebního materiálu nebo příves s koníkem...tím se auto také ničí, motor, převodovka, spojka atd...a projeví se to až časem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.