Ahoj, asi před půl rokem jsme koupili Clio a začala nám cca po 300-500 kilometrech vyskakovat chyba obou lambda sond. Okruh napájení přerušení občasné. Tak jsem obě lambdy během údržby vyměnil. Avšak chyby vyskakují zase. Došel jsem pomocí skenru a grafů k závěru, že ani u jedné ze sond nefunguje výhřev. Zadní sonda začne ukazovat správné údaje jenom při dlouhé jízdě do kopce pod zátěží a přední sonda začne měřit až po ohřátí motoru cca na 70 stupňů od startu. Docela by mě píchla informace, jak to tady u toho Clia je řešené. Jestli mám hledat napájení ohřevu na výstupu z řídící jednotky, nebo z vlastního relé někde. A podobně. Díky.
Většina aut napájí kyslíkové sensory přes ECU motoru a spíná je mosfet uvnitř.
Není nic jednodužšího, nežli vzít 5m drátu, píchnout se na vodiče výhřevu a pípátkem najít kostru.
Pak odpojit konektor od ECU motoru a pípat druhý konec, kde bývá normálně plus pro napájení sond.
Proměřit vedení je základ.
Třeba najdeš zaoxidovanej konektor ECU.
Na internetu možná najdeš pinout konkrétní jednotky ECU s popisy.
Projdi i to základní, jako jsou kostřící body. Hlavně kostry, které používá sama ECU motoru.
radekcervenka
Děkuji za reakci. Měření proběhlo. Pípákem jsem přesně našel vodič od konektoru lambda sondy až na svorku u řídící jednotky. Dokonce i kostra jde z řj. Naprosto žádná oxidace. Kostra funguje při zapnutí klíčku, ale napájení 0V, ani ťuk. Došel jsem k závěru, že kabel je ok, ale problém v samotné jednotce.
nevím jak to je u Vašeho auta ale mi u mého seata nešel výstup z řídíci jednotky na ventil na čerpadle takže motor točil ale nechytl...a nakonec to dělalo/blblo relé číslo 109 které spínalo to plus do okruhu řídící jednotky které bylo úplně jinde...takže vše zkontrolovat
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.