Nejste přihlášen/a.
Zdarec, mám tu Teslu měsíc a půl, najeto 3 000 km, nabíjím jen na veřejných stanicích (v bytě z 6.p nemohu) a primárně když to auto nepotřebuju. Mám auto na kterým jsou měněný minimálně vrchní ramena a někdo se o něj staral. Jednopedálový ovládání super, akcelerace taky, možnost předehřát nebo vychladit interier...ten kdo má elektro tak ví.
Minulou neděli mě ale trochu vytrestalo nabíjení, když jsem potřeboval akutně do Prahy a dobít si u nás auto. Hodinu jsem ztratil čekáním na uvolnění nabíječky a následný dobíjením...a stejně jsem pak dokrmoval na Chodově i když jsem odjížděl s 95% z domu, protože jsem nechtěl na dálnic brzdit provoz a sypal jsem tomu. Když chcete dát delší štreku na jeden zátah tak do jde ale musíte jet předpisově...což je další věc co mě trochu zklamala.
Přiznám se, že to trochu rozhodilo moje nadšení a měl jsem realné dilema, jestli se toho na přelomu října/listopadu před nutnosti koupě nových pneu za 12-15k nezbavit. Mám ještě obavy jak se zkrátí dojezd v zimě. Na jednu stranu by mě možná později mrzelo, že jsem tomu nedal dýl šanci, na druhou stranu budu možná méně tratit. Stejně jsem si teda říkal, že si to auto chci koupit na rok a pak to střelit dokud to bude mít baterku i motory v záruce aspon rok a půl. Po záruce bych to nechtěl.
Mám případně šanci že za to na jaře nebo v létě dostanu půl míče prodejem nebo výkupem v áčkách? Kupováno za 590k, rok 12/2019 s nájezdem 84 300..ted mám 87 300.
Za mne zbavit se toho co nejdrive. Vas rezim provozu elektroauta (dobijeni na verejnych stanicich) podle mne uz nyni nedava (a do budoucna ani nebude davat) zadny ekonomicky smysl...
No ale ted už je asi jedno, jestli to prodám tento týden nebo koncem října, hm? Mně se primárně jednalo o to nekoupit na to kvalitní celoročky za 16k a pak to třeba prodat za 2 měsíce kvůli bídnému dojezdu. Protože ty nový pneu by hodnotu auta nezvýšily a jestli jo tak třeba o minimum oproti investici do kol.
Tak mne to urcite jedno je. Ale cim dele budete provozovat tento ekonomicky nesmysl a cim vice penez do nej budete vrazet, tim vice budete pri prodeji tratit. Cim mene bude mit elektroauto najeto, tim je prodejnejsi (ale to sam moc dobre vite, kdyz to po zaruce "v dome" nechcete).
No tomu rozumím, spíš přemýšlím jestli bych ztratil nějak víc když to prodám ted nebo když pár týdnů počkám. Asi to udělám tak, že v týdnu vyhodím inzerát na internet a když nikdo po měsíci nekoupí, půjde do AAA.
Za jak rychle se da na inzerat prodat Tesla netusim, nicmene par tydnu urcite nehraje roli. Ale rozhodne bych se toho snazil zbavit drive, nez budu muset koupit ty novy gumy.
Mám benzíňák a když začne svítit žíznivé oko, tak vím, že bych měl zanedlouho zajet k nějaké pumpě a natankovat, protože mi zbývá jen pár desítek kilometrů jízdy. Dřív jsem sebou vozil kanystr, ale teď jsou pumpy tak hustě, že to nepotřebuju.
Natankuju za chvilku a mám na dalších asi tak 500km pokoj.
Já elektrické auto nechci. Jako chápu, že to má mohutný záběr zdola, ale nestalo se mi, že by se ten benzíňák nerozjel kvůli slabému motoru. Zrychlení z nuly na 100 (nebo 200) taky vlastně prakticky nevyužiju. (A na závodním okruhu jsem si vyzkoušel, kolik výkonu a schopností toho svého auta vlastně nikdy nevyužiju. Docela jsem zíral.) Chlazení přez klimatizaci funguje celkem dobře a v zimě i ten motor začne brzo ohřívat (plus můžu pustit tu klimatizaci na ohřev kdykoli).
Kdybych na to měl tak 3-4 garáže, mechanika, co by se mi o to staral a peníze by mě nezajímaly, tak jako 3. nebo 4. auto pro hraní by to bylo skvělé, ale na sídlišti jsem rád, že zaparkuju s jedním, to samé na chatě, takže ani 2. auto by mi nepřineslo víc užitku než starostí.
Benefit elektroauta je hlavně u lidí, kteří mají fotovoltaiku a nemají kam dávat přebytky. Kupovat elektriku k nabíjení moc smysl zatím nedává.
Koupit si elektru, když to musíte nabíjet jen na rychlonabíčkách není dobrý nápad, jednak se rychlonabíjením zkracuje životnost baterie, jednak to hodně limituje využití auta. Řešit se to dá - i když bydlíte v 6NP. Vím o SVJ, kde si odsouhlasili zásuvky s podružným elektroměrem dole, v suterénu. Ovšem pokud to auto stojí půl kiláku od baráku, je to stejně o ničem. Pak je možnost domluvit se zaměstnavatelem - i to jsem viděl, zejména v okolí Prahy. Některé firmy to dávají jako bonus, někteří za to platí. Pokud ale nemáte ani tuto možnost, tak bych Teslu prodal a pořídil si buď spalovák, nebo hybrid.
