Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bodový systém - zamyšlení

Od: honza1180* odpovědí: 48 změna:

Přeji všem hezký den,

připravuje se novela bodového systému se zdůrazněním toho, že lehké přestupky budou bez bodů a přestupky závažně ohrožující bezpečnost silničního provozu budou trestány přísněji. S touto myšlenkou vyjadřuji plný souhlas. Následující ovšem považuji za dost paradoxní. Pokud si dám malé pivo a budu mít v krvi méně než 0.3 promile alkoholu v krvi, jedná se o méně zavažný přestupek, v podstatě skoro neohrožující bezpečnost silničního provozu, a tím pádem i bez bodového ohodnocení, zatímco pokud se v autě nepřipoutám, ohrožuji bezpečnost silničního provozu velmi závažným způsobem a tento přestupek bude potrestán přísněji zvýšením bodového ohodnocení ze dvou bodů na tři. Může mi tenhle paradox někdo osvětlit?

Díky Honza

 

 

48 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hop®
hodnocení

2x
avatar hop

Ahoj Honzo, naprosto s Tebou souhlasím. Navíc bych přísněji sankcionoval i jízdu bez světel, osvětlené auto je i ve dne vidět podstatně lépe a výmluvy typu "zapomněl jsem rozsvítit" bych v době elektronických varovných bzučáků či rozsvěcovacích automatů moc netoleroval. Stejně tak argument zvýšené spotřeby žárovek nebo pohonných hmot je při použití denních LED světel irelevantní.

lui*

Člověk - řidič, který mi chce tvrdit, že za bílýho dne nevidí auto který nesvítí, nepatří podle mě na silnici. Takovej řidič je nebezpečnej všem ostatním účastníkům silniíčního provozu, kteří světla nemají. Ať už jsou to chodci, maminky s kočárky, nebo cyklisti.

Kdy už se konečně začneme spoléhat na sebe a ne na techniku, která může z různých důvodů selhat.

honza1180*
hodnocení

V porovnání s nepřipoutáním se, se jedná o podstatně nebezpečnější přestupek a přitom nemá být bodově sankcionován. Neosvětlené vozidlo v koloně osvětlených je velmi snadno přehlédnutelné. Prostě jsou občas věci, které mi rozum nebere. Asi je to na mě vysoká politika, ovlivňovaná zájmy různých lobistů.

marenka*

*palec* A potkali jste někdy večer cyklistu v tmavém oblečení, na neosvětleném kole i bez odrazek? *zed* Pokud byste měli v sobě i to jedno povolené pivo a ten cyklista, při vyhýbání se díře vám tam vletěl, tak je na průšvih zaděláno. Ani nebudu rozebírat, na čí průšvih.

slonbonjohn*

No, a právě proto mě dovolí to jedno pivo po večeři, aby si to vyžral i ten blb na kole, který pro svojí a bezpečnost jiných neudělal vůbec nic.;)

hanher*

Souhlas.

Ale nejhorší není cyklista na silnici, nejhorší je chodec na dálnici!

Zastavit, odchytit, a dát mu co proto.

Proč všichni tyto individua mají rádi tmavou barvu, tak to nepochopím.

 

dzoui*
hodnocení

1x

Bohužel, ti co tyto zákony vymýšlí asi moc nepoužívají mozek .. alkohol na volant nepatří i kdyby byl minimální..

8976*

*zed*Ano dobrá polemika zde - absolutně se nzastávám těch co chlastají za volantem, jen chci připomenout že pokud 20 % nehod způsobí řidiči pod vlivem, tak těch 80 % způsobí naprosto střízliví lidé a to je na pováženou...nevím jaká je statistika u mrtvol ale určitě vedou střízliví...

 

marenka*
hodnocení

1x

Honzo, tak to *palec*To je fakt blbina na entou. *sok* Přeci když se nepřipoutám, tak ohrožuji hlavně sama sebe ne?

