Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia 1 TDI zvuk dření kov o kov při zatáčení vlevo

Od: tomkk® odpovědí: 19 změna:

Zdravím, mám otázku pro zdejší autíčkáře.

Před pár týdny se mi i při cca 1/3 rejdu zatočení vlevo začal z přední nápravy ozývat zvuk dření kov o kov. Dělá to s kvaltem i na neutrál. Zvukově se to podobá, jako když zapadne kamínek za štít brzdy, nebo jsou sjeté destičky a dře kov o kov s otáčkami kol. Ale destčky sjeté nejsou. Dělá to pouze při zahřátém motoru/převodovce (i když auto třeba 10 minut stojí). I když hned po jízdě kolo za nápravnici zvednu a točím jim, nedře to. Kolo jsem sundal a kolem kotouče jsem nic nenašel. Dnes se to ozvalo i při zatáčení doprava. Z kabiny úplně nepoznám, odkud to jde, polohou zvuku bych nevylučoval ani převodovku, třeba dření diferenciálu o obal, pokud to může něco takového dělat.

Kolem jsem mlel, nezdá se volné ložisko, jen trošku čep řízení. Na homokloub to taky nevypadá, to rachtání při záběru znám.. I termokamerou těsně po jízdě vypadají L i P středy kol i kotouče stejně vlažné, nezdá se, že by se něco zadíralo. Mám pocit, že občas při pomalém plachtění bez motoru po hladkém asfaltu.jsem před časem zepředu slabé dření slyšel, a to jsem polohou zvuku tipoval spíš uprostřed ten diferenciál. Napadá vás, co to může být? Můžu nejak ověřit ten diferenciál?

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

trtr
hodnocení

0x
Zdravím, začal bych klasikou, tj. kontrola předních tlumičů (uložení a per) + homokinetických kloubů poloos(manžety a případný únik maziva). Ložiska kol bych taky nevylučoval a i ty brzdy -> kdyžtak zkusit rozhodit a vyčistit (i tzv. šábrem).

 

asd1
hodnocení

0x
Tezko rict.. hledat evidentně umíš, na dalku by to bylo jen věštění z koule.. čepy klouby to nebudou, ty cvakaj. Atd. Diferak to být může, v přímým směru se netočí v zatáčce ano..
hodnocení

Doufám, že třeba někdo ten projev a závislost na teplotě pozná. Třeba proto, že s teplotou zřídne olej v převodovce. Ještě jsem někde na netu našel, že u trojkových octávií může mít podobný projev špatný silentblok u převodovky. U O1 jsem na to nenarazil.
asd1
Ten by způsobil vibrace motoru hlavně při volnoběhu, drhnuti těžko...

 

hodnocení

0x
Před pár lety jsem řešil něco podobnýho, zvuk připomínající třeba tramvaj jedoucí rychle podél silnice. Výskyt úplně náhodně, někdy jen na moment, jindy i kilometry. Do toho čitelné kovové cvaknutí při rozjezdu, dobrzdeni, nebo prudkém přidání na jedničku. Už jsem chtěl kupovat šrouby do diferaku, než se rozletí (i když u 2001 už bych měl mít zesílené). Ještě jsem pojal nepatrné podezření na ložisko kola, tak jsem koupil nové, nasadil klíč s kusem trubky na středovou matici, trhnul a málem spadl na hubu, musela být prostě volná. Ložisko už jsem teda vyměnil, když už bylo připravené v mrazáku, ale možná by bývalo stačilo jen dotáhnout. U fabie jsem zažil povolení dokonce obou poloos, tam sice nic nebrousilo, ale i na téměř hladkém povrchu auto hrkalo jak na dlažbě :)
Jestli se něco ne/brousí v převodovce je orientačně poznat z vypuštěného oleje.
hodnocení

