Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Velmi špatné starty

Od: honzasp odpovědí: 12 změna:
Dobrý den, mám naftový Fiat Bravo 1.9 Multijet 88kW a trápí mě špatné starty. Studený motor dlouho točí než naskočí i teď kdy ještě nejsou mrazy. Koupil jsem nový palivový filtr to je takový základ, odvzdušnil jsem a pořád stejné. Nejhorší na tom je že diagnostika nepíše žádnou chybu a auto nehulí, tahá normálně a spotřeba úplně normální do 5.2L.
Po čem jít? Nějaký zpětný ventil paliva? Snímač otáček? Žhaviče?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Začněte těma svíčkama-žhavení

Pokud nepomůže změřenía výměna žhaviček, tak změřit tlaky ve válcích! Klasika-předkomůrkáč 1,9d (XUD9) - fouklé těsnění mezi 2. a 3. válcem ale všechny 4 žhavky OK -v létě dvě žhavení a s klesající teplotou až několikeré (4- 6x) žhavení. Jinak jezdil dobře spotřeba 5l. Pro změnu CR, přímovstřik, přeplňovaný-špatné dvě žhavky v zimě 2-3x žhavení, identický motor v jiném autě a vše OK -v létě bez žhavení, zima po zhasnutí ko n1.pokus!

olin

diesel-ty tlaky dobrý nápad..

 

olin
hodnocení

0x

Kolik má auto najeto? Příčin může být víc-základ je chyba v palivu nebo elektrice. Pokud jde palivo předepsaným tlakem do vstřiků, tak čerpadlo je OK, další by bylo, jestli není něco mechanicky se vstřiky. Jako další je hledat v elektrické části. Žhavící svíčky můžeš vyndat z motoru a vyzkoušet je připojením jedním, raději dvěma "silnějšími" dráty přímo k baterii(při žhavení svíčky nedrž v rukách, jsou ve vteřině celé žhavé). Ke žhavícím svíčkám při žhavení/startování musí jít napětí cca 12,5Volt, to změř voltmetrem jako první(lépe v domácích podmínkách ve dvou lidech, jeden měří, druhý otočí klíček na polohu žhavení). Může to být i čidlo chladící kapaliny motoru-měla by ukázat diagnostika. Špatné čidlo může nahlásit řídící jednotce takovou hodnotu, kdy už není potřeba spustit elektriku do žhavících svíček. Čidlo teploty chl. kapaliny motoru lze proměřit ohmetrem a porovnat s hodnotami od výrobce auta nebo čidla.

honzasp
hodnocení

Nevím, diagnostika neukáže jaký tlak jde ke vstřikům. Motor má krásný chod bez pazvuků, turbo nejde vubec slyšet, nezahulí ani když to vytočím a spotřeba je malá takže to absolutně nechápu. Teploty mě samozřejmě napadly ale tam jsou všechny úplně v pohodě od teploty chladící kapaliny po teplotu u turba. Auto má najeto 217 000km. Snímač otáček asi nic že? Motor jakmile nastartuje tak žádné vynechávání, naprosto klidný a příkladný chod.
olin

Díky za doplnění kilometráže. Každé auto má jiný počet čidel(snímačů) a k dispozici mohou být i údaje z jednotlivých komponent např. z motoru, převodovky atd. U tvého auta čidlo tlaku z výstupu palivového čerpadla nemáš, takže pro změření se to tedy musí na čerpadle rozpojit a přpojit k tomu ještě tlakoměr, který si koupíš nebo zapůjčíš od známého, který ho má i s různými šroubeními nebo to dát do servisu, kde ti to za finanční obnos změří(možná i poradí co to může být, protože už to znají).

honzasp
hodnocení

Myslíte tlak čerpadla z nádrže nebo tlak vysokotlakého čerpadla?
olin

Můžou se přeměřit oba tlaky, důležitější je ten z vysokotlaké části. Ten výstupní tlak potom udává tvar rozstřiknutého paliva ze vstřikovače do "spalovacího prostoru" ve válci a následně tím určí prohoření směsi+úspora paliva. U dieslu se nejdříve stlačí ve "spalovacím prostoru" nasátý vzduch, ten se stlačením zahřeje a následně se do něj vstříkne nafta, dojde ke vznícení nafty. Při nízkých venkovních teplotách se nasává studený vzduch a na vznícení nafty to někdy nestačí, tak se pomáhá při startu žhavícími svíčkami, který ten vzduch ve válci přihřejí. Pokud všechny žhavící svíčky nažhaví(jsou v pořádku), mělo by auto při dobrých vstřikovačích a vpuštění přiměřeného množství kvalitního paliva ihned naskočit. To vpuštění přiměřeného množství paliva ovlivňují i čidla okolo motoru. Napadlo mě: zkus ještě před startem odpojit konektor na váze vzduchu, jednotka by měla vyhodnotit situaci jako že je vše optimální. U spoustu aut se zlepšují starty, chod motoru, ale zapíše se to do registru chyb, ale máš diagnostiku, tak to vymažeš. Jak je na tom baterie, má těch cca 12,5 Volt v klidu a při startování neklesne napětí pod 9 až 10 Voltů?

olin

Ještě základ: Co bereš za naftu, v případě klasiky přidáváš aditiva? Biosložky motoru moc neprospívají. To s tím startováním se stalo z ničeho nic nebo se to nějaký čas zhoršovalo?

 

km
hodnocení

0x

Nejsem odbornik, ja měl podobné problémy na jinem autě dělali ruzné věci a nakonec to bylo palivové čerpadlo na vyměnu staré dávalo o par desetin baru meně...

honzasp
hodnocení

U dieselu? Je pravda že občas když zapnu zapalování tak vydává divné zvuky.

 

lll
hodnocení

0x
Taky jsem měl od určitého bodu špatné studené starty na Oktávce TDI, asi padala nafta, nakonec jsem to zcela vyřešil tím, že parkuju bez zařazené rychlosti (byl jsem zvyklý parkovat se zařazenou rychlostí celý život).
Teď nastartuju na ťuknutí i klidně po 14dnech.
Nevím přesně proč, ale mě to funguje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]