A s tím pivem... to už vůbec nechápu, protože co znám muže ve svém okolí, tak na nich nepoznám jedno pivo. Ovšem na mě byste jedno pivo poznali okamžitě. Zmenší se mi očička *frajer* a chce se mi příšerně spát. Na tohle jsem vážně hloupá. *zed*

99

Řekl bych že nejen na to.

pt®

99, ty seš kdo, že děláš ze sebe soudce? Zamindrákovaný chudák, tak si toho nech! To tě učila matka, to je teda ostuda. PT /stařenka/

99 si dal do nicku svoje IQ... nic moc

doplněno 26.09.10 11:28: IQ od 90 do 110 je takový průměr asi 50 % obyvatel...
jezdím nějakých 45 let, možná něco více, už si to nepamatuji... ale pamatuji si, že jsem zatím žádnou kolizi neměl, či už bez pásů nebo s povinnými pásy...mám se rád, a nemám na pokuty, oba důvody mně nutí zapnout si pás...
horolezec, rogalista nebo parašutista a zřejmě i další vědomě a dobrovolně podstupují podstatně nebezpečnější činnost, a nikdo je za nepoužívání nějakého adekvátního bezpečnostního zařízení nepokutuje...je pravda, že jich zase tolik nepadá a neléčí se v nemocnici,
náklady na léčení jsou jedním z důvodů, proč asi za nepoužívané pásy jsou cestující a řidiči popotahováni... a dá se říci, že pásy poměrně slušně pomohou při nehodě... ale jak píše další uživatel, je to na rozhodnutí každého jedince, či chce nebo nechce...
cituji výňatek, který dal buss a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, když jedu slušně a bezpečně, neohrozuji život zdraví a majetek jiných osob ani vlastní, teda nevidím důvod mně za nepoužití pásu stíhat, protože jen cizím nezodpovědným jednáním mně může někdo ohrozit život, zdraví nebo majetek...
marenka*

99, o rozbor sebe jsem nežádala. Vyjádři se k otázce, jestli na to máš. *frajer*

 

honza1180*
hodnocení

Nejsem odborník, ale IQ 99 mi připadá na takovou odpověď stále ještě moc. Nebude to součet IQ a výšky tohoto inteligenta v cm?

marenka*

Zpátky k otázce. Víte co? To samé mě zaráží systém pokut. Zrovna nedávno, jeli jsme vypůjčeným autem a zastavila nás hlídka. Prohlédla auto, zjistili že nemáme všechny pneu stejné. Naprosto jsem nechápala, co následovalo potom. Policista se zeptal. Máte nějaké drobné? *sok* Tak manža vyndal 200,- Kč a všichni byli spokojení. Ono to je příjemné, to nepopírám, ale má to nějaký smysl? *nevi*

doplněno 26.09.10 11:21:

Bussi *palec* Výborný návrh s tím, že pokud se nepřipoutám, budu si hradit následky. Vždyť jak to je s pracovním úrazem, pokud nedodržíte bezpečnost práce? ;)

K těm sebevraždám ani nemluvím, vzpomenu-li si na toho blbce, který jen kvůli telefonu lezl na sloupy a všichni kolem něho skákali. Když se zmínili, kolik to stálo peněz, tak jsem šla do kolen. *bzum*

buss

I k policii berou s 93, takže je nad ně. Furt průměr.

 

