Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motory 1.2 TSI 77kW octavia (TDi-CR)

Od: miramira® odpovědí: 13 změna:
avatar miramira

Dobrý den. Jaký je Váš názor/znáte na turbomotory -"novinka" TSI a TDI-CR octavie. Slyšel jsem, že jsou docela dobré, avšak hodně zatížené i při běžném režimu.Někdo mi kdysi říkal, že to jsou v zásadě neopravitelné monobloky. No aspoň, že to jsou 4válce ne:D. Má to tu někdo z diskutujících třeba ve firmě nebo doma? prostě jak to jede?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stirecek*
hodnocení

2x

1,2TSI nejsou špatné motory a dá se jezdit celkem úsporně, ale jen do doby, kdy nezačneš využívat celý potenciál výkonu, pak je spotřeba klidně dvounásobná. Při zatížení vozu už je dynamika horší. Nové CR motory jsou na tom líp, wv s něma přišel na trh dost pozdě a vše se na nich sere, hlavně ta čínská elektronika, která jinak v třeba v kii funguje normálně.:) Mám tdci 1,6 80kw a jsem spokojený, výrok objem ničím nenahradíš bych změnil na výkon ničím nenahradíš;) Dosud stále jezdí motory 2,0 - 2,2 td se stejným výkonem. Motor má teplotní manager, takže s tím bych to neviděl tak zle, topí během chvilky po nastartování, má tepelný výměník olej/voda, takže i nízký objem oleje (3,8l) nemá problém s chlazením a nekolísá tolik teplota jako u litinových bloků, kde při jízdě s kopce nebo s malým zatížením auto nedostatečně topilo. Na německých fórech jsem se dočetl o nájezdech 240tis km bez oprav, ovšem taky záleží, jestli je to najeto na dálnici nebo ve městě, ale osobně bych to viděl spíš na údržbě, která je rozdílná u nás a za hranicemi. S downsizingem to tak bude, už proniká i do US a během 4-5let budou na trhu litrové stokilowatové tříválce v každém novém autě.Tohle není jen o nízkých emisích, ale hlavně o tom, jak využít energii obsaženou v palivech, dále snížením odporů v motorech a převodovkách, ve vývoji jsou pneu s nízkým odporem, takže ve výsledku stejně výkonný nový motor bude víc výkonný než stejně výkonný motor starší technologie, protože ke svému životu spotřebuje daleko méně energie a pošle jí více na kola. Další plus je snížení hmotnosti a velikosti agregátů...

25.09.10 21:08
hodnocení

*palec*zajimavy

tomason*

TDI-CR pochází ze starého TDI PD blok motoru je stejný a CR měl už dávno VW vyvinuté jen potřeboval vyprodat staré PD a to tak ,aby je nemusel slevit.Poslední VW motory PD sou již v pořádku problémové piezo vstřikovače PD jsou opět nahrazeny solenoidy PD bezproblémové.

stirecek*

Koncern spíš čekal, jak se nové motory uchytí u konkurence, aby nešel na trh s nějakým propadákem. Piezo vstřikovače propadákem byly, motorů 2,0 se němci zbavují a češi je berou útokem. Až se to provalí, cena půjde hodně dolů. Hodně zlobí elektronika a v servisech neví co s tím. Já jsem zvědavý na ty 1,2 a 1,4TSI, tady zase zaspal ford, ale tak nízko s objemem zatím nejde. Půjdou sice ještě níž, ale spíš takticky vyčkávají, ty nové 1,6tky vypadají celkem dobře, mně osobně víc voní nafta.

tomason*

Ale u pumpe duse byl problém s piezo ovládanými vstřikovači mají tak malé mikrotrysky které se zanáší karbonem a přestávají rozprašovat naftu náhrada neexistuje a nový stojí 11000kč.Proto se VW vrátil ke vstřikovačům ovládaným solenoidovým ventilem značky Bosch.Toto se netýká vůbec systému commonrail ten má problém akorát s čerpadlem,když v zimě ztuhne nafta tak se prý protočí a je po něm.VW měl commonrail dávno připravený ,jen dobíhaly staré motory zřejmě byli i nějaké smlouvy s Boschem na součástky PD a potřebovali je vyprodat .Jednoduše ten commonrali od VW nevyniká vůbec žádnými novinkami normální průměrný motor.Ten problém byl i u 2,5TDI .

stirecek*

Co já vím, tak mitsubishi podepsalo kontrakt odebírat motory PD od wv až do roku 2013, takže vlastně přenechali problémy jiným. Jinak nové commonraily prodávali jen tomu, kdo si řekl, jinak dodávali starou technologii. Ale potíže s elektronikou přetrvávají.Teď jsem se díval na aktuální nabídku c-max, tak v akci mají jen slabší 1,6 66kw a starší 1,8 85kw. Silnější 1,6 80kw byla loni za 470tis, nyní skoro 542tis, takže taky ještě nemají vyprodáno.

