Nejste přihlášen/a.
Mám letos nový akumulátor.
Po delší jízdě když mě start stop hlásí, že akumulátor je nabitý a motor by se po zastavení vozidla vypnul tak někdy na akumulátoru mám po vypnutí zapalování 12,8 V a jindy 12,4 V
Vím to protože mám pasivní satelitní hlídání a to mi ukazuje i aktuelní napětí baterie.
Napřed napětí klesá rychleji a potom pomaleji - proč to je mi jasné.
Ale nevím proč má baterka po nabití různé napětí někdy až 12.82V a jindy jen 12.38V
Prvořadě vypněte start stop a nepoužívejte ho. Je to blbost, která víc zkurví než ušetří. Tím se asi i vyřeší váš problém s napětím. Ze satelitního hlídání jsem vyléčený, nejlepší je dobrá pojistka. Zdravím.
Možná je to proto, že se mění podmínky okolo akumulátoru. Někdy je teplo, někdy chladno, někdy je zima.
Stejně tak může být dobíjení řízené z řídící jednotky. V okamžiku kdy akumulátor dosáhne hodnoty plného nabití, tak asi řídící jednotka nabíjení přeruší a čeká, až napětí akumulátoru poklesne pod nějakou nastavenou úroveň.
Máš v řídící jednotce nastavenou informaci o nové baterii? U novějších aut se musí při výměně baterie tato informace zadat, aby řídící jednotka mohla s baterií pracovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.