Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Technická kontrola vozíku

Od: lorenc
Zdravím.U nákladního vozíku za OA mě končí technická.Je možné dělat TK vozíku bez auta?Momentálně jsem bez auta,ale na STK to mám nějakých 200 m,celkem bez obtíží bych ho tam dotáhnul.Jak by potom kontrolovali osvětlení?Myslím,že to je jejich problém.Na minulé technické(normálně s autem)mě nestítila mlhovka na vozíku,řekl jsem,že doma na akubaterii svítilo vše,jak má,a že jsem přijel na technickou s vozíkem a ne s autem.Technik vylepil známku a odjel jsem.Díky za reakce.

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Já to nějak nechápu. Máš to pár metrů, tak tam zajdi a zeptej se. Třeba tam najdeš chlapa, který ti vyhoví. Jak to může vědět anonymní rádce na poradně?

Za další. Pokud vím, zatím pokuty za přetáhnutý termín prohlídky nemáme. Tak tam zajedeš, až budeš nějaké auto mít k dispozici. Přece když vozík tahá člověk, tak platnou kontrolu nemusí.

bear

Ovšem někteří lidé by mohli mít platné emise, když jsou v uzavřených prostorách s ostatními.

asd1

Na to že když vozík táhne člověk tak nemusí mít platnou TK, na to jsi přišel přibližně jak?

Bez platné TK nesmí na veřejnou komunikaci a je jedno jestli je za autem nebo samostatně. Btw povinné ručení je třeba jen když je bez auta (s autem to je souprava a plnění jde z ručení auta)

Tazatel - jasně že na TK může vozík samostatně bez auta. S prošlou TK ho tam ale ani těch 200m nesmíš dotlačit ani dotáhnout za autem, legální je pouze dovézt na odtahovce. Když tě u toho tlačení chytnou cajti a bude tam nebezpečná závada, tak to je za draho + papíry do čistírny (pokud je v pořádku tak jen menší výpalný).

km
asd1: "povinné ručení je třeba jen když je bez auta". to by znamenalo ze povinne ruceni se pouzije pouze v pripade ze vozik zpusobi skodu ve chvili, kdy je zcela odpojen od auta. a zaroven ze pokud by nikdy na verejne komunikaci nebyl vozik nepripojen, nemusel by mit povonne ruceni. chapu vas spravne? dekuji.
asd1
Ohledně plnění škody ano, ovšem ze zákona není v depozitu = provozované = musí mít POV, když nemá tak vypalne pro CKP za každý den bez pojištění.

 

pecenkav
hodnocení

3x

Jelikož tady tazatelé jsou asi líní a nebo potřebují někoho, aby to udělal za ně, tak jsem jednoduše teď vzal telefon a do tý STK jsem zavolal, za 25 sekund jsem dostal jasnou odpověď, že vozík musí být zapřažený za autem.

Proč si tam volat, když je asi jednodušší se tady dva dny dohadovat


doplněno 19.03.26 11:13: Google :

Ano,
na technickou prohlídku (STK) přívěsného vozíku můžete přijet bez auta, ale je to technicky nemožné pro provedení prohlídky, protože STK musí zkontrolovat funkčnost brzd, světel a připojení, k čemuž auto potřebuje.
Portál řidiče +1
Zde jsou důležité informace k STK přívěsu:
Jak to provést: Musíte si zajistit vozidlo, které přívěs na STK doveze, nebo využít služeb jako "STK na dálku", pokud existují, ale standardně je přítomnost přívěsu taženého autem nutná.
Doklady: S sebou potřebujete velký technický průkaz (pokud ho ještě máte, jinak stačí malý) a doklad o pojištění odpovědnosti (povinné ručení).
Intervaly STK:
Nebrzděný přívěs do 750 kg (O1): První STK po 6 letech, pak každé 4 roky.
Brzděný přívěs do 3,5 t (O2): První STK po 4 letech, pak každé 2 roky.
Co se kontroluje: Brzdy (u brzděných), náprava, světla, pneumatiky, spojovací zařízení a celkový stav.
Cena: Běžná STK pro přívěs stojí řádově stovky korun (cca 500–1000 Kč v závislosti na stanici).
Portál řidiče +4
Pozor: Jízda s přívěsem, který nemá platnou STK, je přestupek, za který hrozí pokuta a při nehodě problémy s pojišťovnou.
Klik.cz
Co musí mít přívěsný vozík či vlek k STK - Portál řidiče
28. 4. 2021 — Co musí mít přívěsný vozík nebo vlek k STK - Portál řidiče.
Portál řidiče
Povinné ručení na přívěsný vozík – jaká pro něj platí pravidla?
Nezapomeňte předložit velký technický průkaz (který dostanete při zakoupení vozidla), doklad o povinném ručení a doklad o koupi vo...
www.povinne-ruceni.tv
Proč je jízda bez STK zbytečným rizikem? - Klik.cz
23. 4. 2024 — Jízda bez STK může mít poměrně vážné následky. Nejenže vám hrozí pokuta až 10.000 Kč, ale také zákaz řízení na dobu 6 až 12 měsíců...
Klik.cz
asd1

