Nejste přihlášen/a.
Ahoj, muže pískání klínového řemene byt zapříčiněno skoro vybitou baterii? Včera jsem sotva nastartoval a všiml jsem si pískání, myslim, že jde od klínového řemene nebo kladek, altík je u 1.8 TBI hodně zastrčený. Baterku jsem dal nabít. Zajímavý je, že v pondělí když jsem to auto vytahoval z garáže tak to nedělalo, nebo jsem si toho nevšiml a baterka na tom byla stejně. Že by počasí? V garáži tepleji a sucho, venku chladněji a vlhko? Budu teď dělat velký servis, tak přemýšlím, jestli ten řemen a kladky vyměnit taky a nebo počkat
Alternátor funguje jako magnetodynamická brzda. Čím více generátor vyrábí a dodává proudu do mrtvé baterky, tak tím větší klade odpor řemenovému pohonu od motoru, který jej pohání.
Pokud je řemen oleštěný a sjetý, popř. napínací kladka je unavená, dochází ke smykovému tření.
Skluzu, pak píská. Zvláště, když je vlhký z okolního vzduchu.
Kladky odmasti hadrem v technickém benzínu (hlavně ty s drážkama) a dej řemen nový a kvalitní.
Třeba já nekupuju Gates, ale Continental. Gates mě po-pískal i novej.
Jeste jsem zapomněl doplnit, ze auto prakticky rok stálo v garáži, akorát v červnu jsem s nim najel 300 km, jestli to muze mit vliv. Řemen vypadá ok, dokonce ma na sobě ještě nápisy...oproti tomu co mam na 147, ten je oleštený fest.
Pokud to necháš pískat dlouho a nebo prošlápnutím plynového pedálu, kdy ten řemen zakvičí (zařve) a pak ztichne, tak ho stejně zničíš a krom toho jím vyleštíš drážky řemenic, což je nežádoucí pro montáž řemenu nového.
Důležité je mít tam tření. Né hladké a lesklé.
Takže pokud se to za týden denního ježdění nezlepší, tak to řeš.
Klidně orezlý ložiska a kladou velký odpor, nebo zamrzlej napínák - zatuhlej, vybitá baterka = alt dává maximum a brzdí jak sviň - píská na řemenici alternátoru.
Zahýbej napínákem jestli chodí (sundat řemen napínák pořádně rozhýbat v celým rozsahu, máznout čep na kterým se točí.., projeď, mělo by to zmizet...
Vypustil jsem hnusnou kapalinu, dal tam vodu a čistič chladiče a pískání přestalo, takže jsme usoudili, že to byla vodní pumba. Nicméně jsme to vypustili ten hnus, nalili tam rovnou G12, proplach jsme neřešili, kdyžtak to za za týden vypustím a propláchnu..ale! I když byl motor zahřátej tak se z výfuku kouří a když jsme chtěli dolít pak vodu, tak se ta nádoba dost natlakovala..voda se zvedla nahoru. Tak kamoš udělal tlakovou zkoušku a ta modrá kapalina mu zezelenala, takže těsnění pod hlavou asi RIP.
Pokud to neumíš odvzdušnit a zůstane tam vzduchová kapsa, tak se děje přesně to, co popisuješ. Kapalina letí v expanzce nad max a utíká, celé se to natlakuje přehřátou párou a díky té kapse třeba někde v hlavě je pak ihned RIP hlava nebo těsnění či blok.
U některých aut se vytahuje čidlo vody z potrubí, aby vzduch unikl pryč a zaplavilo se potrubí kapalinou nebo odpojuje hadice.
Lépe ovšem plní podtlakem do systému. U TSi to ani jinak efektivně nejde. Jinak to tam cmrndáš celý den po troškách.
Nejhorší je to hned nastartovat a myslet si, že to pumpa podá. Houbeles. Bude se akortá točit v kapse vzduchu.
Tak jaký ted zvolit další postup? Dát to někomu ať udělá pořádně proplach, dokud z toho nepoteče čistá voda a dokud chladičovka nezůstaně krásně čirá a pak zkusit udělat ten CO2 test znovu nebo jak?
Ideálně ten proplach udělat teď před případnou rozborkou.
Stačí to BG radiator flush a čistá voda.
Dívat se kolik jsi vypustil a dle toho i napouštět, aby jsi věděl, že tam nikde nebude kapsa vzduchu a nebude chybět někde 500ml - 1l či víc.
Pokud jdou v nádobce bublinky, tak ani CO test dělat nemusíš a rovnou můžeš rozebírat.
Pokud voda s novou náplní nebude mizet, tak opět k CO testu není důvod.
Proplach jsme udělali s radiator flushem, akorát jsem chtěl udělat výplachy ještě čistou vodou, dokud z toho nepoteče čistá voda, ale kamoš řekl, že tam dáme rovnou G12tku, že když to bude hnusný tak se to za týden vypustí. No a logicky když jsme to tam nalili tak to není ružový a čirý, ale hnusný.
Každopádně teď si říkám, že jsem s tím autem ujel v červnu v tropech 200km trasu, převátně po dálnici, závodil jsem s dementem s BMW a teplotu to drželo na 90tce, kdyby bylo těsnění KO tak u takhle výkonnýho auta by se to projevilo nahned, ne? A podotýkám, že jsem jel s tou hnusnou hnědou přicpanou břečkou v nádobce.
Jestli test na CO vyšel pozitivně tak můžeš rovnou rozebírat a doufat že to je jen těsnění hlavy. Příčina klidně špatně odvzdušněný, přehřátí a pápá příp. i prohnutí hlavy nebo trhlina.. Nebo to sežral proplach.
Hlava se kontroluje na rovinnost, rovná se jen když je křivá. Podobně blok, ten pokud neni rovnej tak se zaškrabává.
Řemen přestal pískat po výměně kapaliny - spíš nesouvidí, pravděpodobnější je uvolnění zatuhlých ložisek projetím. Příp. teče gufero vodní pumpy a nová kapalina promázla ložisko za guferem :D
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.