buss
hodnocení

0x
Toto mi také j..e rozum až delší dobu, protože jaká je nebezpečnost tohoto přestupku pro společnost? Právník by to asi u soudu rozcupoval. Jde o můj život! Osobně tvrdím vždy při debatě na toto téma, že by to vůbec nemělo být trestáno, ale nehrazeno při zranění léčení, kdo se nepřipoutá ví co se může stát s je s tím srozuměn, takže léčení pěkně za své! Pokud to těm ... nedochází, pak navhuji, aby jakékoliv sebepoškození včetně pokusu o sebevraždu bylo hodnoceno jako trestný čin. Když se někdo topí, založí požár, zraní se v horách tak to divadlo kolem hradíme.Nicméně je tady :a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, 1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,ale, je to tak závažné? Též bych polemizoval s lékárničkou, jedná se o fajn job. Pomocí je i přivolání pomoci a tím pádem mne nikdo nemůže pro neposkytnutí sankcionovat.U alkoholu je to prosté, je jistá fyzilogická hladina, jistě, jeden to má třeba z cukrovky, jiný z piva. No budiž, takže po tuto hladinu 0, ale to se tolerovalo při odběru krve, takže nevím, proč ten rozruch kolem toho. Někdo si furt chce připsat body, zviditelnit se.Prostě to chce sednou a psát a psát připomínky poslancům (např. Jiřímu Žákovi jako jednomu z předkladatelů) petici aj. Tady se to nevyřeší. My jsme špatní zaměstnavatelé našich služebníků.
honza1180*
hodnocení

Zcela plný souhlas, který vyjadřuje můj osobní názor. Pokud se nepřipoutám, nikoho tím neohrožuji. Tedy kromě sebe, ale do toho nikomu nic není. Záleží zcela na mně, jestli se při případné nehodě chci "proletět" nebo ne. Na druhou stranu jsem ovšem svéprávný člověk a jako takový musím počítat s následky. Nemohu chtít, aby mi společnost hradila škody, kterým jsem mohl svým chováním zabránit. Takže nepřipoutaný člověk bez pokuty i bez bodů, ale musí si plně hradit následky na svém zdraví. To znamená veškeré léčebné výlohy i kompenzace při případné invaliditě.

bod*

Myslím,že by právě toto bylo účinější než pokuty.Vědomí toho,že si budu budu muset kompletně zaplatit chirurgy a celý personál který mě dal dohromady by bylo myslím dostatečně motivující.

markoo*
Bodový systém ochraňuje především dopravně policejní sbory a úředníky státní správy. Přináší jim dostatek práce, tedy i pravomocí, jinak řečeno více moci. Kýžené zmenšení nehodovosti na silnicích ale nepřinesl, ani nemohl. Pouze řidič ovládá vozidlo, nikoli papírový paragraf. Pouze mozek a chování řidiče ovlivní způsob vedení vozidla. Punktensystem má však opačný vliv, nejeden řidič mozek vypíná, neboť si myslí, že ho systém ochrání. O bezpečnost se nestará on, ale dopravní značky, dopravní policie, která eliminuje piráty v černých superbech z obrněných vrtulníků, a především tvrdý a spravedlivý bodový systém. Kromě vypnutí mozku, neboť na všechno přece myslí systém, nastupuje ještě jeden faktor. Přirozená (v ČR ještě silnější než jinde) touha se systémem tajně vyjebat. Porušení pravidel pak vypouští přetlakový ventil a řidič se tetelí blahem, když radar není v dohledu. Často však přitom poruší pravidla zdravého rozumu, která však jako jediná opravdu rozhodují o bezpečnosti na silnicích. Když se něco stane, idylka bodového systému končí, neboť vás neochránil. Stejně tak vám nepomůže, že na novinkách.cz psali, že motorkáři jsou zlí, až jednoho zrušíte. Budete mít deset let času o tom přemýšlet a patrně dospějete k úvaze, že tomu nemohly předejít značky a radary, ale pouze zdravý rozum za volantem.
lui*

Bussi, ohodnotit není kam, tak aspoň: *palec**palec**palec*.

Kdy už se konečně naučíme(kdy nám to stát dovolí) zodpovídat plně za své jednání? Se vším všudy, i s plnou odpovědností za následky našeho jednání.

 

buss
hodnocení

0x

Nesmyslů je vícero.. např. policie za bukem dohlíží s dalekohledem, široko daleko nikdo, přehledný úsek, přejedete plnou čáru a pokutují, stopky na přehledných úsecích, odbočíte aniž dáte znamení aj, furt je tady jeden povinný důležitý znak, a to je ta nebepečnost pro společnost. Znamení je informace, nikde nikdo, komu je pak určena?
Dopravní policie je uniformovaná policie, tak jak to, že používá neoznačená auta, nebo dopravka má operativu?

