Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dilema s elektrovozítkem

Od: jarin® odpovědí: 2 změna:

Zdarec, mám tu Teslu měsíc a půl, najeto 3 000 km, nabíjím jen na veřejných stanicích (v bytě z 6.p nemohu) a primárně když to auto nepotřebuju. Mám auto na kterým jsou měněný minimálně vrchní ramena a někdo se o něj staral. Jednopedálový ovládání super, akcelerace taky, možnost předehřát nebo vychladit interier...ten kdo má elektro tak ví.

Minulou neděli mě ale trochu vytrestalo nabíjení, když jsem potřeboval akutně do Prahy a dobít si u nás auto. Hodinu jsem ztratil čekáním na uvolnění nabíječky a následný dobíjením...a stejně jsem pak dokrmoval na Chodově i když jsem odjížděl s 95% z domu, protože jsem nechtěl na dálnic brzdit provoz a sypal jsem tomu. Když chcete dát delší štreku na jeden zátah tak do jde ale musíte jet předpisově...což je další věc co mě trochu zklamala.

Přiznám se, že to trochu rozhodilo moje nadšení a měl jsem realné dilema, jestli se toho na přelomu října/listopadu před nutnosti koupě nových pneu za 12-15k nezbavit. Mám ještě obavy jak se zkrátí dojezd v zimě. Na jednu stranu by mě možná později mrzelo, že jsem tomu nedal dýl šanci, na druhou stranu budu možná méně tratit. Stejně jsem si teda říkal, že si to auto chci koupit na rok a pak to střelit dokud to bude mít baterku i motory v záruce aspon rok a půl. Po záruce bych to nechtěl.

Mám případně šanci že za to na jaře nebo v létě dostanu půl míče prodejem nebo výkupem v áčkách? Kupováno za 590k, rok 12/2019 s nájezdem 84 300..ted mám 87 300.

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2
hodnocení

1x

Za mne zbavit se toho co nejdrive. Vas rezim provozu elektroauta (dobijeni na verejnych stanicich) podle mne uz nyni nedava (a do budoucna ani nebude davat) zadny ekonomicky smysl...

 

hodnocení

0x
avatar gilhad

Mám benzíňák a když začne svítit žíznivé oko, tak vím, že bych měl zanedlouho zajet k nějaké pumpě a natankovat, protože mi zbývá jen pár desítek kilometrů jízdy. Dřív jsem sebou vozil kanystr, ale teď jsou pumpy tak hustě, že to nepotřebuju.

Natankuju za chvilku a mám na dalších asi tak 500km pokoj.

Já elektrické auto nechci. Jako chápu, že to má mohutný záběr zdola, ale nestalo se mi, že by se ten benzíňák nerozjel kvůli slabému motoru. Zrychlení z nuly na 100 (nebo 200) taky vlastně prakticky nevyužiju. (A na závodním okruhu jsem si vyzkoušel, kolik výkonu a schopností toho svého auta vlastně nikdy nevyužiju. Docela jsem zíral.) Chlazení přez klimatizaci funguje celkem dobře a v zimě i ten motor začne brzo ohřívat (plus můžu pustit tu klimatizaci na ohřev kdykoli).

Kdybych na to měl tak 3-4 garáže, mechanika, co by se mi o to staral a peníze by mě nezajímaly, tak jako 3. nebo 4. auto pro hraní by to bylo skvělé, ale na sídlišti jsem rád, že zaparkuju s jedním, to samé na chatě, takže ani 2. auto by mi nepřineslo víc užitku než starostí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]