Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie, co je blbě?

Od: honzinek odpovědí: 14 změna:

Zdravím milý rádcové, jsem s auty docela lama, tak bych se chtěl zeptat, co je blbě, nebo co dělám blbě já. 2018 jsem kupoval Toyotu bez start/stop. Jezdil jsem a moc se v tom nijak nehrabal. V roce 2020 jsem si koupil nabíječku Noco Genius 5. Že to občas připojím na nabíječku. Baterii nechávám zapojenou v autě. Prakticky nikdy se mi nestalo, že by nabíječka nabíjela třeba desítky minut, nebo dokonce hodiny. Většinou do několika minut naběhla do "zeleného", do udržovacího stavu. Říkal jsem si, že nemám start/stop a jezdím ve všední dny cca 2 x 27km a o víkendu občas delší, že se to prostě dobije. A jezdil dál.

Už několik let jezdím do servisu, značkového, jsou tam stále stejní lidé. Nikdy na mě nezkoušeli nějakou habaďůru. Řekli např.: bude třeba vyměnit kotouče a destičky a viděl jsem pak sám, že nekecali apod. Docela mají mojí důvěru. Vloni v zimě řekli, že to bude chtít vyměnit baterku. Řekl jsem si OK, je skoro 7 let, nebudu riskovat, prostě si to vyměním a sám. Koupil jsem tuto: battery.cz/...

to bylo v květnu 2024 a vyměnil. Loni v prosinci nic neříkali. Teď jsem byl v servisu opět (na pravidelné prohlídce) a prý baterie je na výměnu. Dojel jsem domu, asi 30 minut jízdy a dal po pár hodinách na nabíječku. Za cca 1 minutu naběhla do zelené LED a udržovacího režimu.

Dost mě to šoklo. Co si o tom myslíte? Jak to servis vlastně měří? Dělám něco blbě, že baterii nabíjím v autě, neodpojenou? Proč se mi nikdy nepovedlo, aby nabíječka třeba hodinu, dvě nabíjela?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

2x
Baterku promer zatezakem prip.stačí sledovat pokles napětí při startu jestli nepadá pod ca 10V
Promer dobijeni jestli je alternator v poradku (pozor na auta s chytrým dobijenim, tam neplati klasických 14,0 - 14,5 = OK).
Pokud je baterka i dobijeni vporadku tak změn servis, chtěli tě ojebat (a to už vloni)
honzinek
hodnocení

Jo to je fakt, zkusím změřit ten pokles. Když budu měřit volty v zapalovači, při startu a při jízdě, tak by to mělo být správně ne? Baterii mám jen +- kabel, žádné další tenké kablíky. Moje auto je ještě docela hloupé.

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
Rychle se dobije buď nabitá, nebo právě už špatná baterka.
Je to jednoduché, pokud je baterie před smrtí, je hrozně "měkká" a připojením na nabíječku (konstantní proud) vyletí rychle napětí, takže nabíječka přepne do udržovacího módu.
Kondice baterie se dá ověřit jedině zátěžovým testerem.
bear

"jedině"... určitě ne.

Zátěžák je jen přesnější.

Bezzátěžák je sice proti tomu orientační, ale i tak velmi dobře ukáže kondici baterky, zda je na výměnu či ne skrz vnitřní odpor a algoritmus programu při vstupních datech o napětí a jmenovité kapacitě či startovacího proudu.;)

@bear a jak funguje měření vnitřního odporu? Zatížením baterie známým proudem a dle poklesu napětí se vypočítá vnitřní odpor. Tedy - zátěžově :) neznám žádnou metodu, jako vnitřní odpor změřit bez jakéhokoliv zatížení (odběru proudu z) baterie.

 

hodnocení

1x
avatar stir
Změřit dobíjení ještě. Nastartovat, zapnout rádio, světla, klimu, vyhřívané okna a vše co jde a pak napiš, kolik to dává.

 

bear
hodnocení

0x

Jedna věc je napětí a druhá věc je kapacita.

Nabíječku jen zajímá, aby baterka dosáhla konečného napětí.