Včera mne zarazila jiná věc, obecní policie zastavovala a vracela auta, protože byla na náměstí sportovní akce. Jenže podle 361 takové oprávnění nemá.
Další věcí je ustrojenost policistů, bez čepic...
Způsob zastavování, stojí ve vozovce a odkloňuje vozidlo kolem sebe na levou stranu mimo vozovku, nedivím se pak najetí. Zastavují na autobusových zastávkách...

Paradoxy vysvětují (by měli vysvětlit) ti, co je nám uzákoní ... no a my jim to dovolíme uzákonit. Tudíž souhlasíme.

bod*

Ano.Naše policie se vždy snaží nachytat,protože to je jednoduché. Postavit radar pod kopeček,protože je jasné,že se z kopce hůře udržuje předepsaná rychlost,pokutovat za to,že předjedete traktor přes plnou čáru,který jede s plným nákladem sotva dvacet.Nejlepší je,když mně 25 ti letý mladík v policejní uniformě "školí" jak mám jezdit.Když se ho zeptám kolik toho najezdil,začne s asertivním toném mluvit o tom,že zákony si nevymýšlí on,ale že jsou platné pro každého,čímž mi chce naznačit,že je jako z obliga.Když mu řeknu,že je jak "služebník boží",naštve se a začne kontrolovat jestli nemám prošlou lékarničku. *smich* řeknu mu,že bych ji stejně nedokázal použít na což se mi dostane odpovědi,že ho to nezajímá a že povinností řidiče je předepsanou lékarničku vlastnit.Když s ním začnu probírat zda pozná,jestli mám předepsané žárovky ke svému vozu zda ví jestli mám mít třeba H4 nebo H7 se rozčílilí tak,že si nevzpomene ani na trojúhelník a že jestli chci můžeme to jít vyřešit na stanici.*smich*

fredomol
"Včera mne zarazila jiná věc, obecní policie zastavovala a vracela auta, protože byla na náměstí sportovní akce. Jenže podle 361 takové oprávnění nemá."
Ted si napsal peknou hnupovinu.Oni te snad stavely ke kontrole?Přečti si zak.553/1991 a PORADNE 361/2000
buss

(1) Zastavovat vozidla je oprávněn
c) strážník obecní policie ve stejnokroji
1. před přechodem pro chodce k zajištění bezpečného přechodu osob, jestliže to situace na přechodu či stav přecházejících osob vyžaduje,
2. jestliže řidič vozidla nebo přepravovaná osoba je podezřelá ze spáchání přestupku týkajícího se bezpečnosti silničního provozu,
fredomol
Buss nezlobte se na mě,ale ani v zákonech neumíte hledat!Vaši situaci řeší zákon 361/2000 Sb. §75, odst.8, kde na to strážník obecní policie oprávnění má!

 

celp*
hodnocení

0x

Zatím každá novela ať ji vytvořila kterákoliv elita naší neschopnosti byla v konečném důsledku horší té předchozí a to nejen v silničním zákoně.Vysvětlení je jednoduché.Dělají to přece pro Nás.