Matici kola jsem zkusil utáhnout jako prvni. Taky jsem zažil povolenou, a ta se projevovala tak, že při brždění v malých rychlostech kolo vibrovalo, jako když zabírá ABS.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Sundej kolo schod brzdič sundej kotouč
Vše prohlídni vyčisti od rzi pokud bude mít kotouč hranu klidně jí zbruš a to jak z venku tak zevnitř
Po obvodu kotouče malím kladívkem oklepej rez
Koukni jestli neni schnilej štít nepadá z něj bordel či se neopírá o kotouč
Destičky by ti měli volně chodit
A plovoucí šrouby by měli jít taktéž volně vyčistit maznout k tomu určeným mazivem které nereaguje na plasty a gumu
Koukni jestli ti nerupla pružina stačí kousek a uz to dělá bordel
Ještě mi napadá co gumy stabilizátoru sou tam nejsou vymlácený? Zažil sem i uhnilej třmen co drží tu gumu
Muže klepnout i vytlučenej silent ramene tkzv puk
Ještě mi napadá koukni na vejfuk pokud ti uhnijou vlaštovky co drží rouru vejfuku tak se šoupe plech o plech a to sou zvuky
A mam i perličku byl to bratrúv vuz a mi vyměnili na předku skoro vše a nakonec to byla tahle blbost malem mi tenkrat trefilo
club-opel.cz/...
hodnocení

To neklepe, dře to s otáčkama kol. Ta závislost na teplotě motoru a ne kotoučů mě bohužel vede k té převodovce. O víkendu to zkusím zvednout za obě strany, jestli něco nenajdu, nebo neušlyším, když se budou točit obě kola v různým natočení.

Ještě je otazkou zda je to opravdu v předu uz se mi stalo že sem to hledal v předu a nakonec to bylo vzadu vono se to v tom autě někdy húř poznává
Ale prohlidni vše co píšu za to nic nedáš
Ještě si říkàm co do tý převodovky dát novej olej tim nic nezkazíš zvlášt jestli si ho jestě nikdy neměnil a čert ví jestli tam vúbec nákej je a kolik?
hodnocení

Na ten olej v převodovce jsem myslel, ale podle netu je jediná možnost kontroly množství ho celý vypustit.
asd1

jj projet aby byl teplej, celý vypustit do čistý nádoby, pak prohnat přes filtrační papír.. Pokud je zánovní tak můžeš vrátit zpátky, starší rovnou spojíš s výměnou.. Hledat kovový otěr a chce to zkušený oko který umí rozlišit normál od problému..

Tipuju ten diferák jako nejpravděpodobnější... Ale tohle může dělat hafo věcí... Jednou mi podobný drhnutí dělal upadlej držák lanovodu ručky na nápravnici - lanovod šudlal o kolo.

Jo to mě teď napadlo - aspoň u benzínu, asi to bude stejný, mám nad výfukem takovej plastovej kryt, oblouk, stínící manžetu vnitřního kloubu pravý poloosy. Drží na dvou šroubech, nejsou už díry v tom plastu tak vyviklany, že by to drhlo o manžetu? Nevybavuju si teď, kolik je tam místa, ale já už to nějak vypodkladal (tuším možná provrtanyma vickama od piva :)), aby to tam volně nelitalo.
k2

@bery: Je-li to stejne jako na F1 TDI, tak je tam mista fakt hodne, respektive i kdyz plast lita jako blazen, tak ke kloubu je to stale daleko.

hodnocení

Od plastovýho oblouku je to dost daleko. Dnes jsem to zvednul za obě strany, nechal ohřát, zkusil navodit a nic. Jenže oproti jízdě jsou kola víc svěšená. Ještě oberu kotouče od rzi a rozcvičím brzdiče. Pokud to nezmizí, dojde na vypuštění oleje z převodovky.

 

 

hodnocení

Tak jen pro info, přestože se to přenášelo přes celý předek, bylo podrezlé ložisko PP kola a při plném zatížení takto ošklivě dřelo.

pecenkav

Co znamená v tvém podání podrezlé ložisko?

asd1

Dík za info.. Divný že to nešlo cítit při zatočení kolem (vůle, jemný vibrace do prstu položenýho na těhlici nebo náboj kola..)

Ložiska - dávám FAG a spokojenost, až na jednu vyjímku mi všechny drží 100kkm+ a dostávaj docela sodu, to jedno začlo vrnět po 70kkm, na FF1FL, zadní kolo.. Ale to jelo bez přídavnýho gufera na náboji - rozsypaný a samostatně nesehnatelný, jen celý komplet náboje a to se mi investovat nechtělo..

Pecenkav určitě rez na kroužku a při boční síle drhla o protikus..

hodnocení

Ano, rezavý kroužek. Já to ze svýho místa na 90 % slyšel zleva, nebo zprostřed, takže nejusilovněji jsem zkoušel levé kolo. Pravé jen aby se neřeklo, navíc pravým stojím u zdi, tak tam mám málo místa.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]