To ale platí jen pro tu stanici kam jsi volal. Tam kde mají simulátor tažného vozidla můžeš i s vozíkem samostatně.

Ale souhlas že tazatel měl místo dotazu tady zvednout telefon nebo p...el a zeptat se přímo v tý jeho STK

pecenkav

Mě to stačí, už se nebudu vyjadřovat k jasný a logický věci, prostě přívěs musí být zapřažený za auto, a je jedno, čí to auto zrovna je, třeba někoho jinýho ve frontě.

bear

Jak na té STK zkouší brzdy na přívěsu za osobním autem?

Brzda je nájezdová.

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Domnívám se, že Vám to bez auta neudělají.

Jak třeba zjistí vůli na spojce vozíku? Myslím tím žehličku.

Jak ověří světla?

Až toto přečtete, dojděte se zeptat těch 200 metrů.

asd1

To se domníváš blbě... TK vozíku je vozíku a ne soupravy.

Na žehličku je kalibr. Na světla testovací bazmek. Podobně je kalibr na kouli a testovací bazmek pro elektriku tažného na autě, to se taky kontroluje bez vozíku.

Asd, 9:50

(v povinné výbavě STK ale není, ten můžou mít ale nemusí...)

Jasně, máte pravdu...

Ten bazmek na světla stojí z Číny asi 150 korun, taky jsem si ho pořídil:)

 

hodnocení

2x
avatar pepr

Podle Vyhlášky č. 211/2/... a její přílohy Vyhlášky č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů

se podle bodu 4.10 Elektrické spojení tažného vozidla s přípojným vozidlem

kontroluje:

Stav a funkce elektrického spojení tažného vozidla s přípojným vozidlem

Zásuvka nebo zástrčka poškozená nebo vadná nebo neodpovídá požadavkům

Uchycení zásuvky vadné nebo nespolehlivé nebo vadné spojení zástrčky s elektrickým kabelem

Elektrické propojení tažného vozidla s přípojným vozidlem nefunguje správně nebo není spolehlivé nebo chybí nebo neodpovídá požadavkům

A tohle všechno nelze udělat bez připojeného vozidla.

...

Jo a mimochodem, jak tu asd1 operuje simulátorem tažného vozidla. Ten je povinný na testování vozidla, ne přívěsu. Konkrétně musí mít STK "Zařízení na kontrolu zapojení zásuvky tažného zařízení".

A taky " Zařízením na měření opotřebení spojovacích zařízení vozidel pro osobní automobily" tzn. posuvným měřidlem a zkušební koulí.

A druhé mimochodem. Ještě nikdy mi na autě bez vozíku nekontrolovali zásuvku ani tažné. A to mám už třetí auto s tažným. Teď mám 10 let tažné odnímací a jen jednou se zeptal jestli ho mám s sebou.

 

bear
hodnocení

0x

No běžné to rozhodně není, nicméně s akubaterií bych vzal i přívěs a před nima všechny žárovky otestoval.

Jestli to máš 200m, tak bych to tam odtlačil svépomocně už ze zajímavosti, zda to takto vezmou.

Dekra určitě zákaz takto přistavit přívěs bez auta nemá.

:)

Když někdo vyrábí či prodává přívěsy, tak asi taky nemá potřebný počet aut. Takže technik toto dělá na místě u prodejce či výrobce a nebo prodejce na velkém autopřepravníku doveze klidně 4 malé přívěsy ke kontrole.

