Nejste přihlášen/a.
Přeji všem hezký den,
připravuje se novela bodového systému se zdůrazněním toho, že lehké přestupky budou bez bodů a přestupky závažně ohrožující bezpečnost silničního provozu budou trestány přísněji. S touto myšlenkou vyjadřuji plný souhlas. Následující ovšem považuji za dost paradoxní. Pokud si dám malé pivo a budu mít v krvi méně než 0.3 promile alkoholu v krvi, jedná se o méně zavažný přestupek, v podstatě skoro neohrožující bezpečnost silničního provozu, a tím pádem i bez bodového ohodnocení, zatímco pokud se v autě nepřipoutám, ohrožuji bezpečnost silničního provozu velmi závažným způsobem a tento přestupek bude potrestán přísněji zvýšením bodového ohodnocení ze dvou bodů na tři. Může mi tenhle paradox někdo osvětlit?
Díky Honza
Ahoj Honzo, naprosto s Tebou souhlasím. Navíc bych přísněji sankcionoval i jízdu bez světel, osvětlené auto je i ve dne vidět podstatně lépe a výmluvy typu "zapomněl jsem rozsvítit" bych v době elektronických varovných bzučáků či rozsvěcovacích automatů moc netoleroval. Stejně tak argument zvýšené spotřeby žárovek nebo pohonných hmot je při použití denních LED světel irelevantní.
Člověk - řidič, který mi chce tvrdit, že za bílýho dne nevidí auto který nesvítí, nepatří podle mě na silnici. Takovej řidič je nebezpečnej všem ostatním účastníkům silniíčního provozu, kteří světla nemají. Ať už jsou to chodci, maminky s kočárky, nebo cyklisti.
Kdy už se konečně začneme spoléhat na sebe a ne na techniku, která může z různých důvodů selhat.
V porovnání s nepřipoutáním se, se jedná o podstatně nebezpečnější přestupek a přitom nemá být bodově sankcionován. Neosvětlené vozidlo v koloně osvětlených je velmi snadno přehlédnutelné. Prostě jsou občas věci, které mi rozum nebere. Asi je to na mě vysoká politika, ovlivňovaná zájmy různých lobistů.
A potkali jste někdy večer cyklistu v tmavém oblečení, na neosvětleném kole i bez odrazek?
Pokud byste měli v sobě i to jedno povolené pivo a ten cyklista, při vyhýbání se díře vám tam vletěl, tak je na průšvih zaděláno. Ani nebudu rozebírat, na čí průšvih.
No, a právě proto mě dovolí to jedno pivo po večeři, aby si to vyžral i ten blb na kole, který pro svojí a bezpečnost jiných neudělal vůbec nic.
Bohužel, ti co tyto zákony vymýšlí asi moc nepoužívají mozek .. alkohol na volant nepatří i kdyby byl minimální..
Honzo, tak to To je fakt blbina na entou.
Přeci když se nepřipoutám, tak ohrožuji hlavně sama sebe ne?
A s tím pivem... to už vůbec nechápu, protože co znám muže ve svém okolí, tak na nich nepoznám jedno pivo. Ovšem na mě byste jedno pivo poznali okamžitě. Zmenší se mi očička a chce se mi příšerně spát. Na tohle jsem vážně hloupá.
99, ty seš kdo, že děláš ze sebe soudce? Zamindrákovaný chudák, tak si toho nech! To tě učila matka, to je teda ostuda. PT /stařenka/
99 si dal do nicku svoje IQ... nic moc
doplněno 26.09.10 11:28: IQ od 90 do 110 je takový průměr asi 50 % obyvatel...
Nejsem odborník, ale IQ 99 mi připadá na takovou odpověď stále ještě moc. Nebude to součet IQ a výšky tohoto inteligenta v cm?
Zpátky k otázce. Víte co? To samé mě zaráží systém pokut. Zrovna nedávno, jeli jsme vypůjčeným autem a zastavila nás hlídka. Prohlédla auto, zjistili že nemáme všechny pneu stejné. Naprosto jsem nechápala, co následovalo potom. Policista se zeptal. Máte nějaké drobné? Tak manža vyndal 200,- Kč a všichni byli spokojení. Ono to je příjemné, to nepopírám, ale má to nějaký smysl?