Pokud baterka ztratila značnou část kapacity, tak logicky dosáhne dobití daleko rychleji.

Nabíječna neví, že dobíjí malou či obří baterku. U obří by jí to trvalo déle a u malé pár minut.

Stářím a nevhodným zacházením ztrácí baterka kapacitu.

Ne napětí.

Bez potřebné kapacity nedodá dostatek proudu, aby otočila startérem.

Baterku je potřeba měřit minimálně bezzátěžovým testerem. Lépe zátěžovým s nějakou vybíjecí charakteristikou na dlouhodobý testovací režim, ale to má málo kdo.

Kup si bezzátěžový tester.

To je pro totálního laika ideální.

Se zátěžovým nebudeš rozumět hodnotám a co měříš.

honzinek
hodnocení

Takže já vidím jen 3 možnosti. Buď mi prodejce, o kterém si myslím, že je solidní, prodal blbou baterii, nebo je šmejd značka Exide, o které jsem četl, že je dobrá. Druhá možnost je, že mi servis tvrdí, že mám vyměnit baterii, i když je ve skutečnosti dobrá. Jenže oni mi nenutí, že to vymění oni. Oni mi jen říkají, že je špatná.

Poslední možnost je, že jsem v autě bez start/stop za cca 14 měsíců odrovnal baterii, i když ta před tím mi vydržela 7 let. Takže mi z toho vychází, jako nejpravděpodobnější, že ta Exide je totální lejno. Nebo jsou v servisu totálně mimo.

asd1
Další možnost je vadné auto a to nejen dobijeni..
Moderní kalciovky když jsou vybite pod 50% kapacity tak rychle degradujou, úplně vybita stačí jeden den a je nevratné poškozená..
Exide kvalitní jsou, samozrejme vadný kus se vyskytnout může.
bear

Pokud servis nedá měřící protokol baterky, tak je to jejich subjektivní dojem?

Dali ti měřící protokol a nebo jen vyjádření pocitů na duši technika bez technického měření?

ad2... Pokud ti nefunguje správně dobíjení a nikdo to neprověřil, tak odejde každá baterka dřív či později. Pokud je podle tebe Exide lejno, tak si kup Vartu. Možná ti nevydrží za stejných podmínek ani těch 14 měsíců, ale jen 6.

Tedy je potřeba hledat příčinu a hlavně měřit.

Co tedy máš?

Taky je možné, že si baterku chtějí nechat a použít do jiného auta a ty jako hejl jim uvěříš a koupíš druhou :)

ad3.. baterky se kupují v prodejnách, kde je vysoký obrat. tedy ne Exide někde na benzínce nebo v Tescu, kde leží v regálu 3 roky. To jsi pak b*b toto kupovat. Baterku vždy čerstvou :)

honzinek
Hele já vím, že to myslíte dobře, a díky za to, ale znovu opakuji, že ten servis mi nic nenutí. Oni mi jen auto prohlídnou a sdělí mi svůj názor. Ale jo, třeba kecaj.
Když se podíváte na ten odkaz v otázce, tak to nebylo tesko, nebo alza. Je to solidní profi firma. Ale třeba taky prodávají šmejdy.
bear

Tak se toho servisu optej, zda by ti baterku nezměřili. Případně zajeď někam v okolí, kde prodávají výhradně autobaterie a mají tester. Nebo autorizovaný servis, který toto také má.

A stůj u nich, ať vidíš.

Slušný servis ti dá protokol. Testery mají tiskárnu. Alespoń ty profi.

runder.cz/...

;)

Bez testeru bych to rozseknul jednoduše - zatížením plně dobite baterky baterky přímo spotřebiči auta.
Zapnout zapalování, všechny světla, větrák, výhřev okna, sedaček, tedy odběr řádově 40-80A dle výbavy. A sledovat pokles napětí.
Jestli baterka tohle utáhne cca čtvrt hodiny, je v pořádku. Kolegovi startoval 2L diesel ještě s baterkou, která spotřebiče s odběrem 50A utáhla jen minutu.

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]