Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mazda 3 nestartuje

Od: peta odpovědí: 2 změna:
Zdravím, mám problém se startováním, baterka je OK. Auto Mazda 3 1.6 TDI 2005
Po zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolky. Když nastartuji, startér nereaguje, ale na palubní desce svítí kontrolky a na displeji u rádia zhasnou. Uprostřed na přístrojové desce bliká symbol imobilizéru. Díky za rady, co s tím.
Více na: mazdaclub.cz/...

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

thetruth
hodnocení

0x

Tak jestli bliká symbol imobilizéru, tak bych začal hledáním problému tam. Případně tím, že jestli je baterka na 100% OK, tak kabeláž-kostření nemusí, a to bývá další věc, co se při problémech s elektrikou kontroluje. Nechápu ale, proč ten odkaz na Mazdaclub, tak to řešte tam, ne? Mezi majiteli stejné značky je nejpravděpodobnější, že najdete někoho, kdo to řešil.

No anebo to prostě odvezte do servisu na diagnostiku.

Co mne ještě napadá, máte jiný klíč? Jestli náhodou ten, se kterým se to snažíte startovat nemá vadný čip imobilizéru.

 

thetruth
hodnocení

0x

Tohle třeba vyplivne AI, což celkem odpovídá tomu, co jsem nadhodil:

A 2005 Mazda 3 immobilizer issue often involves a flashing security light and a no-start condition due to the system not recognizing the key. Common causes include a faulty key transponder, a problem with the antenna ring around the ignition cylinder, or a blown immobilizer fuse. The issue can be temporarily resolved by disconnecting the battery, but a permanent fix usually requires professional key reprogramming or diagnosis of a hardware fault.

Potential causes

Key transponder failure: The chip inside the key may be damaged or not communicating properly with the cars system, which is indicated by a rapidly blinking security light.



Troubleshooting steps

Use a spare key:

Try using a different key to see if the problem is with the original keys transponder chip.

Faulty immobilizer antenna ring: The ring around the ignition cylinder can become damaged or loose, preventing it from reading the keys signal.

Blown fuse: A blown immobilizer fuse can cause the system to malfunction.

Corroded or loose wiring: Wiring connections at the immobilizer or other related modules, like the PCM or DLC connector, can be a source of failure.

Immobilizer control unit: The control unit itself can fail.

Key not programmed correctly: The key may not have been programmed correctly to the vehicles immobilizer system.

Check the antenna ring:

Inspect the antenna ring around the ignition cylinder for any obvious damage or loose connections. If you cant see any issues, a professional may need to check it.

Temporarily reset the system:

Disconnecting the battery for a few minutes may reset the immobilizer and temporarily fix the problem.

Check the immobilizer fuse:

Locate the immobilizer fuse in the fuse box and check if it is blown.

Get the key reprogrammed:

If other steps fail, the key will likely need to be reprogrammed by a dealer or a qualified automotive locksmith.

Scan for codes:

Use a diagnostic tool to read any specific immobilizer codes (like DTC 13 or 16) that can help pinpoint the exact problem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]