Nejste přihlášen/a.

Dobrý den,
Mám letní i zimní pneu na discích. Takže ani pro nešikovnou starou ženskou žádný problém. Hevírek, povolím, přehodím, utáhnu. Když přijede syn, dotáhne, co jsem nezvládla sama. Jenomže:
Syn po prohlídce a změření vzorku mého obutí zjistil, že mé zimní gumy už nebude možno v další sezóně použít, jsou příliš sjeté. Čekají mě nové.
Vnuk mi poradil tzv. "celoroční." Bez nutnosti přezouvat.
Co si o tom myslíte? Letní mám pěkné, těch by byla škoda. Ale ty zimní potřebuji.
Používáte celoroční? Jaké jsou jejich výhody a nevýhody? Klidně piště své zkušenosti, návrhy a třeba i ptákoviny. Vždycky se z toho dá vybrat něco podnětného. Děkuji vám předem za názory. Jaga.

Měním na dvorku letní/zimní, asi půl hodiny.
1) Zkontroluji stav dezénu i pneu z vnitřní strany, odstraním zapíchnutý šmejd (jednou docela slušný pokřivený hřebík). Zkontroluji brzdové destičky a brzd. disky.
2) Sejmutá kola občas odvezu na vyvážení, mnohem levnější neb neplatím montáž a nespěchám, takže i sezónní sleva.
3) Vzhledem k ceně auta, nákladům na provoz, mít dvě sady disků s pneu je zanedbatelný více-náklad na provoz. Stejně za životnost auta je všechny sjíždím a nevyhazuji neojeté. A letní mohu brousit delší dobu (výhoda vůči celoročním).
4) Klid v mysli, snížená brzdná dráha, rezerva v zatáčkách. I při opatrné jízdě je někdy nutné řešit krizové situace.

z toho co píšete to vyznívá, jakobyste si myslel, že zimáky jsou vhodné "pouze na sníh". co teplota a mokro na silnici? ...


Jinak - bydlím v našem rovném úrodném Polabí- Pardubicko. Sníh a led jsem viděla naposledy, když jsem čistila a rozmrazovala mrazák. Do hor v zimě nejezdím.
Přikláním se proto zatím k těm univerzálkám. Jaga.
Každému bude vyhovovat něco jiného.
Já jsem rád připraven i na tu nejméně pravděpodobnou variantu.
Nasněží, namrzne a z vážných důvodů budu potřebovat vyjet, do cesty mi uklouzne chodec a já díky celoročkám nedobrzdím...
1. Pokud sníh vidíš leda v mrazáku tak zimní vůbec nepotřebuješ - jsou povinné jen na sněhu a ledu, nebo za značkou "zimní výbava" (tam i když je sucho a 20 nad nulou). Pokud nejsou povinné zimní, tak můžeš mít letní (což splňuje i zimní se vzorkem pod 4mm - stačí když má 1,6). Riziko je když někde náhodou potkáš namrzlej most a nabouráš, tak pojišťovna odmítne plnit protože námraza šla předpokládat = zimní povinné. Nebo vyjedeš za sucha a cestou nasněží.
2. pokud máš dobré letní, tak vem zimní. Ideálně prémiovky, za sebe mám rád TS 870 nebo GY Ultragrip, z levných Debica nebo Sava, Fulda, Hankook..
3. Celoročka je kočkopes, přirovnal bych to k zimní ojeté na 5mm - jezdit na tom jde, ale letní v létě je lepší a v zimě zimní taky. Směs je zimní měkká, ale bloky mají polovinu lamel (aby se v létě nežvejkaly), na sněhu ta polovina chybí a na suchu přebývá (letní mají bloky bez lamel). Pokud celoročky, tak nešetřit a brát jedině prémiovky kde i ten kočkopes neni úplná bída.
4. chytré kecy že jsou teplý zimy bez sněhu a zimáky jsou zbytečný - nejsou velký mrazy a hodně sněhu, ale v noci je kolem nuly/ těsně pod nulou, tak je nad ránem námraza, občas do toho mrholí tak ledovka. Na tom je v gumách největší rozdíl a ty námrazy nejsou všude ale v mrazových dolinkách, na mostech atd., takže jedeš po mokrým a najednou "překvápko".