Bussi Výborný návrh s tím, že pokud se nepřipoutám, budu si hradit následky. Vždyť jak to je s pracovním úrazem, pokud nedodržíte bezpečnost práce?
K těm sebevraždám ani nemluvím, vzpomenu-li si na toho blbce, který jen kvůli telefonu lezl na sloupy a všichni kolem něho skákali. Když se zmínili, kolik to stálo peněz, tak jsem šla do kolen.
Zcela plný souhlas, který vyjadřuje můj osobní názor. Pokud se nepřipoutám, nikoho tím neohrožuji. Tedy kromě sebe, ale do toho nikomu nic není. Záleží zcela na mně, jestli se při případné nehodě chci "proletět" nebo ne. Na druhou stranu jsem ovšem svéprávný člověk a jako takový musím počítat s následky. Nemohu chtít, aby mi společnost hradila škody, kterým jsem mohl svým chováním zabránit. Takže nepřipoutaný člověk bez pokuty i bez bodů, ale musí si plně hradit následky na svém zdraví. To znamená veškeré léčebné výlohy i kompenzace při případné invaliditě.
Myslím,že by právě toto bylo účinější než pokuty.Vědomí toho,že si budu budu muset kompletně zaplatit chirurgy a celý personál který mě dal dohromady by bylo myslím dostatečně motivující.
Nesmyslů je vícero.. např. policie za bukem dohlíží s dalekohledem, široko daleko nikdo, přehledný úsek, přejedete plnou čáru a pokutují, stopky na přehledných úsecích, odbočíte aniž dáte znamení aj, furt je tady jeden povinný důležitý znak, a to je ta nebepečnost pro společnost. Znamení je informace, nikde nikdo, komu je pak určena?
Dopravní policie je uniformovaná policie, tak jak to, že používá neoznačená auta, nebo dopravka má operativu?
Včera mne zarazila jiná věc, obecní policie zastavovala a vracela auta, protože byla na náměstí sportovní akce. Jenže podle 361 takové oprávnění nemá.
Další věcí je ustrojenost policistů, bez čepic...
Způsob zastavování, stojí ve vozovce a odkloňuje vozidlo kolem sebe na levou stranu mimo vozovku, nedivím se pak najetí. Zastavují na autobusových zastávkách...
Paradoxy vysvětují (by měli vysvětlit) ti, co je nám uzákoní ... no a my jim to dovolíme uzákonit. Tudíž souhlasíme.
Ano.Naše policie se vždy snaží nachytat,protože to je jednoduché. Postavit radar pod kopeček,protože je jasné,že se z kopce hůře udržuje předepsaná rychlost,pokutovat za to,že předjedete traktor přes plnou čáru,který jede s plným nákladem sotva dvacet.Nejlepší je,když mně 25 ti letý mladík v policejní uniformě "školí" jak mám jezdit.Když se ho zeptám kolik toho najezdil,začne s asertivním toném mluvit o tom,že zákony si nevymýšlí on,ale že jsou platné pro každého,čímž mi chce naznačit,že je jako z obliga.Když mu řeknu,že je jak "služebník boží",naštve se a začne kontrolovat jestli nemám prošlou lékarničku. řeknu mu,že bych ji stejně nedokázal použít na což se mi dostane odpovědi,že ho to nezajímá a že povinností řidiče je předepsanou lékarničku vlastnit.Když s ním začnu probírat zda pozná,jestli mám předepsané žárovky ke svému vozu zda ví jestli mám mít třeba H4 nebo H7 se rozčílilí tak,že si nevzpomene ani na trojúhelník a že jestli chci můžeme to jít vyřešit na stanici.
Zatím každá novela ať ji vytvořila kterákoliv elita naší neschopnosti byla v konečném důsledku horší té předchozí a to nejen v silničním zákoně.Vysvětlení je jednoduché.Dělají to přece pro Nás.