markoo*
Ale nechápu, kde se najednou vzali ti tzv. dopravní experti, přesněji řečeno nechápu, odkud přišli a kam až hodlají dojít. Podle mě expertem není ani dopravní policista, ani právník s jistou specializací, ani ministr dopravy a ani poslanec nebo senátor. Jednoduše proto, že tito lidé - čest výjimkám - žádnou expertní činnost nevyvíjí, nemohou se blýsknout vlastními vědeckými studiemi a tak dál. Mojí představě víc vyhovuje imaginární vědec, který v útrobách své mysli trpělivě bádá, kterak učinit dopravní předpisy jednoduššími a láme si hlavu nad tím, jak zajistit bezpečnost dopravy bez nesmyslných restrikcí. A ve volných chvílích třeba bádá, proč se takřka v polovině světa jezdí vlevo. Jen se obávám, aby nedošel k názoru, že to nejde zjistit a tudíž navrhne, aby leváci jezdili vlevo, poněvadž předělávání na praváky je zločin. A děsí mě i představa, že bych pak v Kocourkově potkával auta vytuněná dvojím ovládáním, jak je to běžné například u letadel. A protože se moc nebádá, tak se bezhlavě opisuje. Svítí se celý den v Norsku? Proč ne u nás, když z cizí studie vyplývá, že je to fajn, některé země už to zavedly, tak proč ne my, že ano. Budeme se navzájem líp vidět, žárovky Osram i Tungsram budou vesele praskat, půjdou na odbyt a to je taky fajn. Když zjistíme, že se v záři světel ztratilo i sluníčko, dáme motorkářům co proto. Sebereme jim povinné žárovky a nařídíme jim, aby si na super kombinézy navlíkli reflexní vestičky. Protože budou remcat, vyrobíme náhradou za pitomé žárovky průhledné reflexní pláštěnky. Pro chodce neznalé pravidel vymyslíme automaticky hůl, aby bylo všem jasné, že chtějí přebelhat silnici. Pro maminky s malými dětmi a nákupními taškami zase vyrobíme nepromokavé klokaní kapsy v módních barvách. Nu a když už silnice běžně brázdí bavoráky, medvědi a poršáky, dáme na frak Němcům a zavedeme aspoň na pár kilometrech dálnic stošedesátku. Běda tomu, kdo to bude smažit dvě kila. Nasadíme na něj Šimíra & Čestmíra, svěříme jim bleskurychlý folksvagen er šestatřicet s radarem, kamerou, počítačem a kasičkou na úplatky, jelikož víme, že rychlý vehikl může mít jedině kdo je za vodou. Couralům zakážeme na dálnici nakukovat do levého pruhu, socialistická stodesítka mezi traky s vykleštěnými omezovači jim musí bohatě stačit. A kdyby se nám to tak nějak vymklo z kloubů, máme po ruce bodový systém, který jsme z části taky obšlehli. K většině bouraček nebudeme jezdit, ať si to kujóni vyřídí sami. Místo toho vyrobíme po vzoru Anglie naturalistické šoty, kterými vhodně doplníme záběry televizních nehod. A žáky autoškol vyděsíme, až jim přikážeme povinnou praxi v nemocnici na urgentním příjmu. Občas taky postrašíme božským Kryštofem, prošacujeme lékárničky a uděláme si pár čárek na nástěnku.

Trápí mně 2 věci :

1) Policii vůbec nezajímají viníci přestupků, kteří způsobili nehody se škodou menší než 100 000,- Kč. Ti tak zůstávají nepotrestaní a vesele páchají přestupky dál!

2) Spočítal někdo, kolik benzinu nebo nafty se spálí denně ve vozidlech navíc, aby se vyrobila elektrická energie nutná pro denní svícení? Je zajímavé, že toto zeleným nevadilo, když byli ve vládě!

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

pokud se na zadní sedačce auta nepřipoutáš,při čelním nárazu budeš vymrštěn vpřed asi jako metrákový balvan, tvé letící tělo utrhne přední seačku a zlomí vaz tomu, co bude vpředu, třeba i připoután...pokud s enmepřiopoutáš veopředum, tvé lětící tělo profičí čelním sklem a srazí k zemi někoho nevinného, třeba tu maminku s kočárkem co půde zrovna kolem...Aby jsi nikoho neohrožoval musel bys jezdit autem sám opuštěnou polní cestou...OPUŠTĚNOU znamená , že by tgam nesměl být nikdo jiný...Pokud jezdíš tam, kde jsou další auta a lidé, laskavě se připoutej...

ar*

Kolik takových případů už bylo, kdy tělo nepřipoutaného řidiče vyletělo z auta ven a někoho druhého zabilo, nebo alespoň zranilo.