Celoroční jsou "zimní" pneumatiky používané celý rok. Celoročky a dezénem do 4mm se na zimu nedají použít, co pak s nimi?
Vyhodnost je dle naježděných kilometrerch a stylu jízdy. Taky místo ježdění je dost důlležité- Já jezdil trojúhelník, Pardubice Přelouč a Heřmaňák dlouho na letních i v zimě. Klidně jsem počkal na odpoledne až sníh roztaje, nebo jsem jel až zítra.
Na ledu nerozhoduje druh pneu, jak nám tvrdívali v reklamních šotech. Na ledu osobně nejedu, mám se rád. Pneu s hřeby (protiskluzové hroty) v ČR nejsou povoleny.
regin - ale rozhoduje, naopak tam je rozdíl hodně velkej... Na ledu jezdim často, ať už na "suchým" pří -10 kdy to sedí tak i na navlhlý ledovce která klouže jak sviňa.. Občas jsem přijel, lehkej volant takže opatrná jízda ale v poho, vystoupil jsem z auta a odjel po botách dolu z kopce, zpátky ručkoval po plotu. Tak to asi dobrý gumy fungujou i na ledu...
Pneu s hřeby povoleny jsou, např. pro IZS, nebo taky MP ve Špindlu.
Tady souhlas s Milanem. Také jsem u sebe narazil. Nedříve jsem si říkal, jak to bude super, že nebudu muset přehazovat gumy, jenže jakmile se ocitnete před zimní sezonou a gumy už mají vzorek pod 4 mm, nadšení vás přejde a stejně musíte řešit nové gumy a přezout.  Takže znovu přehazuji sadu letní / zimní.
 Takže znovu přehazuji sadu letní / zimní. 
Já myslím, že ano. Roční období, samozřejmě, nebo přesněji tady období od 1. listopadu do 31. března - co jiného?

Dodávám problémy s celoročními pneu v zahraničí. V některých zemích je užívání celoročních pneu pro cizince odrazující pro komplikovanost předpisů (povoleny jen na určitém území, rychlostní limity, váha vozidla při zátěži a podobně). Pro příklad Itálie zde.

Protože jsme auta pořídil se dvěmi sadami kol (moje letní lité a zimní plechové hliníky=vzhled plecháčů,ale jsou to z alu slitiny, syn plecháče se zimáky a lité s letními) tak jsme po sjetí letní sady koupili letní Nokian Wetproof v potřebném rozměru.A protože jsme s nima spokojeni, tak letos syn pořídil na zimu opět Nokian , ale Seasonprof 2, dle názvu celoroční skutečně značené jako zimní = M+S a 3PMSF, s dobrým hodnocením a docela dobrá cenová relace. Po zimě uvidím zda je na příští sezonu pořídím i na své.
Uprimne: moc nechapu otazku, nebo co udelate po porizeni celorocnich pneu s temi peknymi letnimi, co by jich byla skoda?
Pokud mam pekne letni na 2. diskach, tak mi nejak unika smysl koupe celorocnich pneu...
To máte pravdu, letní mám takřka nové, asi rok v provozu. O tom jsem taky uvažovala, co v případě celoročních pak s letními? Asi koupím zase sadu zimních. Jaga.
Dcera a zeť mají dobrého kamaráda v pneuservisu, je s ním dobrá domluva, ten mi snad něco vybere.
Kdysi jsem zaspal přezouvání ( měním celé kola i s disky) a na prvním sněhu jsem se divil jak letťáky s jemným vzorkem kupodivu dobře drží .Zkusil jsem "testovací krpál" a kupodivu ty letťáky to daly na sněhu líp než o 2 měsíce později zimní ... Takže za mě proč ne. Zimní mi obvykle vydrží 2 zimy a pak dojiždím přes léto ...
stir, přesně tak. Pamatuji, jak jsem jezdil s poloprázdnou Liazkou do Špindlu na letních gumách do kopce k obchodu.
Zastavit dole, dojít na prodejnu, několik prodavaček s píšťalkou podél cesty a pískaly, tím mi dělali volnou cestu do kopce.
Vždy bylo třeba si poradit.

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.