Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie Varta, co znamena...?

Od: kubinec® odpovědí: 19 změna:

Dobrý den, prosím vás co znamená označení u baterie Varta to číslo C22?

Autobaterie to mají různé, je to pro můj vůz to číslo důležité?

Mám to nějak řešit?*nevi*


Autobaterie Varta, co znamena...?

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

halamus
hodnocení

2x

Tento kód pomáhá odborníkům rychle vybrat správnou baterii pro konkrétní použití, aniž by se museli spoléhat pouze na technické specifikace baterie.
Zdroj: varta-automotive.com/...

Autobaterie Varta, co znamena...? #2

 

bear
hodnocení

2x

Pokud nejsi vyloženě hlupák, tak se drž jen rozměrů, které se vlezou do kastlíku nebo držáku na baterku tvého auta.

Větší Ah a velikost baterky je vždy výhodou.

Alternátoru je jedno, zda dobíjí velkou či malou baterku. Je to jko s bečkou na dešťovou vodu na zahradě. Když z ní odebereš z 1000litrů na zalévání zahrady konvičkou 8 litrů, tak je jedno, zda tam těch 8 litrů nakapeš postupně, jak prší a nebo chrstneš v sekundě kýbl 8litrů z potoka.

Stejně tak je alternátoru fuk, zda baterku dobije rychleji nebo pomaleji. Vždy dobije to, co sežral startér nebo spotřebiče a je fuk, zda ten základ je velká či malá baterka.

To stále spousta lidí nechápe a mele si kec, že velkou baterku nestíhá malej alternátor dobíjet a podobný pí**viny.

Jestli chceš mět klid, kup Exide, velikostně co se vejde na max a hotovo.

Na Vartu, potažmo Bosch ze stejné linky výroby kašli. Ve vlastním zájmu.;)

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
Prostě to znamená, že je to Blue Dynamic o kapacitě 52 Ah. Pro spotřebitele jen to, že jednoduše může při výměně najít stejný typ baterie.
Jinak na to vůbec nemusíte hledět a ještě doplním, že dnes existují rozhodně i lepší značky baterií, než je Varta.
hodnocení

...lepší značky věřím, ale tuto baterii Vartu 56Ah,480A C14 tam máme 4 roky a bůhví jak dlouho před tím tam byla od předešlého majitele.

Ale na netu píšou, že pro našeho Opla Corsa D 1,2 59kw - Jako příklady vhodných modelů lze uvést Banner P50 03, Bosch S50 02 nebo Varta C30

Tak mě jen zajímá, jestli se mám držet toho označení *nevi*

 

hodnocení

0x

ne ,nemusíte to řešit,není to pro váš vůz důležité.Vy musíte řešit hlavně napětí 12V a velikost.Kapacitu (56Ah) stejnou nebo i vyšší (ale bývají větší).A značku? Chválí dost EXIDE...


doplněno 22.10.25 21:06:

Klidně,ale jestli tam vleze tak radši tuto 60Ah je o cca 3cm delší

autodily-pema.cz/...

hodnocení

Dobrá, na Vartu prdím!

Takže např. tuto?

bear

Kubinec, ale ne v Alze, kde se prodávají lednice a počítače.

Nebo snad jídlo kupuješ na benzínkách a v automatech na nádraží?

Baterky se kupují v autodílech, kde je velký obrat, protože je to primárně jejich hlavní sortiment automotive.

Na Alze koupíš nějakýho mrzáka od loňska, který nebyl na nabíječce 2 roky a pak se budeš dicit, že ti zdechl a nadávat na Exide, což je irelevantní, protože kždá baterka zdechne na skladu bez údržby.

TAkže ad1 kup čerstvou tam, kde se baterky kupují primárně.

