Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přestal fungovat bzučák sign. zap. svetel

Od: leonek odpovědí: 15 změna:

Ahojte

prosím vás dnes dcerka zjistila, že ji přestal fungovat bzučák signalizace zapnutých světel a zvuková signalizace blinkrů nefungují delší dobu Jiank blinkry a světla fungují.

Můžete prosím poradit jak presně zjistit kde je vlastně problém a jak to opravit,nebo to nechat být a neřešit?

Děkuji

Jde do Fabia 1, rv 2002, 1,4 43kw

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2
hodnocení

0x

Signalizaci zapnutych svetel bych tipnul na dverni spinac. Kdyz otevrete dvere ridice, rozsviti se stropni svetlo popripade kontrolka otevreni dveri (pokud ji auto ma)?

leonek
hodnocení

stropní svetlo funfuje tak jak má

otevřene dveře - svítí, zavřené dveře - zhasne

zamkneme-li auto přes dalkač tak stropní světlo pomalinku zhasíná

--------------

,,,popripade kontrolka otevreni dveri (pokud ji auto ma)? ,,,

tak to opravdu nevíme , zda tam nějak kontrolka byla *zmateny*

já nevím, s autem nejezdím, dcerka říká že prý asi jo ale taky si není jista, vždycky tam svítilo více kontrolek *nevi*

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Ja to vidim na mikrospínač zámku dveří
Udelejte test
Zavřený dveře počkat po odemknutí až stropní světlo zhasne
Jak zhasne otevřít dveře světlo se musí rozsvítit
Pokud se nerozsvítí prověřit kabely v prúchodce mezi dveřma a poté bych šel rovnou po mikrospínači zámku
Pokud se rozsvítí tak zavřít a cca do minuty by mělo to světlo zhasnout
Pokud zhasne moh odejit pípak co je v přístrojovce
Taky se dá za par korun koupit pípák a na ty světla dopojit tak že to bude signalizovat rozsvícená světla po vypnutí klíčku

 

bear
hodnocení

0x

Pokud nefunguje ani zvuk blinkrů, tak je v háji reproduktorek na desce budíků.

Častá závada na Golfech IV a Octaviích I. U Fabie spíše vzácně.

Pokud Vám při rozsvícení rezervy paliva nebo když odpojíte nádobku chladící kapaliny (konektor) a rozsvícení kontrolky přehřátí reprák hlasitě nepípne, tak je to tutovka.

Snadno opraví někdo, kdo dělá radioelektroniku. Stačí z nějakejch jinejch budíků vydolovat ten reprák a dát ho do nových. A nebo neřešit.

Také je při tom vhodné proletovat zelený konektor k vůli studeným spojům a výpadkům immobilizéru.

Budou se muset sundat rafičky, takže je potřeba, aby ten dotyčnej měl diagnostiku VAG-KKL nebo VCDS a ručičkama si vyjel 3000ot/min, půlky nádrže a teploty a 105km/h rychlost a ručičky zpět nasadil, jak má.

...

Jinak lze vyměnit budíky kus za kus, ale musí se přetáhnout VIN, nakódovat výbavu a motor, klíčky Immobilizér, stočit km dle původních a přizpůsobit k ŘJ motoru.

Oprava je jednodužší pro laika.

A nebo neřešte.

leonek
Když to tak čtu, raději neřešit, děkuji
leonek
hodnocení

Ahoj,

dnes mi dcerka řekla, že nesvíti ani kontrolka nezapnutých pásů, ale že určitě svítily i kontrolky jak pásů, tak i nedovřených dveří.

A už si vzpoměla že to dělá od té doby co jsem ji měnil olej a fitr a vymazal servisní kontroly vymeny oleje + kontroly na displeji.

Jinak auto jezdí OK, jen ty kontrolky, že nesvítí, není to zvláštní?

bear

Kontrolky dveří a kufru mají jen facelifty 2005 a vejš. Tedy ty novější budíky.

Ty předface starší to umí jen některé kolem roku 2004 a starší to neumí zobrazovat vůbec.

2002 rok to neumí. Nemá osazenou LED diodu pod symbolem.

Čím a jak jsi mazal servisní intervaly?

Kontrolku pásů mohou mít všechny verze budíků včetně těch bez MFA (palubního počítače v těch černobílých LCD displejích v tachometru a otáčkoměru).

Kontrolka pásů se zapíná nebo vypíná kódováním.

* Jaké je aktuálně kódování?

