Nejste přihlášen/a.
Vozidlo: Seat Leon I 1.9 TDI, 110 kw
Zdravím,
včera mi blikla na autě červená kontrolka baterie. Dnes při cestě zpět domů taktéž svítilia, postupně se rosvítily i ostatní kontrolky (airbag, abs, varování). Postupně se mi zhasínal interiér - kontrolky zhasly, rádio se vypínalo apod. Při obou případech jsem nastartoval v pořádku, na první brnk.
Poté jsem zkontroloval fyzicky autobaterii, viděl jsem poměrně velkou oxidaci u záporné svorky. Takže jsem oxidaci odstranil, svorku lehce zbrousil hladkým šmirgl papírem. Na svorky jsem použil prostředek proti oxidaci, kterou mi doporučili v obchodě pro autodoplňky.
Následně jsem zkusil nastartovat a nic. Ani brnk. Zajímavý, že zamykání, světla apod. bylo funkční, ale nastartovat nešlo. Změřil jsem napěti multimetrem, ukázalo mi to hodnotu 12,10 V. Normální hodnota je okolo 12,6 V, jestli se nepletu.
Zkusím zítra autobaterii nabít, ale na první pohled se mi nezdá, že by byla úplně vybitá (nejsem samozřejmě odborník). Nějaké tipy, co by mohlo být špatně? Kdyby to byl vadný alternátor, tak by otáčky padaly a motor by zdechl, auto by alespoň nastartovalo, nebo se pletu?
Děkuji všem za rady.
Pletete, ocividne Vam to nedobiji-tedy problem s alternatorem. Pro tyto pripady dokonce vyrobce vybavil vozidlo kontrolkou dobijeni...
Doplňuji info, autobaterii jsem dobil a auto nastartovalo. Je vadný alternátor. Auto na volnoběh ukazuje na baterii napětí 11,8 V. Což značí, že se alternátor nedobijí.
Díky všem za rady, ještě se zeptám, máte tipy na nějaký alternátory poměru cena/výkon?
Denso třeba.. záleží co tam máš teď..ASPL jsou repasy. Na ceny koukni i na Cardo..
Můlže to být i blbost typu upadlej budící drátek (teď nevim jak tam je přesně zapojení..)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.