Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie KO?

Od: seatleon1 odpovědí: 14 změna:

Vozidlo: Seat Leon I 1.9 TDI, 110 kw
Zdravím,
včera mi blikla na autě červená kontrolka baterie. Dnes při cestě zpět domů taktéž svítilia, postupně se rosvítily i ostatní kontrolky (airbag, abs, varování). Postupně se mi zhasínal interiér - kontrolky zhasly, rádio se vypínalo apod. Při obou případech jsem nastartoval v pořádku, na první brnk.
Poté jsem zkontroloval fyzicky autobaterii, viděl jsem poměrně velkou oxidaci u záporné svorky. Takže jsem oxidaci odstranil, svorku lehce zbrousil hladkým šmirgl papírem. Na svorky jsem použil prostředek proti oxidaci, kterou mi doporučili v obchodě pro autodoplňky.
Následně jsem zkusil nastartovat a nic. Ani brnk. Zajímavý, že zamykání, světla apod. bylo funkční, ale nastartovat nešlo. Změřil jsem napěti multimetrem, ukázalo mi to hodnotu 12,10 V. Normální hodnota je okolo 12,6 V, jestli se nepletu.
Zkusím zítra autobaterii nabít, ale na první pohled se mi nezdá, že by byla úplně vybitá (nejsem samozřejmě odborník). Nějaké tipy, co by mohlo být špatně? Kdyby to byl vadný alternátor, tak by otáčky padaly a motor by zdechl, auto by alespoň nastartovalo, nebo se pletu?
Děkuji všem za rady.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

4x
Baterku nabít hned, jinak chcipne! ( sulfatace elektrod = nevratné poskozeni)
Evidentne nedobiji = alternator. Vybita baterka je až následek.
bear

Jestli už baterce uniká elektrolyt formou výparů kolem svorky, tak je stejně na vyhození.

Jen je mi trochu divný, že i potom dvakrát startnul nabrnk, jedině snad v případě zánovní baterky (zažil jsem, kolegovi kdysi na dálnici chcíplo za jízdy nedobijejici Twingo s novou baterkou a po chvíli stání tu 1,2 zase nastartoval).
Pro tazatele- změřit aspoň multimetrem napětí při běžícím motoru- pokud bude pod 14, nedobiji. Záleží kdy - pokud napětí padá při zvýšení otáček, jsou pryč uhlíky. Pokud po zahřátí, nejspíš regulátor, možná některá z diod. Měřit jak na beterce, tak na altiku, může být špatný kontakt na pojistce nebo oku kabelu, dokonce i mezi altikem a blokem jsem zažil oxidaci s úbytkem napětí takovým, že prakticky nedobijelo (fabie 1,4/16v).

 

k2
hodnocení

3x

Pletete, ocividne Vam to nedobiji-tedy problem s alternatorem. Pro tyto pripady dokonce vyrobce vybavil vozidlo kontrolkou dobijeni...

No jo, kontrolka "baterky" asi může pro někoho být matoucí, když by vlastně měla mít podobu alternátoru:)
bear

A jak by jí ti bl*bci říkali, když je pro ně kontrolka motoru vrtulníček nebo pečený kuře?

Kontrolka nepřipoutání jsem zase slyšel, že je panáček na záchodě.

A kontrolka tlaku v pneumatikách jasou záda s prdelí :)

To není kontrolka pásů...

Autobaterie KO?
bear

Tu jsem nemyslel.

 

seatleon1
hodnocení

Doplňuji info, autobaterii jsem dobil a auto nastartovalo. Je vadný alternátor. Auto na volnoběh ukazuje na baterii napětí 11,8 V. Což značí, že se alternátor nedobijí.
Díky všem za rady, ještě se zeptám, máte tipy na nějaký alternátory poměru cena/výkon?

asd1

SEAT LEON (1M1), /...

Denso třeba.. záleží co tam máš teď..ASPL jsou repasy. Na ceny koukni i na Cardo..

Můlže to být i blbost typu upadlej budící drátek (teď nevim jak tam je přesně zapojení..)

I bez budícího drátku se v otáčkách altik nabudi sám zbytkovým magnetismem. Jak magneton ve favoritu, tak Valeo v oktavce se mi chytnou někde nad 3t otackama motoru, v oktavce jsem buzení opravil(teda obešel externě, vada je v budikach) až po několika letech a favorita s mrtvou baterkou jsem takhle kdysi nabudil tažením na laně.
Ale jestli to takhle nedobiji vůbec, bude to regulátorem za nižší stovky, s chybou v můstku by to dobíjelo aspoň částečně. Před lety jsem úspěšně absolvoval dovolenou u moře s ohořelou části statorovyho vinutí, minimálně jedna fáze byla ve zkratu, děsně to topilo a hučelo, ale aspoň bez světel baterku udrželo a ujelo ještě cca 1500km domů:)

 

hodnocení

0x
A kontroloval jste řemen alternátoru?
To by nešlo ani servo.
seatleon1
hodnocení

Ano, kontroloval. Zpětně, když si to rozebírám v hlavě, tak ten altentátor zlobí už delší dobu. Např. při zapnutí klimy se snížil výkon a auto více "hučelo". Taktéž z alternátoru šlo slyšet divné "hučení". Jen já blbec to nechal být a neřešil :D Teď už alespoň vím a do příště se poučím. :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]