Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kvalitní celoročky na Tesla Model 3?

Od: jarin® odpovědí: 13 změna:

Zdarec,

podzim a nutnost přezouvat se pomalu blíží a tak už teď rozjímám nad novým obutím. Teď mám po předchozím majiteli na předku Michelin Pilot Sport 4 a na zadku Conti PremiumContact 6. Druhou sadu disků nemám a kupovat nechci a tak zvažuji, že bych poprvé v životě šel do celoročních pneumatik.

Co byste mi doporučili? Tracmax co mám na Alfě asi kupovat nebudu. :D Všichni velcí výrobci jako Michelin, Continental, Goodyear mají šípový vzor...prý dost hučí. Objevil jsem pneu od Nizozemského výrobce Vredenstein. Za ty prach má dobré indexy i hlučnost je dobrá, ale hlavně...snad jako jediný má skutečně hybridní vzorek pneumatiky. Mělo by to být přímo pro EV.

Co se týče této značky, tak jsem akorát našel na netu, že není špatná, že všechny recenze pneu jsou dost subjektivní a že údajně velcí hráči jako výše zmiňovaní si podplácí ty recenze aby si udržely trh. Mně se líbí ta cena, ty indexy a ten vzorek ale jestli je někdo má a řekne mi, že je to jebka a že Continental je lepší, tak asi půjdu do nich a nebo si rád nechám doporučit jiné.

Zmiňované pneu: pneu-kvalitne.cz/...

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Na Tesle Model 3 jsem aktuálně dojezdil Michelin Crossclimate 2 XL za nějakých 55tis km. Mají zhruba 2-3mm, do listopadu se to dojede. Už mám koupené Pirelli CINTURATO ALL SEASON SF3 XL s-i, které budu teď zkoušet. Michelin fungoval skvěle, s Pirelli Cinturato jsem měl taky dobré zkušenosti na předchozím autě.

 

hodnocení

0x

Takový dotaz... když plánujete používat jen jednu sadu kol, tak ty celoročky budete vyhazovat jak budou mít pod 4mm? I když jsou celoroční, tak v zimě nesmí mít vzorek pod 4mm.

Jinak s celoročkami zkušenosti nemám. Vždy jsem měl dvě sady kol a sám si je pak doma přehazoval. Dříve jsem požíval Dunlopy, pak na elektru (motor 80kW) na zkoušku Nokiany (strašně rychle zmizly) a opět se vrátil k Dunlop. Nyní na druhém elektru (230kW) mám už na zimu koupené GoodYear na zkoušku, tak uvidím.

Vaše vytipované gumy mají psaných 70dB hlučnost. To mi přijde stejné jako spousta jiných. Nebudou tedy nějak tišší.

Nemám zkušenost ani s celorockami, ani s elektrem, ale ohledně té 4mm hranice předpokládám, že jí bude díky váze auta dosaženo po první zimě a zbytek zmizí akorát přes léto :)

@bery když zkušenosti nemáte, tak se do toho nemontujte, akorát vypouštíte lži. Stačí si přečíst zkušenosti jiných, kteří je alespoň mají

lll
OH, proč tak tvrdě, je přece jasné že na těžké káře se gumy ojedou rychleji.

narazili jste tady na těžkého elektroborce-jiný názor se nebere než ten jeho*cert* .. a že to elektro je těžká kráva - to je lež.. a že by ty pneu zn toho důvodu odcházely rychleji je taky lež ...

Když se tak dívám kolem sebe, tak lehké káry už se ani nedělají a na ty těžké jsou prostě gumy, které mají nějaký hmotnostní a rychlostní index, bez toho by vás z stk stejně vyhodili, takže ty gumy už jsou na tu váhu dělané. A je fakt že životnost je vyšší než u spalováku. Elektrokřáp jezdí extrémně plynule, nejsou žádné rázy od převodovky při řazení, žádné setrvačné síly od motoru přenášené na kola atd. Navíc Tesla má lichoběžníky takže v zatáčce nebo při propružení sedí kolo stále kolmo k vozovce celou plochou k vozovce. Žádný odklon, příklon osy kola, žádné ojeté vnitřní, vnější hrany jako na klasikách mcPherson.
vernon
Na elektromobilech pneumatiky trpí mnohem víc než na spalovacím autě. Jednak setrvačnými silami z důvodu velké hmotnosti vozu, jednak velkým točivým momentem motoru vozu...
Vernon: díky za podporu :) Štír: ty indexy souvisí s konstrukcí a pevností kordu, nikoli odolností směsi... A ty rázy od spalovacího motoru a převodovky ani nekomentuju, to by 99% řidičů musely vypadnout zuby, aby se to projevilo na gumach :)

Ano.. mohou trpět víc. Je to ale vše jen o stylu jízdy. Pokud budu jezdit stylem plyn na zem, zatáčkou až skoro gumy kvílí a chvíli na to brzda že je čumák auta zabořený až k zemi, tak opravdu ty gumy moc nevydrží. *smich* Jak tu bylo správně podotknuto, tak je to vyšším krouťákem, vyšší hmotností a taky většinou účinějšími brzdami. Když to například ty mé dvě tuny dokáže zrychlit na 100 za 6s, tak je to i dokáže ubrzdit v podobném stylu. Mám ale dojem že mám stejné brzdy jako vyšší verze mého auta, která dává tu akceleraci dokonce za 3,6s. Číňanům se asi nechtělo dělat moc rozdílů ve výbavě .*smich* Dá se ale jezdit i jinak... jako člověk... a pak gumy vydrží podobně jako na spalováku.

