Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klepajici motor

Od: parrot odpovědí: 24 změna:

Zdravim, pri zapnutí svetel, steracu, nebo vyhrivani skla se mi zacne trast cele auto a poklesnou otacky, nevite po cem jít? Děla to treba i kdyz nabehne sahara. Nikdo si s tim nevi rady. Svicky, kabely civky nove.Baterka nova rok a pul.Auto Skoda Octavia 2.0 FSI

napadl me altik ze by to delal ale zadne ikony nesviti, vse je naprosto bez chyb (na diag nic neni)

diky

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

1x

Předpokládám jen na neutrál.. Regulace volnoběhu, tj. snímání otáček a polohy klapky, měření teploty, vzduchu, tlak paliva, lambdy atd..

Vyšší odběr = vyšší zátěž od altu, ECU si "přidá plyn" aby dorovnala pokles otáček..

Chcíplý alt by vykryla baterka, pokud tam je výrazný pokles napětí tak spíš přechoďáky v kabeláži, koncovky kostry apod. Nová baterka správně instalovaná? ECU potřebuje vědět co tam je... Rok a půl "nová" nic neznamená, moderní kalciovky pokud jsou vybité pod 50% kapacity tak rychle degradujou a chytrý dobíjení jim dává sodu.. Takže může být i chcíplá baterka.. Sledovat palubní napětí.

Diagnostika není podívat se na výpis chyb a když tam nic neni tak prohlásit vše OK" (to umí kdejaká lama), ale sledovat live data + adaptace jestli odpovídají normálu.

parrot
hodnocení

Ano jen na neutral. Kdyz nejsou zapnute svetla(xenony) auto se na neutral neklepe, jakmile zapnu svetla, nebo sepne sahara zacne se motor klepat.Baterka zapojena spravne. Co se tyce chyb neni tam zadna. Motor se obcas klepe i pri startu, ale kdyz je chladneji. V lete mi to treba nedelalo vubec.

Takze spise se obratit na servis aby vycetli live data (priznam se v live datech se neorientuju, dokazu si vycist, vydiagnistikovat chybu a smazat). Jeste se zkusim podivat po kostre jestli nahodou neni uvolnena ale to je cele co me napada :(

asd1

V servisech většinou jsou právě ty lamy a těch dobrých co opradu umí diagnostikovat hodnoty a vyhodnotit to, takových je málo...

Budou i jetý silenty zavěšení motoru, nejčastěji spodní na převodovce, výměnou nic nezkazíš.. Kvalitní bývá Lemforder.

parrot
hodnocení

auto ma najete 190 tis tak je mozne ze je KO uz :/ diky ale za postreh, altik a baterku radeji promerim to zvladnu obycejnym multimetrem :)

asd1

To už KO bude.. Jo i jak píše tom, může to dělat i dvouhmota, i když ta spíš mlátí/ rachotí než že by se to třepalo..

Stačí sledovat pokles napětí, pokud na baterce pokles neni a na zásuvce zapalovače ano (nebo na napájení ECU - to vidíš na diagnostice), tak je v kabeláží přechoďák resp. uhnilá půlka drátu enbo malá styčná plocha.. Místo kde je se hledá měřením poklesu napětí v zátěži, měření odporu toho moc neřekne...

bear

Za mě hlavně kontrola a očista kostřících bodů (u VW VAG hnědé vodiče s oky na kastli) a případně výměna AKU, protože nedrží kapacitu a nestabilizuje napětí.

Doporučuji Exide EFB nebo AGM a co největší, co se rozměry vleze na držáku.

 

olin
hodnocení

0x

Takhle to vypadá na regulaci napětí a proudu z altíku, případně alternátor, který to neutáhne(možná v něm usměrňovací diody). Zkusit vyměnit regulátor napětí toho altíku(náhradní se bude po 250 000 km hodit). Nová baterka nic neznamená, může být "načatá", chtělo by ji také otestovat.

vernon
Pěkná blbost. To je naopak důkaz, že mu alternátor funguje.
Chyba bude v řízení motoru. Musí na vyšší zátěž zareagovat regulace volnoběhu a to se u jeho auta neděje...
olin

vernon, já u toho auta nestojím, jen dávám typ, co to může být. Osobně bych si změřil napětí na baterii při startu a zapnutých potkávacích světlech, pokud je baterie OK, jdu na další věc. Těch důvodů proč se to na autě děje může být mnohem víc

vernon
Ale alternátorem to být nemůže. Netipuj, když jsi mimo mísu...
parrot
hodnocení

Alternator a baterka je OK, takze tim to nebude :(

 

 

riva
hodnocení

0x

U některých aut při zvýšeném zatížení (od alternátoru nebo klimatizace) poklesnou otáčky volnoběhu. Jiná na zapnutí klimatizace reagují zvýšením otáček volnoběhu. Ale že by se rozklepalo celé auto? Silentbloky motoru?

