Nejste přihlášen/a.
Jak tu padlo, popíšu svými slovy i já.
Ventilace v autě funguje tak, že je vzduch nasáván z prostoru pod stěrači pod čelním sklem a je vháněn ventilátorem do kabiny. Aby proudil, tak je potřeba ho někudy dostávat i ven. U Fabie 2 se to děje přes prostor kufru a v místě pod nárazníkem jsou odvětrávací žaluzie. takové chlopně, kterými vzduch auto opouští ven.
Tím je zajištěna cirkulace. Kdo nemá klimu, tak je to jediná šance dostat vlhkost (ono mlžení) pryč.
Pokud zapnete vnitřní cirkulaci, kdy vzduch je nasáván z prostoru nohou spolujezdce vpředu a koluje stále dokola po kabině, tak vlhkost nikdy pryč nedostanete a pa naopak ji necháte všude na sklech vysrážet a skla se ihned začnou mlžit.
Stačí vlhká či přímo mokrá bunda, boty, koberečky, sedačky.
...
Při klimatizaci odmlžení (odvlhčení) funguje tak, že vzduch přepnete právě na ten vnitřní okruh a vzduch se nasává z kabiny na výparník, který je v tu chvíli ledový okolo 5˚C. Když jím projde vlhký vzduch, tak se vysráží právě na něm stejně jako na studených oknech by se vysrážel u aut bez klimy a mlžil je. Akorát z výparníku projde vzduch bez vlhka suchý a voda z vlhka na výparníku odkape odtokem pod auto pryč.
-------------------------------------------------
Takže u aut bez klimy pustit topení a venkovní cirkulaci.
U aut s klimou zapnout klimu a dát vnitřní cirkulaci.
Základem je netahat vodu do auta. Nedávat do auta mokrou bundu, opravit zatékání ať už okny či dveřmi a případně mlžit čelní sklo dokáže i tekoucí výměník tepla topení, kdy se na skle vysráží vlhkost z chladící kapaliny, která uniká z výměníku tepla v topení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.