Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,jak výkonnou autobaterii můžu dát do auta? mám 2.0 8v 84 kw. Nevím podle jakých parametrů toto řešit,tak že potřebuju vědět maximální hodnotu v Ah (jestli nějaká existuje).
Většinou bývá výkon alternátoru, někdy ještě i dynama, sladěný s příkonem spotřebičů instalovaných v autě, teda zapalování + elektronika, osvětlení, klima, klakson, topení, rádio a podobné spotřebiče. Pokud někdo používá spotřebiče navíc, chybějící energii dodává akumulátor.
Pokud nejsou zapnuté spotřebiče, přebytek energie z alternátoru dobíjí počas jízdy akumulátor. Alternátor dodává maximální proud nastavený výrobcem takový, aby vyhovoval akumulátoru. Většinou to stačí na udržování aku v provozuschopném stavu.
Když dáte silnější baterii, teda akumulátor s vyšší kapacitou, může se stát, že se nebude dostatečně dobíjet a skončíte hůře, jako kdyby tam zůstal originál...
V podstatě je limitujícím faktorem velikost kastlíku, do které musí akumulátor vejít - a samozřejmě pak oriantace a typ pólů. Některé auta mají + v pravo, některé vlevo a některé mívaly i ploché póly. Obzvláště u starších aut, která mohou hůř startovat, se nějaká ta Ampérhodina navíc hodí, zejména v zimě, kdy vlivem mrazu akumulátor není schopen dát kapacitu, co v létě a motor je promrzlý, tedy hůř se roztáči. Ten argument, že to alternátor nedobije, ten by připadal do úvahy jedině tehdy, pokud děláte krátké jízdy s častými starty. Navíc alternátor nedobíjí CELOU kapacitu aku, ale jen SPOTŘEBOVANOU na start.
Ale trochu z praxe - táta měl starou Š100, auto v zimě hůř startovalo, tak mělo za sedadly aku z traktoru (tuším 160Ah) dobíjelo dynamo, nikdy žádný problém - aku je totiž při větší kapacitě schopen dát více A pro starter, takže česky řečeno to více točí motor a ten lépe chytne. Já měl VW GOLF 1.6GTD - originál baterka byla okolo 70Ah, já tam dal tuším 10O Ah - Banner - byl to totiž starý diesel, hůř chytal za mrazu. Navíc létám s RC modely, nabíjím to pochopitelně z baterky - už párkrát se mi podařilo ji ,,vymlátit´´ takřka do dna, kdy jen taktak otočila motorem, ale přes to nebyl NIKDY žádný problém s dobíjením - a to podotýkám auto mělo origo alternátor a jezdím stále s rozsvícenými světly. Tutéž zkušenost mám s nynějším autem (F Mondeo 2,0 TDDi)
mám baterii 95 Ah která ale nevleze na určené místo,ale kdybych to místo upravil,musel bych upravit i připojení ...je toto reálné?
Záleží o jaké auto jde a jaká je pro něj baterie předepsaná. Vyberte baterii tady podle vozu. autobaterie.com/...
našel jsem tam akorát originální autobaterii (62 Ah) -tzn,že mi tohle neodpovědělo na otázku.originál ,neboli předepsaná je 62 Ah,ale já bych chtěl dát ještě silnější a nevím jestli tím něco neodpálím.nechci mít v zimě problémy.
Pokud máte předepsanou 62 Ah tak použijte alespoň přibližné Ah , to znamená od 60-70 Ah. Pokud ba jste použil baterii s výrazně větší kapacitou tak alternátor by ji nestačil řádně dobíjet a tím by se zkrátila životnost baterie.
doplněno 18.09.10 12:50:Podle obsahu a výkonu kW předpokládám, že máte Renault Laguna. Pro ni je tato baterie plně dostačující k nastartování.
Dobíjení akumulátoru tu bylo mnohokrát řešeno.Skutečně nemá cenu dávat do auta větší aku,než stačí výkon alternátoru k dobíjení.V dnešních automobilech je vždy dobíjení spíš poddimenzováno.Jednak kvůli tomu,aby se zabránilo přebíjení a jednak proto,že je v autě spousta spotřebičů - žroutů proudu.Způsob jízdy také má vliv,hodně zastavování,popojíždění ,startování a podobně.Také výkonné rádio,zesilovač se Subwooferem někde na palouku.
JABRAKA
Sdělovacím prostředkům nijak zvlášť nedůvěřuji, ale v TV mají v jednom skutečně pravdu, a to v tom, když tvrdí, že :"mezi motoristy koluje mnoho polopravd a mýtů"!
V dnešních autech není dobíjení poddimenzováno, dnešní auta mají inteligentní dobíjení, takže nehrozí přebití a následné zničení baterie. Baterie si veme kolik potřebuje, pokud je vybitá, řídící jednotka může omezit různé funkce, třeba vyhřívání skel, sedaček atd. Vyšší kapacita se vždy v zimě hodí, i když není baterie zcela nabitá, vydrží déle točit, jen si víc cucá z alternátoru, takže je víc zatížený, ale ne přetížený, to prostě nejde.
U Superb-u je to tak,ale u Feldy vybiješ baterku snadno,a zjistíš to,až to jednou nenastartuješ.Proto u aut,těchto ročníků,je ta baterka pořád prázdná.Takže jednou za čas se musí vyjmout z auta a doma dobít na plnou kapacitu,obzvláště v zimě.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.