Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klimatizace v zimě

Od: aloisb® odpovědí: 15 změna:

Mám Tucsona a v něm je předpokládám manuální klimatizace. Chci se zeptat, zdali mám spouštět klimatizaci i v zimě, kdy chci jen topit? Kompresor klimatizace totiž bere částečně výkon motoru a tm roste i spotřeba paliva.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

smode2
hodnocení

1x

Pokud chci topit, jen topím a klimatizaci mám vypnutou. Ovšem pokud jsou například zamlžená okna, klidně je krátkodobě klimatizací spláchnu i v zimě:)

 

hodnocení

1x

Tak klimatizací se hlavně vzduch ochlazuje, takže není důvod ji v zimě zapínat. Vyjímkou je odmlžování skel, tam umí klimatizece pomoct velmi rychle, skla ofukuje odvlhčeným vzduchem.

:) smode2 měl rychlejší prstíky

hodnocení

Díky za radu, tak k tomu odmlžení skel ji budu pouštět.

Snad u všech aut když zapneš ofuk na okno, tak se zapne klimatizace automaticky a nesignalizuje na palubce že je klima v chodu...

 

k2
hodnocení

1x

Koupim si 1,5 tunovy SUV a pak resim pokles vykonu motoru a spotrebu pri pouziti klimatizace?

bear

A nikdo neřeší spotřebu alternátoru, který zvedne odběr při odmlžení zadního skla nebo náběhu PTC v topení či výhřevu sedadel. Ten je totiž taky slušnou brzdou na motor :)

 

hodnocení

0x
avatar vikos

Puštěnou klimatizací zajistíte odmlžení oken, popřípadě zabráníte/omezíte jejich zamlžování. Osobně klimu v zimě používám, byť zpravidla jen na chvíli při startu - právě kvůli tomu odmlžení nebo průběžně během jízdy, dle potřeby. Na mém voze je rozdíl mezi zapnutou a vypnutou klimou cca 0,5l/100, tak to není nic, co by pro spuštění rozhodovalo.

Vyzkoušejte a uvidíte, na kolik má pro vás puštěná význam ;)

 

hodnocení

0x
avatar dabel

ja mam tak nák pocit že klima de pustit až od náky plusovy teploty takže v zimě ji stejně nespustíš

bear

To platilo hlavně u klimatizací bez regulace výkonu. Tedy klima regulovala teplotu jen vypínáním spojky řemenice kompresoru a případně domícháváním teplým vzduchem pomocí klapek v topení.

Už pár let třeba u VAG koncernu je kompresor s proporcionálním ventilem, který řídí průtok chladiva a případně v kombinaci se spojkou na řemenici.

Klima tedy neběží střídavě "na plný kule" a nehrozí tak rychlé orosení a namrzání trubek vedení.

 

hodnocení

0x

AC mám osobně zapnutou po celý rok.

Zapnout se doporučuje aspoň 1x týdně, aby se promazal kompresor. Mít ho přes půl roku nasucho mu po následném startu nemusí zrovna svědčit. A další věc jak píšou ostatní - rychlejší odmlžení skel..

bear

A co máš za auto? Dneska už tolik kompresorů se spojkou na elektromagnetické sepnutí není.

Kompresor se tedy točí stále i bez AC.

Výkon a zapnutí se řídí el. ventilem na výstupu.

Teď 13 let starou Oktávku a 10 let staré Véčko..

bear

Octavia III nemá spojku = kompresorem se točí neustále i při vypnuté klimě ;)

allegro.cz/...

A Véčko je případ, kdy je použita jak spojka, tak proporcionální ventil

allegro.cz/...

Můj point byl v tom, že je dobré čas od času AC zapnout. A to platí u lidí, kteří ji vypínají.
Narovinu vůbec netuším, jaký klimakompresor ta moje O2 a V mají a počítám, že 99% majitelů aut je na tom stejně. Prostě to nevypínám, nevidím důvod proč bych měl.
bear

Hodně lidí to dělá k vůli spotřebě paliva, ale taky ten point nevidím ani tam. Naopak používám k rychlému odmlžení.

Octavia 2 také nemá spojku a kompresorem točí stále

autodily-stancl.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]