Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Toyota Corolla 1.6Si - vysoký volnoběh, neukazuje teplotu vody

Od: jura odpovědí: 6 změna:

Zdravím. Jak již název napovídá, mám Toyotu Corollu E10, 1.6Si 4A-FE. Začal mi blbnout ukazatel teplody vody. I při zahřátém motoru se ručička zvedne sotva o půl centimetru nebo vůbec. Současně s tím pozoruji i zvýšené otáčky na volnoběh a výrazně zvýšenou spotřebu. Přijde mi to jakoby si auto nonstop myslelo, že je motor studený a jelo na sytič. Termostat by to být neměl, protože normálně topí. Pak mě napadlo čidlo teploty vody. To jsem dnes vyměnil, ale problém stále přetrvává. A lambda byla taky měněna, není to tak dlouho. Tak by mne zajímalo, po čem ještě jít, nebo jestli s tím máte nějakou zkušenost? Díky...

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

riva
hodnocení

1x

Ještě jednou termostat? U studeného motoru by po nastartování měla hadice do chladiče zůstávat studená dokud se motor neohřeje a pak by se měl otevřít termostat a pustit horkou vodu do chladiče.

 

mathew
hodnocení

0x
Diagnostika říká co?
thetruth

Jestli má Corollu E10 z roku 1966, jak píše, tak asi nic moc :-D Jen má asi vyměněný motor, protože tam dávali max 1.2 :-D

Jestli mu tam chybí nula (E100), což by mu sedělo k motoru, tak se pohybujeme v roce výroby mezi 91-98, což nedává pro diagnostiku moc prostor, protože tam může být standard OBD 2, nebo také starší standard se speciál konektorem, a shánějte na to diag.

Takže jestli jsem dobře identifikoval ročníky, tak taky bych diagnostiku moc za spásnou nepovažoval.

mathew
Aha to mě nenapadlo, že se ptá na auto z 60. let :-D
jura
hodnocení

Však E10 je druhotné označení pro model z let 91-98. E100, AE100 nebo AE101 je to také *smich*
Jinak s tím termostatem mi radili i na klubu, nejspíš bude nějaký přidřený, tak zkusím dát nový a snad to bude cajk.

thetruth

Tak určitě je diagnostika dobrá věc k vyzkoušení, ale záleží, jestli už Váš kus má něco, co se dá rozumně připojit. Jinak při problémech s teplotou bývá termostat první podezřelý, tahle věc prostě odchází. Druhá věc by mohla být senzor teploty, jestli vůz používá jeden pro ukazatel i ŘJ motoru. To už nedokážu říci, nemám takový přehled, to už by pak bylo na prohlídku nějakých servisních manuálů. Každopádně tyhle motory jsou prakticky nezničitelné, jednoduché a vyrobené vydržet věky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]