Ve vývoji vstřikovačů už je hydraulicky posilněná tryska, systém HADI s tlakem až 2500barů, takže čerpadlo bude pracovat s nižším tlakem, takže se sníží náklady na konstrukci, čerpadel, potrubí atd. Tím se zase sníží emise, spotřeba a zvýší výkon, zlepší se využití paliva.

tomason*

No vydiš a přitom Mitsubishi má uplně nový motor a jako první má proměnné časování a zdvih ventilů u dieslu 1.8DI-D a všichni ho chválí.U Focusu ani C-Maxu si nic jinýho než 66KW neobjednáš zbytek jen skladové zásoby 1,8 jde už jen do Mondea asi do listopadu pak taky konec.

stirecek*

jj...u mondea jsou poslední objednávky pro nový model do 1.listopadu pro motory 1,8 a 2,0tdci euroIV, pak už jen euroV nebo skladové vozy

 

hodnocení

0x
avatar promon

Co o to, ono to jede, ne že by nejelo. Je to ale poměrně novinka, takže na negativa je ještě dost času. Já jsem zastáncem názoru - objem ničím nenahradíš. Prostě - chci li silné auto, musí mít velký motor. Tvrdit, že,, jednadvojka´´ byť s turbem se vyrovná motoru o třídu výš, je ujeté. Tim nechci tvrdit, že preferuji velkoobjemové vozy, ale každopádně ten motor bude dost zatěžován, otázka zní, co to udělá v čase. Osobně jsem měl např Feldu 1.3, když jsem ji prodával, měla na tacháku 360 tkm. V práci jsem teprve nadávno odevzdával Peugeota Partnera 1.9D - měl 43O tkm. Pokud to TSI motor zvládne, super!

 

erikch*
hodnocení

0x

jsem téhož názoru co promon,prostě objem motoru je nenahraditelný-tento trend-malý objem a "vyhoněný výkon"turby,kompresory,je pouze honbou za emisemi...Nic víc,nic míň...Ono technicky už moc způsobů jak neustále snižovat emise u spal.motorů není.Jinak tlaky a teploty při přeplňování,jsou natolik vyšší,oproti klas.atmosféře,že si myslím(a nejen já,ale i fundovaní technici) životnost těchto motorů není moc velká...Teplo nemá co absorbovat-obrazně řečeno,u 1.2 motoru není moc matroše-a to bude kámen úrazu...Navíc němci(koncern,čili i škoda)mají s výrobou a tech.řešením přeplňování trošku problémy-viz TDi pumpe diesel,2.5 TDíčka u T5 Multivanů a tak by se dalo pokračovat...Prostě němci nejsou japončíci,kteří i bez přeplňování dokáží z malého objemu dostat neskutečný výkon-a ten motor něco vydrží(o čemž to je).Např.Honda CRX Vtec rok 1991 1.6 4válec a 160 koní(podotýkám bez plnění,čistá atmosféra)-prostě takové tech. úrovně nejsou němci schopni...

hodnocení

S přebytečným teplem myslim může vzniknout problém. Měli by to testovat alespoň v Turecku :Dv létě. Co sem našel ... : "problémem by mohl být (u prvních sérií byl) servomotor ovládání obtokové klapky turbodmychadla umístěný příliš blízko skříně a vysoce namáhaný tepelným vyzařováním,což často nevydržel".Jinak ale to prý jede výtečně.

1jara*

Automobilka WV testoval tyto motory již několik let, dokonce i v závodních vozech. Není to tak, že vyrobí motor a nikdo neví kolik najedou.

jojo, nebo taková dvoulitrová verze toho motoru v Hondě S2000 s výkonem 250 koní...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]