Ad2 kup tu značku, která má jméno kvality (EXIDE, BANNER,Optima)

Ad3 zvaž koupi EFB, která je odolnější a ještě kvalitněji a přísněji vyrobená k vůli start-stop systémům i když jí dáš do auta, kde start stop není.

bear

Vhodná tato

autodily-pema.cz/...

nebo lépe (pokud se ti vleze) = je i velmi častá = má velký obrat prodeje od zákazníků, takže bude určitě čerstvá.

autodily-pema.cz/...

olin

bear: Co jsem slyšel u prodavače v AutoKelly, tak o EFB se člověk musí starat-tedy buď často dobíjet nabíječkou nebo denně jezdit, že nejde auto postavit na flek a po měsíci zase zajet do Peňáku vzdáleném kilometr tam i zpátky

Pro tazatele: Varta a Bosch už mi do auta nesmí. Oni originálky vydrží přes deset let, ale ta druhovýroba je šmejd..

bear

Prodavač AutoKelly... no... to mluví za vše :-D.

Co zapojit mozek a nebo si vytáhnout hlavu z pr*ele?

EFB je konstrukčně stále stejná baterka jako VRLA klasika, jako třeba i ta Blue Varta.

Jen s tím rozdílem, že má zesílené olověné desky a uzpůsobenou mřížku, aby snášela časté starty. Jinak je ještě vyjímečná lepší kvalitou olova u renomovaných značek.

Pak je to ovšem stále stejný obal, stejný elektrolyt, svorky z recyklovaného olova (póly) a stejná plastiková samolepka na obalu.

Kelly pohunek si asi popletl AGM, kdy je článek ve skelném rounu nacucán elektrolytem a tam je potřeba vyžší dobíjecí proud = časté jízdy a upravit dobíjení nebo častěji došťouchávat nabíječko na režim AGM (vesměs sněhová vločka), kdy se nastavuje vyžší napětí pro ukončení nabíjení.

To je celá věda.

Díky zesíleným deskám, kdy se jich tam k vůli tloušťce vleze méně, tak může být při stejném fyzickém rozměru kastlíku baterky (obalu) méně Ah třeba -2Ah. Což je zanedbatelné. Kvalita vede.

bear

Opravuji ne VRLA ale VET

vernon
EFB je úplně normální baterie, se zesílenou konstrukcí desek.
V autokelly jsem před léty zažil, jak dva typci přitáhli velkou baterku z bmw a že takovou potřebujou novou a tu starou by chtěli odečíst. Zmetek za pultem jim vysvětlil, že v moderních baterka je misto olova vápník, takže mu ji nechali zadarmo "k likvidaci" ...
bear

@bery... a teď kdo byl větší trouba *smich*. Já se stále divím, jak někdo může opravovat auta a vědět o tom kuloví. U prodejců je to jasné. To je to samé jako novináři ála svět motorů.

thetruth

@bear Tak vyměnit baterii nepovažuji za servis, to si taky umím udělat sám, stejně jako vyndat a nechat nabít a vrátit. Ale netvrdil bych o sobě že servisuju auto. Na to mám svůj osvědčený vesnický servis, kterému věřím.

 

Bear: ale v tom Kelly se nejednalo o nevědomost toho za pultem, ten slizoun po tý baterce při poučování o vápníku úplně slintal ...
S tím měněním baterky v servisu a u nových aut nutností kódování... Všude se to uvádí, ale logicky se mi to nezdá a zajímala by mě skutečnost. Podle mě, pokud je auto "naučené" na dobíjení dosluhující baterky (tedy potřeba na ni moc nespoléhat a dobíjet víc), musí to dělat dobře i nové baterce v porovnání se situací, kdy auto o výměně ví.
bear

Bez kodování auto neví o nové baterce a nezná novou hodnotu SOC (State of Charge).

A právě proto mi přijde, že je to pro tu novou tak lepší, že auto zvyklé na starou ji nebude tolik ždímat vybíjením a bude udržovat víc nabitou, míň trápit stopstartem a podobně:) Stejně jako moje tady dřív popsaná teorie, že preventivní dobíjení je lepší přímo na baterku než přes shunt na kostrici bod, aby auto o dobití nevědělo a při první jízdě baterku v rámci úspory paliva zase hned nevybilo na původní "chytrou" hodnotu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]