 

hodnocení

0x
A spojka je tam jednohmota, nebo dvojmota? Jestli dojhmota, tak možná už odchází a při zvýšené zátěži volnoběhu hází.
parrot
hodnocení

Spojka je delana a dvouhmota tam pry neni. To klepani dela jen v zatezi, coz je zvlastni.Dvouhmota by to delal porad a ne jen kdyz se pusti nejaky spotrebic...teda aspon si to myslim :)

 

hodnocení

0x
Pokud altik běží plně zařízený, měl by dát povel řídící jednotce ke zvýšení otáček, tam by mohla být chyba. Každopádně i bez toho musí jednotka držet otáčky stabilní, stejně jako při opatrném rozjezdu bez přidání plynu. Není tam altik s nějakou volnoběžkou jako bývá u dieslu, že by byla na odchodu? Nebo prostě unavené silnentbloky motoru nebo výfuku, případně nějaké pnutí mezi nimi. Na zkoušku bych začal, pokud je k dispozici VAG kabel a jednotka takovou funkcionalitu neblokuje, lehkým zvýšením volnoběžných otáček, pro takový situace tam ta možnost bývá. Stav baterky na to nemůže mít vliv, za běhu motoru zdravý alternátor musí běžné odběry pokrýt.

 

parrot
hodnocení

Měřeno napětí na altíku: žadna zatež 14,6V, při zapnutí světel a vyhrevu zadniho okna 14,4V a pak se to srovna na 14,6V - motor se trese nepravidelne. Pri seslapnutí spojky se uklidni na nejakou dobu (spojka delana rok zpet)

asd1
To je ok.
Při vyslapnuti spojky ecu pocita s rozjezdem a drží vyšší volnobeh.
Začal bych spodním silentem na převodovce, podle stavu i ty další (vzhled neni jistota,můžou být KO a přitom vypadat v poradku).. Diagnostikou bych sledoval otáčky jestli kolisaji,klesají pod volnobezne,padnou při pusteni spotřebičů atd nebo otáčky drží a trepe se to z jinyho důvodu např.vstrik a jeden válec pálí jinak než ostatní = nerovnomerny chod... I nižší komprese na valci..
Může to být i kombinace několika drobnosti...
Nic nezkazis Vifkem do paliva, můžeš mít i karbon na ventilech pak je taky volnobeh nestabilní..
parrot
hodnocení

Jeste doplnim motor je po komplet GO - ma najeto po GO cca 15tis. Tankuju na Orlenu jenom a davam aditivum od Miller Oils ktery zveda i oktanove cislo o 2 oktany.

Asi bych se zameril na vstriky, protoze se mi stavalo ze mi to po startu hazelo chybi zapalovani 3-4 valec ( i po cistici vstriku). Svicky, civky nove, koncovky k civkam prepinovane. Civky se prohazovali a delalo to stale. Ted uz to nedele ale klepe se to po zapnuti spotrebuci.

Klapku jsem cistil onehda, byla cista. Jeste me napadlo prostriknout konkorem vsechny kabely

asd1
To je zásadní informace.. GO byla proc, co vše se dělalo, jaké díly... trepalo se hned po, začalo postupně nebo náhle..
Zmeril bych tlaky...
Potřebuješ dobrého mechanika který umí diagnostikovat soft i "zelezo".. na dalku to je věštění z koule.
Ano i vstriky.. a jejich ovládání.. přehodit jestli se presune na jiný válec.
parrot
hodnocení

GO z duvodu malych tlaku - delal se vybrus, na 2 valcich jsou vlozky, nove pisty, udelana hlava, nove ventily. Po GO to nedelalo, dela to az posledni 2 mesice.Auto jede normalne bez cukani a jakychkoliv vad. Nikdo si s tim nevi moc rady tady v okoli :)

asd1
= změřit tlaky, zkontrolovat vstriky, test na spaliny ve vode/ voda v oleji...
Tip na nepovedenou GO...
parrot
hodnocení

zkusim jiny servis a uvidime :) kazdopadne diky za rady

 

hodnocení

0x
Parrot: což je důkaz, že baterka ani altik za to nemůže. Uklidnění motoru vymacknutim spojky podle mě není mechanická záležitost, ale vliv řízení motoru, kdy jednotka pro snazší rozjezd může trochu upravit věci jako předstih, uhel klapky, nebo jednoduše trochu přidat volnoběh, prostě aby byl rozjezd snazší.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]