doplněno 26.09.10 18:29:

Možná by bylo lepší, přestat sledovat Kobru 11

honza1180*
hodnocení

O zadní sedačce nebudu polemizovat, to je věc řidiče, aby si umravnil posádku. Pokud si to riskne sedět před někým nepřipoutaným, je to jeho věc. Ale případ, že někoho zabiješ,pokud vyletíš předním sklem, mi připadá spíše teoretický. Jaká je asi pravděpodobnost, že k něčemu takovému dojde?

marenka*

Pokud čistě teoreticky někdo vyletí z předního sedadla oknem, letí směrem, kterým jelo auto. Takže si myslím, že potencionální chodec by byl ve chvíli mého příletu už mrtvý. Já se poutám už jenom proto, protože připoutáním aktivuji airbacky.

Pokud se chceme bavit o ohrožování ostatních, pak bych vyřadila z provozu hodně aut. Zkuste se vozit v novějším, vybaveném autě a pak si sedněte do staré škodovky. Můžu vám přísahat, že se strašně bojím. Najednou si připadám, jako kdybych seděla na lavičce v hromadě plechu. A to nemachruju, sama, kdybych si to nezkusila, tak bych tomu nevěřila.

maclain
my víme že nemachruješ!Víš proč?Protože toho máš málo nalítáno většinu času sedíš tady a dáváš rady k nezaplacení :) :)
marenka*

Maclaine, nemám nalítáno nic, protože jezdím pouze jako spolujezdec. Rady, které se týkají aut, oprav a pod. si beru od manži. Jestli máš nějaké připomínky, tak piš ... já vím, ne MY víme. ;)

A jestli, což si myslím, jsem tě tak hrozně vyprudila s lepším autem, tak bych ti přála jet u nás ze Šébru v zimě ve Škodě 105 a třeba v Superbu. Pak bychom si mohli o bezpečnosti sebe i jiných povídat.

hop®

Mařenko, co se týká volby mezi starou škodověnkou s motorem vzadu a náhonem na zadek a jakoukoli jinou koncepcí vozidla, tak moje volba je jasné - škodověnka. Veškeré motory vepředu jsou v zimě na horách jen prů*er! Teď se samozřejmě bavím o jízdních vlastnostech a ne o bezpečnosti jednotlivých vozidel (jedu proto abych někam dojel a ne proto abych boural...), aby bylo jasno...

marenka*

Hopiku, my vyjedeme taky vždycky. ;) To už potom není jen o uložení motoru. *nevi*

nespokojenyurednik

takové debaty k ničemu nevedou, kdo kdy a kam a jakou rychlostí poletí určijí fytzikálmní a matematické zákony a v tom vás školik nebudu, opakuji, ten kdo chce ohrožovat jen sebe, má jezdit tam, kde nejezdí nikdo jiný, a napálit to do soukromého sloupu, ne do sloupu, který je nás všech, následné léčení ať si také zaplatí ze svých vlastních prostředků a ne z prostředků, které do pojišťovny posílají jiní, kteří péči nečerpají, protože jezdí připoutáni, pojišťovna nepřipoutanému viníkovi nehody zpravidla skoro nic nedá, tak ať si našetří i pro tento případ na nové auto nebo opravu rozflákaného za vlastní...a mohl bych pokračovat, co jeho pozůstalí v případě úmrtí dotyčného, který je odhodlán riskovat a poškodit jen sám sebe...

