Dobrý den, Chtěl bych se zeptat. Mám octavia 3 2.0 tsi 140kw a diagnostika píše chybu. Viz obrázek. Auto se po delší době přehřívá. Ručička vyleze 2 čárky za 90. Nevíte čím by to mohlo být?
Zdejší automechanici asi ještě vyspávají , tak jsem se podíval, co říkají henty internety. Měla by to být závada pomocného čerpadla chladící kapaliny. U některých motorů/ročníků to souvisí se zanášením chladícího okruhu, které se dost špatně řeší. Rozhodně hrozí, že uvaříte motor se všemi možnými důsledky.
Nefunguje ti elektrické oběhové čerpadlo (na dochlazování turba po vypnutí motoru nebo pro pomocný oběh na nezávislé topení). Lokace je kolem olejové vany.
Bez otáčení funguje jako špunt. Tedy zamezuje správnému průtoku kapaliny.
Najdi ho a vyzkoušej, popř zkontroluj konektory a proměř kabeláž.
Diagnostikou se dá zapnout.
Nebo vyměň rovnou.
Kapalinu pak musíš dát novou G12EVO. Nesmíš tam dát G12++. V nouzi G13 a měnit co 5 let.
Při plnění musíš použít podtlkovou plničku (přípravek) a nebo zapnout to čerpadýlko a nechat pomaličku systém naplnit.
asd1
Das auto.. Prima cena za čerpadýlko do akvárka... Dobře rejžujou na shit dílech, místo toho aby tyhle věci prodávali za výrobní cenu... Jak konstrukční paskvily a rejžování na generálkách motoru, HTP, TSI s řetězem a pístníma kroužkama atakdále..
Zlatá klasika, VP poháněná přímo motorem...
bear
Prodloužíš život turbu u lam, co to zdechnou uchvácený z dálniční jízdy na sjezdu na benzínku, dále využiješ potenciál nezávislého topení, kdy sedáš do vyhřátého auta s ohřátým motorem a benefit pumpy a odpojení mechanického pohonu, rychleji ohřeje motor, takže i u TSi topíš téměř okamžitě i v -5C.
Tedy Das Auto
Nezmrzneš jako u Forda ecoboost, kde musej mít elektrický topný čelní sklo, aby jsi vůbec vyjel a motor nějak ohřál
asd1
Lamam to nepomůže naopak usoudi že dochlazovat neni třeba.. sice jede chlazení i ale turbo i mazani stojí a nejde olej do ložisek.
Takže myslíte, že mi odešlo to čerpadlo přídavné pro chladicí kapalinu, jak posíláte v tom odkazu? Myslíte, že ho vyměním doma? Kde by se mohlo nacházet?
asd1
Jestli myslíš že jsme věštci, tak to fakt ne...
bear
Raději to neopravuj, protože nejsi schopen ani číst.
Vždyť jsem napsal, kde je. Kdo neumí číst, nesmí ani opravovat .
Dobrý den, Minule jsem tu psal chybu uvedenou výše ale ještě jsem zapomněl podotknout. Že když se ten motor přehraje tak tam vletne tato chyba. Ale ta jde smazat ta výše přetrvává a nejde smazat. A delší dobu vždy trvá než se motor nahraje a pak se při jízdě po nějakém km přehraje.
bear
Diagnostikou si to neopravíš. Musíš vědět co máš dělat. A pokud to nevíš a ani ti nepomohla diskuze, tak co čekáš? Zázrak v podobě smazání závady po každé jízdě?
tak55
Já právě se chci zeptat asi to může mít spojitost s tím pomocným čerpadlem nebo termostatem?
asd1
Jestli ti nestaci tady už zmíněný rady tak to dej do servisu.
bear
tak55... zopakuj mě, co jsem ti napsal úplně první odpověď. 16.10. 9:48
tak55
No rikal jsi ze to dělá pomocné přídavné čerpadlo chladicí kapaliny
bear
Bez otáčení funguje jako špunt. Tedy zamezuje správnému průtoku kapaliny.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.