Prosím vás, trápí mě horší starty za studena. Kontrolka motoru nesvítí, auto nehulí a jede normálně s normální spotřebou cca do 5.5L. Relé žhavení funguje. Načetl jsem chybové kódy a ukázalo mi to senzor teploty ve váze vzduchu. Dal jsem live data a šel to projet přičemž tato jediná hodnota se neměnila a místo grafu byla rovná čára na 36 stupních což dnes určitě nebylo. Má senzor teploty vzduchu nějakou váhu při startu motoru? Vždyť motor by si měl brát teplotu ze senzoru chladící kapaliny že? Ten mi ukazuje normálně.
Můžeš případně napsat i typ auta a motoru, někdo z rádců si může vzpomenout na podobnou závadu. U spoustu aut když rozpojíš konektor váhy vzduchu, tak jednotka vyhodnotí, že je vše optimální(u třech starších BMW jiné motorizace a dvou dieselových VW to fungovalo). Vyzkoušej před startem odpojit ten konektor a uvidíš jestli se něco změní. Pokud ano, potom výměna čidla. Je to jeden z nejlehčích úkonů při hledání závad, ale odpojení se zapíše i do registru chyb. Diag máš, tak to smažeš.
honzasp
Fiat Bravo 1.9 diesel 88kW 8V. Když váhu odpojím tak ukazuje teplotu vzduchu snad 1 200 stupňů :D
olin
A starty-nějaká změna?
honzasp
Ne ale všiml jsem si že si jednotka vymýšlí hodnoty, nejsou prostě na nule. Teplota se nemění když odpojím váhu tak je těch 1 200 stupňů a když je připojena ta 36 stupňů ale vymýšlí si průtok vzduchu úplně rozdílně než požadovaný průtok
olin
Nevím jestli to nějak pomůže, ale vyzkoušej na deset minut odpojit jeden vodič z autobaterie(samozřejmě ten, co se nejlíp odpojuje)-jde o restart elektroniky/řídící jednotky. Nech si při tom otevřené dveře a zajisti si kód od rádia
honzasp
To jsem udělal a aji jsem zaslepil pro jistotu EGR který mi zasral dehtem snímač tlaku v sáni (za turbem). Ten se po vyčištění naštěstí vzchopil a ukazuje hodnoty
olin
Překonroluj konektory k řídící jednotce od váhy vzduchu a vodiče k nim, jestli nejsou od oleje, porušené apod.
žhaviče si měl venku a zkusil si jestli sou funkční? nebo si je aspon pomoci žárovky prověřil?
asd1
Jj, podle popisu taky tipuju na zhavice v hajzlu...
olin
Chlapi Fiat neznám, ale ty žhavičky nemaj zpětnou vazbu do řídící jednotky? Vždyť i jedničková Fábka v dieslu pokud se nepletu z nich má info o odporu uvnitř žhavičky
Pokiaľ váha vzduchu je aj v kombinácie s čidlom tepoloty nasávaného vzduchu,tak má vplyv. Podľa teploty vzduchu si jednotka predpokladá,že žhaviť poriadne alebo vôbec netreba a preto ten zlý studený štart.
olin
Píše, že čidlo váhy vzduchu odpojoval a čidlo teploty chladící kapaliny motoru je v pořádku, i když..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.