Náš právní řád, počínaje ústavou zaručuje všem stejná práva, současně i povinnosti...pokud je v platném zákoně uložena povinost připoutat se, normální slušný občan to udělá...ti ostatní o tom budou žvanit...myslím že nevyrovnaný jedinec s podobnými názory bez patřičného právního vědomí by měl být odhalen při psychotestech předtím než bud vpuštěn do autoškoly, nebo nejpozději před přezkoušením, a ke zkoušce by neměl být vůbec připuštěn...

erikch*

malý tech.detail-airbagy se neaktivují připoutáním,jak píšeš,ale snímači,potažmo impulsem ze snímačů do řídící jednotky airbagu(ů),většinou umístěnou ve středovém tunelu...-ta aktivuje pytle a pyropatrony předpínačů pásů...Navíc náraz s chodcem,aby aktivoval pytel(le)by byl natolik intenzivní,že chodce už by moc nezajímalo,zda na něj letí řidič či nikoli...,síla nárazu by jej prostě srazila k zemi...

marenka*

Mě manža říkal, že je to jak v kterém autě. No a že u nás nefungují, pokud nejsou zapnuté pásy, kvůli bezpečnosti. (nepřipoutaného by ten airbag zabil) *nevi*

doplněno 28.09.10 21:06:

Hope, tak to je jenom dobře. ;)

hop®

Mařenko, nezabil. Důkaz jsem já, přežil jsem naprosto v pohodě, téměř bez následků čelní náraz asi v sedmdesátce! Takže zabíjecí efekt airbagů bez pásů jsou jen kecy!*cert*

doplněno 28.09.10 23:06:

Mařenko, dobře (možná), každopádně jsem živým důkazem toho, že veškeré (nebo určitě některé) reklamy a triky o bezpečnosti silničního provozu i povinné bezpečnostní výbavě dnešních aut jsou jen plky, lobbing a prachy...

erikch*

...ve všech autech je tech.řešení stejné-bez ohledu na počet a rozmístění airbagů-záleží čistě na intenzitě a směru nárazu-podle toho reagují spouš.čidla a aktivují jednotlivé pytle...,a to bez ohledu na zapnutý-nezapnutý pás(y)...

marenka*

" Při nárazu se patrony odpálí a pasy přitáhnou řidiče do sedačky. Pokud není pás zapnutý, zařízení se nespustí,"vysvětlil princip soudní znalec Jaroslav Hosnedl. Krevní testy vyloučily, že trenér, který vzápětí v nemocnici podlehl smrtelným zraněním, před jízdou pil alkohol.
Podle informací ze Škody Auto funguje u vozů Superb bezpečnostní výbava airbagů společně s předepínači bezpečnostních pásů jako jeden systém. V případě nárazu vozidla, při němž dojde k aktivaci airbagu řidiče, respektive airbagu řidiče a spolujezdce, dochází v nepostřehnutelném předstihu nejdříve k aktivaci pyropatrony, která přitáhne pásy, jež přidrží cestující na příslušných sedadlech. Potom teprve následuje aktivace airbagu.
novinky.cz/...

buss

Nebude! Musíš říct při jaké nárazové rychlosti vyletí ven a ne paušalizovat. Maminka s kočárkem bude za sloupem aj do čeho najede? To jsou kecy. Máš konkrétní příhodu, kolikrát se vylétnutá osoba do někdo trefila, v obci (při 50tce ven nevyletí)? A co tak si trochu osvěžit fyziku, o kinetické energii? Mimochodem, na "vystřelené" tělo z auta by bylo třeba mít zbrojní průkaz.

 

nespokojenyurednik

Tady nikdo nepsal, že se nebude poutat do rychlostio 120 km a pak se připoutá, proto můžu paušalizovat,ty sem může taské psát své nesprávné názory...klidně ty své kineticé teorie dál tozveď...samozřejmě že vystřelená osoba někoho trefila, když už tady střílíme...podívej na net a na youtube, tam najdeš několik příkladů...takže stalo se to a paušalizovat proto mohu a budu...kdyby jsi s e díval na nemyslíš - zaplatíš, tak v jednom z klipů byla také podobná scéna

lui*

Pořad typu nemyslíš zaplatíš? To je pořad z té prolhané bedny, co jí říkají veřejnoprávní televize? On je tu ještě někdo, kdo jim věří? Zvlášť tomuhle typu pořadu?

honza1180*
hodnocení

pro nespokojenyurednik:

Hoď mi prosím nějaký odkaz, žádný klip jsem nenašel

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]