* nejezdí dcerka ještě jinou fabii 1, která ty kontrolky umí?

leonek
hodnocení

bear

to vymazani jsem delal dle videa na youtube, a povedlo se hned.

a ty kontrolky? tak ja nevim, s autem jezdi ona, ja jen udelam co zvladnu a sem tam si neco prevezu ponevadž má tažné

ted do ni hustím ohledně kontrolek, a tak jsem ji zblbnul, že už začíná pochybovat *smich*

k2

@bear: To urcite ne. Fabia combi 2001 (dovoz DE) kontrolku kufru, dveri i pasu ridice ma. Ze by tam nekdo cokoliv delal s budikama dost silne pochybuju.

bear

Já ty budíky opravuju.

Fabie roku 2002

čísly dílů 6y1 919 880C nemají tu LED osazenou a 860C nemá ani osazenou LED na kontrolu hladiny ostřikovačů.

Nejsem si jist u budíků 880M a 880G, tkeré byly ve výbavách Elegance v předface do roku 2004 (2003-2004), ale elegancka měla spíše motory 16V BBZ a né nějakou Feldí 8v 44kW nebo 50kW co máte asi Vy.

;)

Jestli reset proběhl přes kolíček na reset km dle youtube a ne přes diagnostiku, tak jste tam nic nemohl přenastavit, aby to najednou nefungovalo.

Jinak opravy dělá i víc firem, které to opravdu umí

jb-elektronik.cz/...

a

cheero.cz/...

leonek
hodnocení

bear

..

je to Fabia 1 , rv 2002, 1,4 44kw AZF

říkám holce, je to přes 20let staré auto, hlavně že jezdí, brzdí, svítí, na bzučák se vyprdni a kontrolky neřeš

STK je až za rok, ale to snad řešit nikdo z techniku řešit nebude

bear

AZF měli hodně výbavu classic, čili totální holota.

Bych se divil, že to mělo kontrolu pásů nakódovanou a zámek pásu byl tedy se spínačem této kontrolky.

To se snad ani v ceníku nenabízelo.

Rozhodně je lepší z budíků zazálohovat eepromku a pak udělat clon do nových stejných.

VIN se jinak nepřenese, aby to profík nepoznal, že jsou budíky tovární. Budou tam pak zapsány dvě VIN čísla v budíkách.

Nebo původní budíky opravit.

Pro začínajícího laika co se týče oprav s KKL kabelem na OBD je to pak i nejsnažší řešení této opravy.

Tedy ze starých zazálohovat "ducha" a pak ho přenést podle čísla dílu do stejných budíků 1:1.

Neřešíš pak stočení km, kódování immobilizéru a učení klíčů, kódování výbavy (ABS, Airbag, Pásy, atd...) a případně kalibrace palivoměru k vůli MFA palubnímu PC.

Klon je snadné přes vag eeprom

leonek
hodnocení

bear

..

brzdi! ty odborné výrazy prosím nepsat, stejně nevim o co jde *smich* a mám z toho halucinace*ee*

chtěl jsem jen vedet co se mohlo stat, že přestal fungovat nejdříe ozvučení blinkru a pak signal zvukova nevypnutých svetel

snad už nebude *stop* další nějaký problem, je to holky první auto co má ridicak, tak at se vyjezdi

bear

blinkr a jiné zvuky dělá repráček.

Dříve zvuk blinkru zvučilo cvakáním kontaktu relé přerušovače. Dnes blinkr rozblikávají polovodiče a integrované obvody a tak zvuk je doděláván akusticky melodií repráčku uměle.

Občas odchází.

Je namotán drátkem o tloušťce lidského vlasu a v autě se střídají extrémní teploty. Vedro v létě na parkovišti nebo mráz v zimě přes noc, atd...

Občas se to stane, ale jen vyjímečně. Nedělá to na každém druhém autě.

Na každém druhém spíš po těch letech dochází ke studeným spojům. Součástky jsou letovány cínem (pájkou na desku spojů elektroniky a po čase cín degraduje těmi teplotami a stářím.

Pak se to chová jako prasklý svár. Občas proud vede a občas ne.

U Fabie je proslulé blbnutí immobilizéru, kdy občas nejde startovat (startér točí, ale motor zdechne a nechytá). Jsou to sudeňáky na konektoru budíků.

Proto si to dej opravit. Jinak se může stát, že ti dcera někde zůstane trčet :)

Budíky jsou řídící jednotkou. Není to jen ukazatel kontrolek.

Budíky čtou klíče a určují, zda je start oprávněný či nikoliv.

V budíkách je immobilizér.

leonek
Bear
Díky za vysvětlení

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]