Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spotřeba paliva

Od: lada52® odpovědí: 15 změna:

Audi A3 nafta automat po 40 000km se zvedla spotřeba nafty asi o0.8 l nevím proč

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar promon
Podle mě jde o celkem běžné rozpětí, dané jízdním stylem. Pro představu- na služebáku Fiat Doblo mám GPS práskače, který mj.i celkem přesně sleduje spotřebu. Ono je okolo toho dost mýtů, třeba pokles teplot zcela jistě nijak výrazně spotřebu nezvedne, podobně jako použití klimatizace. Ale když jezdím okresky s hustým provozem, dostanu se klidně pod 6 litrů. Ale když jedu po dálnici - o německé nemluvě, i naše stačí s tachometrovými 140 km/h a rázem se nevejdu do 8litrů. Jasně, Audina není taková škatule, aerodynamicky je daleko lepší, ale i tak nejvíce ovlivňuje spotřebu jízdní styl.
asd1

Při couračkách je nízká teplota znát hodně - do ohřátí motoru to jede na bohatší směs, při delší jízdě to je jen zlomek času, při couračách to tak jede furt.

Sis měl vzít ne 1,6 ale 1,9 JTD, tam by rozdíl spotřeby na dálnici nebyl takový.. U malých motorů bývá rozdíl mnohem větší, hlavně u benzínu... I když je fakt že "krabice" má velký čelní odpor a ten roste se čtvercem rychlosti, tak závislost spotřeby na rychlosti je mnohem větší než u nízkýho auta..

Sis měl vzít ;) - víte jak to je u služebáku *smich* Koupili mi ho po Partnerovi, který měl papírově 88kW, tohle je skutečně 1.6, 77kW ale je to ještě jedna z posledních skladovek, než přišel ten nový Fiat, který se liší od Peugeota, Citroena, Toyoty, Opela akorát logem na chladiči. Ale jezdí to celkem slušně, spotřebu skutečně neřeším, i nějakých 8l je za mě pohoda, ale v průměru to vychází méně,

Ale souhlas, couračky po městě se studeným motorem jsou ještě jiná liga - před lety jsem měl Astru v kombíku, 1.8 holky sekretářky to měly přede mnou na courání po městě a na poštu - na počítači průměrná spotřeba 12,8 l . Přitom jsem se pak při běžném ježdění (tzn 6-9 tkm měsíčně) vešel do 7,

 

06.10.25 13:29
hodnocení

1x
avatar stir
Chladno.

 

hodnocení

1x
Jízdní styl, hustota provozu, převažující délka trasy. S atmosférickou 1,6LPG jezdím dost nešetrným stylem průměrně kolem 12/100 (plyn přece stojí půlku, tak proč to šetřit:)), ale dokážu se dostat mimo město kolem sedmi i na 14, ve městě pak zase dle stylu, délky cesty a hustoty provozu, nálady 10-20 ... A často se spotřeba na konkrétní trase celkem liší od odhadované.
007cz
Bery pokud na svůj crdi šlápnu tak jedu..
6,5 × 32 =208 Kč
LPG beru tvůj průměr...
15 × 17 = 255 Kč
Ekonomika gdě?
Můj průměr jsem uváděl 12, cena za litr je také nižší, za 6,5 nafty průměrně bych mým stylem rozhodně nejezdil :) A vstriky, čerpadlo, turbo... Vstriky mám místo původních za desítku polský za pětikilo, repase reduktoru jednou za cca 5 let taky a nádrž za čtyřku po 10 letech, tím "rizika" drahých oprav končí, nájezd aktuálně něco přes 430tkm. Takže za mě ekonomika provozu solidní. Lpg auta v rodině provozujeme 30 let a v podstatě to proti benzínu vychází tak, že úspora za dobu provozu každého auta vždycky ušetřila cca na koupi další 4lete ojetiny.
Ekonomika ni-gdě, ale bery si to umí spočítat jak synovec. Auto na LPG furt někde u odborníků a naposledy mu to opravili tak, že mu to ani na benzin nestartuje. Jen platí a platí. Bery ani benzín nepočítá.
Ale počítám, benzínu vyjedu 1 nádrž ročně, z toho zhruba půlka padne na starty a druhou vyjedu třeba o dovolený, když dojde plyn. V servisu jsem nebyl 23 let, o auta se starám sám od údržby po spojky, rozvody, těsnění hlavy přes klempirinu po lpg. Naftový čerpadlo, vstřiky a dpf filtr bych si ale sám nezrepasoval. Ano, mohl bych dávat auto do servisu bez ohledu na typ pohonu a v ušetřeným čase vydělávat, ale při cenách servisů by mi taková varianta ekonomicky nedávala smysl.