Trápí mně 2 věci :
1) Policii vůbec nezajímají viníci přestupků, kteří způsobili nehody se škodou menší než 100 000,- Kč. Ti tak zůstávají nepotrestaní a vesele páchají přestupky dál!
2) Spočítal někdo, kolik benzinu nebo nafty se spálí denně ve vozidlech navíc, aby se vyrobila elektrická energie nutná pro denní svícení? Je zajímavé, že toto zeleným nevadilo, když byli ve vládě!
pokud se na zadní sedačce auta nepřipoutáš,při čelním nárazu budeš vymrštěn vpřed asi jako metrákový balvan, tvé letící tělo utrhne přední seačku a zlomí vaz tomu, co bude vpředu, třeba i připoután...pokud s enmepřiopoutáš veopředum, tvé lětící tělo profičí čelním sklem a srazí k zemi někoho nevinného, třeba tu maminku s kočárkem co půde zrovna kolem...Aby jsi nikoho neohrožoval musel bys jezdit autem sám opuštěnou polní cestou...OPUŠTĚNOU znamená , že by tgam nesměl být nikdo jiný...Pokud jezdíš tam, kde jsou další auta a lidé, laskavě se připoutej...
Kolik takových případů už bylo, kdy tělo nepřipoutaného řidiče vyletělo z auta ven a někoho druhého zabilo, nebo alespoň zranilo.
doplněno 26.09.10 18:29:Možná by bylo lepší, přestat sledovat Kobru 11
O zadní sedačce nebudu polemizovat, to je věc řidiče, aby si umravnil posádku. Pokud si to riskne sedět před někým nepřipoutaným, je to jeho věc. Ale případ, že někoho zabiješ,pokud vyletíš předním sklem, mi připadá spíše teoretický. Jaká je asi pravděpodobnost, že k něčemu takovému dojde?
Pokud čistě teoreticky někdo vyletí z předního sedadla oknem, letí směrem, kterým jelo auto. Takže si myslím, že potencionální chodec by byl ve chvíli mého příletu už mrtvý. Já se poutám už jenom proto, protože připoutáním aktivuji airbacky.
Pokud se chceme bavit o ohrožování ostatních, pak bych vyřadila z provozu hodně aut. Zkuste se vozit v novějším, vybaveném autě a pak si sedněte do staré škodovky. Můžu vám přísahat, že se strašně bojím. Najednou si připadám, jako kdybych seděla na lavičce v hromadě plechu. A to nemachruju, sama, kdybych si to nezkusila, tak bych tomu nevěřila.
Maclaine, nemám nalítáno nic, protože jezdím pouze jako spolujezdec. Rady, které se týkají aut, oprav a pod. si beru od manži. Jestli máš nějaké připomínky, tak piš ... já vím, ne MY víme.
A jestli, což si myslím, jsem tě tak hrozně vyprudila s lepším autem, tak bych ti přála jet u nás ze Šébru v zimě ve Škodě 105 a třeba v Superbu. Pak bychom si mohli o bezpečnosti sebe i jiných povídat.
Mařenko, co se týká volby mezi starou škodověnkou s motorem vzadu a náhonem na zadek a jakoukoli jinou koncepcí vozidla, tak moje volba je jasné - škodověnka. Veškeré motory vepředu jsou v zimě na horách jen prů*er! Teď se samozřejmě bavím o jízdních vlastnostech a ne o bezpečnosti jednotlivých vozidel (jedu proto abych někam dojel a ne proto abych boural...), aby bylo jasno...
takové debaty k ničemu nevedou, kdo kdy a kam a jakou rychlostí poletí určijí fytzikálmní a matematické zákony a v tom vás školik nebudu, opakuji, ten kdo chce ohrožovat jen sebe, má jezdit tam, kde nejezdí nikdo jiný, a napálit to do soukromého sloupu, ne do sloupu, který je nás všech, následné léčení ať si také zaplatí ze svých vlastních prostředků a ne z prostředků, které do pojišťovny posílají jiní, kteří péči nečerpají, protože jezdí připoutáni, pojišťovna nepřipoutanému viníkovi nehody zpravidla skoro nic nedá, tak ať si našetří i pro tento případ na nové auto nebo opravu rozflákaného za vlastní...a mohl bych pokračovat, co jeho pozůstalí v případě úmrtí dotyčného, který je odhodlán riskovat a poškodit jen sám sebe...
