Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia 1 TDI zvuk dření kov o kov při zatáčení vlevo

Od: tomkk® odpovědí: 6 změna:

Zdravím, mám otázku pro zdejší autíčkáře.

Před pár týdny se mi i při cca 1/3 rejdu zatočení vlevo začal z přední nápravy ozývat zvuk dření kov o kov. Dělá to s kvaltem i na neutrál. Zvukově se to podobá, jako když zapadne kamínek za štít brzdy, nebo jsou sjeté destičky a dře kov o kov s otáčkami kol. Ale destčky sjeté nejsou. Dělá to pouze při zahřátém motoru/převodovce (i když auto třeba 10 minut stojí). I když hned po jízdě kolo za nápravnici zvednu a točím jim, nedře to. Kolo jsem sundal a kolem kotouče jsem nic nenašel. Dnes se to ozvalo i při zatáčení doprava. Z kabiny úplně nepoznám, odkud to jde, polohou zvuku bych nevylučoval ani převodovku, třeba dření diferenciálu o obal, pokud to může něco takového dělat.

Kolem jsem mlel, nezdá se volné ložisko, jen trošku čep řízení. Na homokloub to taky nevypadá, to rachtání při záběru znám.. I termokamerou těsně po jízdě vypadají L i P středy kol i kotouče stejně vlažné, nezdá se, že by se něco zadíralo. Mám pocit, že občas při pomalém plachtění bez motoru po hladkém asfaltu.jsem před časem zepředu slabé dření slyšel, a to jsem polohou zvuku tipoval spíš uprostřed ten diferenciál. Napadá vás, co to může být? Můžu nejak ověřit ten diferenciál?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

trtr
hodnocení

0x
Zdravím, začal bych klasikou, tj. kontrola předních tlumičů (uložení a per) + homokinetických kloubů poloos(manžety a případný únik maziva). Ložiska kol bych taky nevylučoval a i ty brzdy -> kdyžtak zkusit rozhodit a vyčistit (i tzv. šábrem).

 

asd1
hodnocení

0x
Tezko rict.. hledat evidentně umíš, na dalku by to bylo jen věštění z koule.. čepy klouby to nebudou, ty cvakaj. Atd. Diferak to být může, v přímým směru se netočí v zatáčce ano..
hodnocení

Doufám, že třeba někdo ten projev a závislost na teplotě pozná. Třeba proto, že s teplotou zřídne olej v převodovce. Ještě jsem někde na netu našel, že u trojkových octávií může mít podobný projev špatný silentblok u převodovky. U O1 jsem na to nenarazil.
asd1
Ten by způsobil vibrace motoru hlavně při volnoběhu, drhnuti těžko...

 

hodnocení

0x
Před pár lety jsem řešil něco podobnýho, zvuk připomínající třeba tramvaj jedoucí rychle podél silnice. Výskyt úplně náhodně, někdy jen na moment, jindy i kilometry. Do toho čitelné kovové cvaknutí při rozjezdu, dobrzdeni, nebo prudkém přidání na jedničku. Už jsem chtěl kupovat šrouby do diferaku, než se rozletí (i když u 2001 už bych měl mít zesílené). Ještě jsem pojal nepatrné podezření na ložisko kola, tak jsem koupil nové, nasadil klíč s kusem trubky na středovou matici, trhnul a málem spadl na hubu, musela být prostě volná. Ložisko už jsem teda vyměnil, když už bylo připravené v mrazáku, ale možná by bývalo stačilo jen dotáhnout. U fabie jsem zažil povolení dokonce obou poloos, tam sice nic nebrousilo, ale i na téměř hladkém povrchu auto hrkalo jak na dlažbě :)
Jestli se něco ne/brousí v převodovce je orientačně poznat z vypuštěného oleje.
hodnocení

Matici kola jsem zkusil utáhnout jako prvni. Taky jsem zažil povolenou, a ta se projevovala tak, že při brždění v malých rychlostech kolo vibrovalo, jako když zabírá ABS.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]