Dle mě to takto je, ale jestli je to jinak...

 

hodnocení

0x
Já bych to tam těch 200 m odtáhl už jen kvůli tomu, abych viděl, jak se budou tvářit a jak se s tím poperou. :)
A nejlíp 1. dubna. :)

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Vznesl sem dotaz na známého co je pracovníkem stk
Odpověd vozík musí být zapojen za vozem neb nemaj jak by jinak vyzkoušeli osvětlení vozíku a blinkry
asd1

To jen když nemají simulátor tažného vozidla.. (v povinné výbavě STK ale není, ten můžou mít ale nemusí...)

mathew
Takže když vezme baterku ať se můžou vyzkoušet světla tak by problém být neměl...
No mam pocit že se mu tam nikdo s baterkou a dratama chtít patlat nebude a poletí

..."a poletí"...tak tak...

bear

S baterkou v profi branži si nikdo nehraje. Jak píše asd1. jsou simulátory na test osvětlení přívěsů.

Většinou malosériová výroba.

Technická kontrola vozíku
bear

Bery, ale to je jen na měření uzavřeného obvodu. Nebo si myslíš, že 9V destičková baterie rožne 12V a 21W žárovku? Trošku jí rožehne, když bude nová, ale zachvilku ta 9V by byla vybitá.

Tam je obvod jen s LED a kabeláž přívěsu se žárovkama se pro tester chovají jen jako vodiče na uzavření smyčky při měření LEDkou.

Možná to na STK stačí, ale to, co jsem dal obrázek já, tak vozík dokáže opravdu rozsvítit, jako to udělá auto samotné.

;)

To je jasný, já to mám:) Jestli jsou funkční i přední obrysovky a spz nebo jen koncový nebi jen cokoli z toho to samozřejmě neukáže, ale orientačně, jestli třeba neuhnil drát ve vidlici nebo zásuvce to stačí.
bear

A když je na patici oxidace či na nějakém spoji, tak tu LED na testeru rožne, protože LEDce stačí málo a odpor nevadí?

Tím pádem při 12V žárovka ani neblikne?

Takže je to dle mě co máš silně orientační, pokud chápu správně.

Jak to vyloučí přechoďák na kostře? Pak problikávaj navzájem žárovky jak barevná hudba, ale tester ukázal průchod, protože nepoznal 0,2Ohm od xOhm skrz oxidovaný zelený drát?

Jen moje uvažování. Jestli se pletu, tak beru zpět. Tento tester nemám. Ale myslím, že se nepletu podle té 9V baterečky a LEDek.

Na testování zásuvky na autě při montáži to bude supr pomocníček, ale nespoléhal bych se na to při kontrole přívěsu.

Popravdě tak moc jsem to nezkoumal, ale pravděpodobně usuzujes správně, jinak to fungovat ani nemůže. Nic to samozřejmě nerozsviti. Použil jsem to myslím jen dvakrát, v ostatních případech jsem to samozřejmě na potvoru "náhodou" neměl v autě (když nějakej vlek řeším párkrát do roka) a to jsem s funkcí byl spokojen. Každopádně uvnitř toho, co pamatuju, když jsem po koupi nahlédl, kromě těch ledek a baterky není vlastně nic než armáda usměrňovacích diod a odporů, snad nic aktivniho, natož nějakej chytrón. Teoreticky by to mohlo mit potenciál pro úpravu na malou 3s lipolku s možností ostrého testu světel, někdy bych nad tím mohl zauvazovat :)

 

 

km
hodnocení

0x
bude to v podminkach v te dane stk. pokud to neni v jejich podminkach, meli by vam kontrolu provest i bez zapojeni. a pokud neprovedou, pekne bych je pocastoval.
ps: "že jsem přijel na technickou s vozíkem a ne s autem" a vam snad nesvitila mlha na aute? ... jak bych vam to nedal

 

trtr
hodnocení

0x
Zdravím, bude to v pohodě, Jsou i ruční testery a navíc auto s tažným tam někde v okolí bude.
lorenc
hodnocení

Díky všem přispívajícím,půjdu se zeptat přímo na STK.

OK, pak dejte vědět, jak jste dopadl. To víte co Čech, to odborník. Co řidič, to odborník na předpisy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2026 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]