Je to LR 12/2019 Dual Motor s SOH 89%. Já to právě dokrmoval u nás na 95% s tím, že jsem si naivně myslel, že když to nabiju na tolik procent tak to dám na jeden zátah a už nabíjet nebudu muset. Jednalo se o trasu Brno > Praha a zpátky. Jenže já právě nechtěl jezdit uplně v pravým pruhu mezi kamionama a když jsem chtěl jet v levým, tak jsem zase nechtěl zdržovat ostatní. Takže jsem dojel na Chodov a měl jsem myslím 46% a s tím už do Brna nedojel...nebo možná jo ale musel bych jet těch 105km/h po dálnici zase. Takže trochu zklamání. Spalovák sice takovou brutální akceleraci nemá ale zas člověk může jet na 160 když není provoz a neprojeví se to tak na spotřebě paliva...dá tu cestu na jeden zátah a nebo někde za pár minut natankuje.
Já to na Chodově píchl na DC nabíječku a než jsme vyřídili co jsme potřebovali, tak se to nabilo natolik abych s tím dojel dom a zbylo mi 15%. Ty dlouhý cesty jsou prostě bolest. Ale bydlím 18 km od Brna a na ty cesty do Brna a zpátky který primárně mám mi to příjde fajn. Jediný z čeho mám strach tak je zima a to, že to má odporový topení který zase víc žere jak tepelný čerpadlo. Takže právě přemýšlím, jestli tomu dát šanci do jara a nebo se toho zbavit teď než bych musel přezouvat kola. Sypat do toho zbytečný prachy jako do Alfy se mi nechce, když koupím nový pneu za 15k tak se to pak nepromítne k ceně. Koupil jsem to za 590...nevím pak případně jakou cenu prodejní nastavit a jestli se vůbec obtěžovat s prodejem a nebo to hodit do Áček odkud to přišlo. :D
Brutální zrychlení u elektroauta má jeden podstatný limit - řidič většinou nemá odhad a občas to pak pošle někam kam nechce.Kde prakticky na našich cestách využijete brutal zrychlení?Je to super mít na tacho 180 tam kde mám na benzínu běžně 80 , jenže jak daleko tímhle stylem dojedu?
Tak 180 jsem s tím autem ani nejel a taky tím nemyslím, že bych každej den na silnici zkoušel zrychlení z 0-100. Tady jde o tu okamžitou akceleraci, kdy to auto má výkon, nemá žádnou prodlevu, protože nemá převodovku, nemá turbo co se musí roztočit. Takže když je nějaká debilní situace na silnici a v dnešní době jich je dost, tak je daleko lepší prostě přidat a zmizet, než začít brzdit.
Jasně no, já to plně chápu. Jako za mě taky EV vede v tom, jak je to plynulé a pohodlné a řídit spalovák je takový divný. :D Jenže v mém případě to nedává smysl. U nás máme pěkně debilní SJV, takže bych nabíjet nemohl, to vím tak na 95%. A když jsme dojeli z té Prahy, tak mi zbývalo 15% a protože to auto mám rád, nechtěl jsem ho nechávat přes noc s kapacitou pod 20%, takže jsem jel ještě na nabiječku na náměstí a otec mě vyzvedával Oktávkou a ráno mě tam zase pro to auto vezl. Takový harakiri. Od té doby fakt uvažuju, že to prostě střelím a vrátím se ke spalováku.
Nevyzkoušíš - nevíš.A skončíš v příkopu nebo v protijedoucím autě . Elektro je prostě o tom, že je třeba se tomu autu přizpůsobit .Samozřejmě dá se zvyknout a pak je to viz @štír .
Bateriím nesvědčí rychlé nabíjení, plné nabití, hluboké vybití. Na veřejných nabíječkách se ale nabíjí rychle, jinak by tam auto stálo hodiny.
S fotovoltaikou (nebo alespoň s barákem) si pořídím za 1500,-Kč 1f "wallbox" a auto se nabíjí nízkým proudem. S výjimkou delších cest tak mohu baterie držet v rozmezí 20-80%. Vrátim se, zaparkuji, zapnu nabíječku a mám to 20 metrů ke dveřím. Baterie se dobíjí max. do těch 80%.
Tak Alfa jezdí a beru ji na nákupy s dědou a je to obdivuhodný že když tady celej tejden stojí tak chytně na brnk. No chrastí tam ložisko a je potřeba vyměnit klíňák, chtěl jsem koupit nejlevnější sadu za 300...mechanik mi řekl, že mám koupit kvalitní..tak jsem koupil za 700Kč a pak když to zvedl tak řekl, že to nemá cenu měnit...ale cestu z Brna do Prahy to zvládlo...možná i rychleji a lip jak ta Tesla :D :D
Ta Tesla mě uchvátila co se týče funkcí, řízení a i té akcelerace a jednopedálového ovládání. Ale netušil jsem, že ten dojezd je tak špatnej no a že když mi někdo řekne, že Long Range dá Prahu tam i zpátky bez nabíjení, takže člověk musí jezdit v pravým a nechávat se předjíždět jedničkovou vylítanou ofcí :D
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.