Tak to je extra nářez LPG a, 1,6 a 12 litrů? tak to jsem šetřílek, 2,0-16v a průměr 10litrů nešetřím a cca 80% město. Dálka pak cca8,5? nevím neměřil jsem . Pokud vezmu provoz na LPG tak 10l x15,5kč = 155kč na 100km, benzím jsem bral před cca900km , 20,02l za 639kč (á 31,9) a ještě ta mám víc než rezervu.- občas startuji rovnou na PLG (celou zimu jsaem výhradně na LPG neboť bylo vadné benzínové čerpadlo a čekal jsem na teplejší počasí.

Jinakm na naftě jsem nikdy nepociťoval nějaký rozdíl spotřeby zima vs léto (bylo to XUD9 tedy 1,9D , pak 2X RHY=2,0HDI90 a poslední pak 9HX=1,6HDi 90 u stejného ale 80kW HDí tedy 9HZ zatím nemůžu sdělil mám jej v rodině měsíc)

Záleží kde se jezdí. Pokud jen město a krátké trasy, tak v zimě byla spotřeba klidně o víc jak litr vyšší . 1,6tdci. Zvláště když se pouštěla klima na odvlhceni oken.
Diesel: taky někdy startuju manuálně na plyn, bohužel moje Landirenzo Omegas k tomu vyžaduje 5s držení čudlíku :( Přepínání po startu mám na 15 vteřin, nečeká na ohřátí. Spotřeba odpovídá mému stylu jízdy, třeba dneska jsem cca 40km po okraji Prahy jel za 15/100, což odpovídá rannímu "letu" při dohánění zpoždění, pak 20 minutám popojíždění v koloně a mezi tím opět jízdou, která opravdu nemohla nikoho zdržovat :) Prostě jezdím "za půlku", tak na to můžu dvojnásob šlapat:)
Ale teď mám připojenou přední lambdu (musím uvést tyhle detaily do provozu před brzkou technickou), tak to možná bere trochu víc, jinam mám při menší zátěži nastavenou chudou směs a auto o tom neví.
Navíc se v autě každou chvíli vrtám a na známých opakujících se trasách pozoruju případné rozdíly, ale ne ty ve spotřebě:)
Jinak samozřejmě při troše snahy o úspornou jízdu se dostanu město bez kolon do deseti a mimo kolem sedmi, kombinace s lehčí nohou a běžným tempem 8-9, ale to musí být výletní nálada.
Benzínu beru cca nádrž ročně, z toho na starty padne asi půlka.
No a kdybys jezdil za čtvrtinu, tak na to můžeš čtyřikrát víc šlapat;) To bys ale brzo přišel o papíry:(
bery2
To by odpovídalo tak pohonu na dřevoplyn :) Jen nevím, jestli bych na to pak čtyřikrát víc šlapat dokonce nemusel, ne že jen chtěl. No, já bych na to i na lpg klidně šlapal čtyřikrát víc, kdyby bylo kam hlouběji šlapat. Každopádně, nerad bych to zakrikl, jezdím sice poměrně "expresně" ,chováním k autu až surově a předpisy beru spíš jako doporučení, ale na druhou stranu mám oči otevřené, nedělám kraviny a snažím se o maximální ohleduplnost, takže za dobu existence bodového systému zatím bez postihu, jen jediná pokuta na Slovensku. Zato před zavedením bodování jsem musel mít někde v autě snad magnet na policajty :)
Ale ono "šlapat" na to není jen o rychlosti, ale (i se spalovakem) ve městě hlavně o zrychleni. Není potřeba jezdit na padesátkce kilem, často k slušnému rychlostnímu průměru stačí zrychlovat jak to kde, kdekoli to jen jde. Při rozjezdu z křižovatky, kdy v dálce svítí další zelená, bývá pro její stihnuti často zásadní, jestli k překročení padesátky dojde až po zařazení čtyřky, nebo už na jedničku, samozřejmě stejně často je ta snaha k ničemu:)

 

hodnocení

1x
Na rozdíl od ostatních to nepodceňuji, u nafty se při podobných trasách a stylu jízdy o tolik spotřeba jen tak nezvedne. Začal bych kontrolou teploty přes vag, že dobře měří a dobře reguluje termostat. Taky samozřejmě zkontrolovat, zde není extra nízký tlak pneu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]