Náš právní řád, počínaje ústavou zaručuje všem stejná práva, současně i povinnosti...pokud je v platném zákoně uložena povinost připoutat se, normální slušný občan to udělá...ti ostatní o tom budou žvanit...myslím že nevyrovnaný jedinec s podobnými názory bez patřičného právního vědomí by měl být odhalen při psychotestech předtím než bud vpuštěn do autoškoly, nebo nejpozději před přezkoušením, a ke zkoušce by neměl být vůbec připuštěn...
malý tech.detail-airbagy se neaktivují připoutáním,jak píšeš,ale snímači,potažmo impulsem ze snímačů do řídící jednotky airbagu(ů),většinou umístěnou ve středovém tunelu...-ta aktivuje pytle a pyropatrony předpínačů pásů...Navíc náraz s chodcem,aby aktivoval pytel(le)by byl natolik intenzivní,že chodce už by moc nezajímalo,zda na něj letí řidič či nikoli...,síla nárazu by jej prostě srazila k zemi...
Mě manža říkal, že je to jak v kterém autě. No a že u nás nefungují, pokud nejsou zapnuté pásy, kvůli bezpečnosti. (nepřipoutaného by ten airbag zabil)
Hope, tak to je jenom dobře.
Mařenko, nezabil. Důkaz jsem já, přežil jsem naprosto v pohodě, téměř bez následků čelní náraz asi v sedmdesátce! Takže zabíjecí efekt airbagů bez pásů jsou jen kecy!
Mařenko, dobře (možná), každopádně jsem živým důkazem toho, že veškeré (nebo určitě některé) reklamy a triky o bezpečnosti silničního provozu i povinné bezpečnostní výbavě dnešních aut jsou jen plky, lobbing a prachy...
...ve všech autech je tech.řešení stejné-bez ohledu na počet a rozmístění airbagů-záleží čistě na intenzitě a směru nárazu-podle toho reagují spouš.čidla a aktivují jednotlivé pytle...,a to bez ohledu na zapnutý-nezapnutý pás(y)...
" Při nárazu se patrony odpálí a pasy přitáhnou řidiče do sedačky. Pokud není pás zapnutý, zařízení se nespustí,"vysvětlil princip soudní znalec Jaroslav Hosnedl. Krevní testy vyloučily, že trenér, který vzápětí v nemocnici podlehl smrtelným zraněním, před jízdou pil alkohol.
Podle informací ze Škody Auto funguje u vozů Superb bezpečnostní výbava airbagů společně s předepínači bezpečnostních pásů jako jeden systém. V případě nárazu vozidla, při němž dojde k aktivaci airbagu řidiče, respektive airbagu řidiče a spolujezdce, dochází v nepostřehnutelném předstihu nejdříve k aktivaci pyropatrony, která přitáhne pásy, jež přidrží cestující na příslušných sedadlech. Potom teprve následuje aktivace airbagu.
novinky.cz/...
Nebude! Musíš říct při jaké nárazové rychlosti vyletí ven a ne paušalizovat. Maminka s kočárkem bude za sloupem aj do čeho najede? To jsou kecy. Máš konkrétní příhodu, kolikrát se vylétnutá osoba do někdo trefila, v obci (při 50tce ven nevyletí)? A co tak si trochu osvěžit fyziku, o kinetické energii? Mimochodem, na "vystřelené" tělo z auta by bylo třeba mít zbrojní průkaz.
Tady nikdo nepsal, že se nebude poutat do rychlostio 120 km a pak se připoutá, proto můžu paušalizovat,ty sem může taské psát své nesprávné názory...klidně ty své kineticé teorie dál tozveď...samozřejmě že vystřelená osoba někoho trefila, když už tady střílíme...podívej na net a na youtube, tam najdeš několik příkladů...takže stalo se to a paušalizovat proto mohu a budu...kdyby jsi s e díval na nemyslíš - zaplatíš, tak v jednom z klipů byla také podobná scéna
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.