Každopádně s takovýmito parametry auta a pokud jezdím sportovním stylem, tak je jen o důvod více nešetřit tolik na gumách. Celoročky prostě nejsou ideální. Jsou to kompromisy pro defenzivní styl jízdy.

Bery však ten kord poskytuje podporu té gumě aby se nijak víc nedeformovala část běhounu či bočnice nebo ve vysoké rychlosti neroztrhala. Každopádně když budu chtít tak ty gumy můžu sjet brzy, ono ze začátku si člověk častěji zkouší odkrvit mozek nebo ho může odkrvit tomu, koho vezeš, ale to tě baví tak první měsíc a jpsk ti to přijde, že by toho výkonu mohlo být vice. Na krouťáku také nezáleží, ten přece ovládáš plynovým pedálem a věř, že pro posádku není příjemný akčnější styl jízdy. Manželka jezdí na režim chill, prostě je to pro ni příjemnější a i pro mě jako spolujezdce. Já jezdím většinou standard, stačí jen s citem na plynu. Takže když někoho vezu, zrychluju plynule a také před křižovatkou ubírám plyn plyn plynule, nepotřebuju regenerovat na deseti metrech, prostě jedu plynule. U spalováku to jde taky, ale pořád tam máš změny otáček při řazení či podrřazovani. Já jsem ujel na letních u spalováku také 80tis a ještě by dvacet daly ale osobně jsem viděl Teslu kde měl pán původní gumy s nájezdem téměř 200tis a spotřeba dlouhodobě od začátku 12kwh. Já včera v noci točil letiště Vídeň, cca 300km mimo dálnice, kde jsem dodržoval 50/100 obec/mimo obec a dojel jsem domů za 11,7. Dneska cesta na valassko za 13rovnych a vím že zpět pojedu tak kolem desítky, protože je to víc z kopce. Předpisy dodržuji i u nás, ale tam kde vím že není provoz, tak si ty okresky a zatáčky užiju, auta po jednom nepředjíždím, když můžu celou kolonu předjet najednou, 180 tam je hned a to se potom zrekuperuje zpět , ale to je spíš výjimka na široké silnici, ono stačí málo, někdo vybočí, nepodívá se do zrcátka a těch 1,8tuny se v té rychlosti na par metrech ubrzdit nedá. Jezdím po málo vytížené cestě, kde je krásný asfalt, přehledná, tak tam si to člověk užije, pokud jede sám. Každopádně o gumách už bylo dost článků nebo i YouTube a není pravda, že by se sjížděly více, také u ev se hledí více na gumy s menším valivým odporem, takže i to má vliv na životnost a u zmíněné Tesly dělají hodně lichoběžníky a geometrie víc nastavená k nule. Samozřejmě si můžeš pořídit i víc lepivé gumy, ale to tak někde na okruh, v běžném provozu zbytečné a ani ty hankooky co dává Tesla jsem na limit nedostal.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Někdo ve skupině si chválil Gripmax, ale to byly tuším letní. S celoročními zkušenostmi nemám, ale dost lidí je používá. Já osobně bych si je na tak výkonné auto nedal a vzhledem i k hlučnosti bych v létě vyhledával pneu na 68dB. Takže to už bych vzal raději zimní a když nechceš další disky, tak nechal proste dvakrát ročně přehodit.
doplněno 17.09.25 23:19: Jarin ono ty míň hlučné už jsou také dražší a otázka je, jak je to ve skutečnosti. Známý si vzal letní micheliny s tím že budou tišší a psal ze na dálnici dost dunivý zvuk, prý zlaté haankoky. Jinak Tesla doporučuje každých deset tis přehodit zadní za přední nebo při rozdílu dva mm kvůli vyšší životnosti. Mně se těch deset tis km zdá moc brzy, protože nesleduju žádný rozdíl v opotřebení, takže jsem neprohazoval. Co jsem se ale dočetl, tak nové gumy by se měli nakalibrovat přes menu- servis-pneumatiky , kvůli odlišnému průměru pak auto ukazuje o cca 1,5kwh větší spotřebu a kdoví jak rychlost. Já jsem nedávno seřizoval světla, u zdi, také v tom menu, svítily moc nízko.
hodnocení

No ty Pilot Sport 4 a PremiumContact 6 co tam momentálně mám mají obojí 71db. Což mi příjde na letní premiový pneumatiky dost...ale zas jsou XL, takže tam to asi lepší nebude.

Velice mě ještě zaujaly tyhle: pneuboss.cz/...

a nebo pak risknout ten Vredenstein. pneumatiky.cz/...

A nebo pak ty pneumatiky přehazovat ale s tím je moc velká práce. I když auto mi píše, že zadní kola mají nízkou hloubku dezénu a je nutné naplánovat servis ale realně mi příjde, že ty zadní gumy jsou ještě ok celkem. Asi je to moc citlýv.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]