Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Sjíždění pmeumatik

Od: slavo® odpovědí: 15 změna:

Že se jízdou pneumatiky sjíždí je mi jasné.

Ale je v pořádku, že se přední ( auto s předním náhonem ) sjíždí více než zadní.

Na začátku sezóny všechny pneumatiky hloubka vzorku 6 mm.

na konci zadní 5mm a přední 4,7mm.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

thetruth
hodnocení

3x

Další otázka do pléna? Ano, přední pneu se sjíždějí více. A jak je to možné? Protože je na nich váha motoru + se starají o záběr, občas se díky tomu protočí a taky je na nich většina brzdné síly.

 

km
hodnocení

2x
ano, v poradku

 

hodnocení

2x
Ano, je to normální, přední trpí váhou motoru, záběrem při tahu a přibližně pětinásobně vyšší brzdnou silou oproti zadním. Sjíždí se zhruba dvojnásobnou rychlostí.

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Milý Slavo.

Nevěřím tomu, že nevíte proč to tak je. Pokud ne, tak poproste někoho, ať Vám zatočí volantem, abyste viděl, jak se kolo otáčí a naklápí. Tím vzniká více tření, jak vzadu. Přední náhon taky usnadní "hrabání" kola, kdy i na asfaltu při prudčím rozjedu kola hrabou. Odlehčí se totiž předek auta.

Ale jak jsem psal na začátku, toto vše víte, jen jste potřeboval položit dotaz.

Přeji Vám hezký den a vymýšlejte další dotazy.

darsi
Rada se ptam na (pro nekoho) stupidni dotazy na tomhle serveru, nebot na soc.sitich se zpravidla clovek docka vyspechu o tom, jak je tupej. Z Vasi odpovedi je patrna jizlivost a povysenost. I kdyz mne osobne sjizdeni gum vazne nezajima, rada si odpovedi prectu, aby me obohatily. Zadarmo. Bez odsuzovani. Proc se tak k tazateli chovate? Co kdyz nema vedle sebe nikoho, kdo by mu na otazku odpovedel, tak polozil verejny anonymni dotaz. Pokud je pro Vas otazka stupidni, pak ji proste prejdete a nereagujte, ne? Ceho tim docilite, kdyz tazatele ponizujete. Je Vam lepe?
To byste musela číst i ostatní tazatelovy dotazy, obvykle se týkající obecně známých základních faktů...
asd1

Tak toho neví víc a ptá se na všechno. Kdo nechce odpovídat ať neprudí. V jiným oboru může být naopak víc vědět on, nebo je šikovný a umí dělat rukama.

Někomu dělá dobře když si může kopnout.. Asi ho ve škole šikanovali tak teď to může někomu vracet...

 

hodnocení

0x
avatar promon

Ten rozdíl je naprosto nepatrný, nemá cenu to řešit. Tedy za předpokladu, že se pneumatiky sjíždějí rovnoměrně.

 

hodnocení

0x
Sjíždění vepředu už jsme si teda vysvětlili, ale od "začátku do konce sezóny" je široký pojem..Někdo najede za sezónu 5 tis/km a někdo 20tis/km nebo více..Tomu,kdo víc najede, tak se sjede víc vzorku..záleží ještě na stylu jízdy a povrchu silnice;)

 

hodnocení

0x
avatar stir
Dříve se zase sjížděla více pravá strana, kvuli rozbité silnice. Také stojí za zmínku zatáčení volantem na místě. A čím širší pneu a těžší auto, tím víc dostává guma zabrat a hlavně se velké síly přenáší na ramena, takže těm se zkracuje život výrazně. I u malých lehkých aut bez posilovače to stálo hodně úsilí a teď si představte nějaké velké SUV, kde ženská někde u Kauflandu točí jednou rukou na místě. Bez posilovače by s takovým autem nezatočila vubec..
A můžeme k tomu přidat ještě fak, že čím dál širší pneumatiky způsobují, že se vnější část běhounu při otáčení volantem na místě nebo při jízdě do zatáčky smýká po delší dráze...
Pravá strana - rozdíl na pneu jsem nezaznamenal, ale že čepy tam vydrží kratší dobu to ano ...
asd1

Pravá strana se víc sjíždí pořád. Není to silnicema ale rotací Země - auto má snahu točit doprava, je třeba pořád lehounce tlačit auto doleva a proto je pravá guma zatížená víc než levá. Na jižní polokouli je to naopak. Taky + sklon silnice směrem ke škarpě.

Vepředu je motor = větší zátěž a hlavně pohon - pneu je pořád v tahu, zadní se jen odvaluje. Pak 2/3 brzdné síly je na předku. Točení kolama na místě má minimální vliv. To přetěžuje silenty ramen, čepy řízení i řízení celkově (hřeben, převody pokud je elektro atd.), tam to životnost snižuje o hodně. Stačí servo vypnout a zkusit si jaká síla je potřeba.

Záleží i na autě, na jednom se mi sjíždí prakticky jen přední, na druhým obě nápravy naprosto stejně. Oboje předokolka s motorem vepředu. Na obou naprosto rovnoměrně = geo je v pořádku. Jedno HB s těžkým motorem, druhý kombajn s lehkým motůrkem..

kuba

"Není to silnicema ale rotací Země - auto má snahu točit doprava, je třeba pořád lehounce tlačit auto doleva a proto je pravá guma zatížená víc než levá. Na jižní polokouli je to naopak"

A když budu na rovníku, tak se nebudou sjíždět vůbec.*smich*

Pokud na severní polokouli pojedu směrem na západ, tak na mě ty síly působí z jedné strany a když pojedu směrem na východ, tak z opačné strany. *ee*

Proč se tedy víc sjíždí pravá strana?

asd1

Kuba - fakt. Zjisti si co je Coriolisova síla ;)

Podobně na severní polokouli voda vymílá pravý břeh víc než levý. Směr západ - východ nebo naopak nemá vliv ani sever jih / jih - sever. Furt to točí doprava...

Coriolisova síla /...

Tohleto nemá žádný měřitelný význam. Stačí malá změna tlaku v pneu, či horší geometrie nebo nerovnost vozovky a opotřebení je pak i viditelné. U levných náprav mcPherson hraje významnou roli odklon kola při zatáčení nebo propružení a významně se sjíždí okraje pneumatiky , protože odklon se neustále mění.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]