Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Za jízdy mi začala stoupat teplota, ne nijak dramaticky, tak 92,93, po zastavení po chvíli zase klesla, a držela se na horní hranici rysky. Na tu horní hranici už asi dvakrát vystoupala i dříve,ale nepřekročila ji. Nedávno jsme měnili vodu v chladiči, je možné, že je to "jen" čidlo? Že je třeba jen špatně usazené? Než začneme vymýšlet další závady. Je to Audi A4 B5. Děkuji.
Nevím, jak je to u tohoto auta s odvzdušnenim, jestli se kolísání teploty vyskytlo bezprostředně v souvislosti s výměnou kapaliny, může tam být vzduch. U oktávky mi bubliny hned vyhnalo pořádné krátké vytočení chladného motoru ještě před otevřením termostatu.
93 je normální teplota, to že některá auta mají kvůli lidem jako vy jenom 3 teploty: studený, ok a přehřátý neznamená, že ty ostatní stupně neexistují a že s nimi nelze normálně jezdit...
Tak autům moc nerozumím, proto se tu ptám, ale zrovna tady si nejsem jistá, že když mi teplota vyleze nad rysku, je to ok. Dvakrát se mi stalo, že začala stoupat teplota a vždy bylo něco špatně. Jednou prasklá hadice a jednou prasklá vodní pumpa.
Nad 90 stupňů. Máme tohle auto už dlouho a vždy drželo teplotu na 90.
bear
čidlo teploty je odporové, takže hodně závisí na stavu vedení, konektoru a v neposlední řadě i čidla. Jak se to po cestě k budíkům nasčítá, tak tu odchylku může dělat cokoliv výše uvedené.
Naslepo můžete čidlo vyměnit.
Ideálně změřte na čidle odpor při 20C a při třeba 90C. Pomůže Vám i třeba zavařovací teploměr na ovoce. Ten má většina lidí doma. Pak dle tabulek lze srovnat, zda je čidlo vadné či je vpořádku.
Případně se koukněte diagnostikou, jakou teplotu dostává ŘJ motoru. Co ukazuje budík může být i jeho chyba. Ne chyba čidla.
Bear: s tím nascitanim odporů na cestě mezi čidlem a budíkem je ti podle mě naopak Se stoupající teplotou se jeho odpor snižuje, takže špatnej kontakt by zobrazovanou teplotu oproti realitě snižoval. Jinak s tím zobrazováním u vag to asi taky nebude všude stejný, já to mám nakoukany jen u své 1,6avu s původně řízeným termostatem a tam se nahoru ručička hne snad až když už něco prdne (jindy jsem to nikdy nezaregistroval) a dolů nějak mezi 70-75. Nedá se to nějak upravit?
bear
Nevím, zda Audi má NTC nebo PTC.
Na to ukazování teploty lze upravit eeprom i do O1. Přímo dump v ní, přepisem hodnot. Nemusíš to dělat ručně v hexadecimálu, ale nějací kluci nadšenci od GolfIV udělali jednoduchý software do wndows.
Stačí dump načíst v softwaru, pak si tam zatrhneš třeba i staging rafiček nebo právě to ukazování teploty nebo u polodotu, aby ukazoval i dojezd na zbytkové palivo a pak ti program vyedituje novej dump, kterej tam vložíš. Ať už přes vyletovanou seriovou paměť nebo přes vagprogramer nebo kcomander.
hledej vagtacho temp gauge nebo obecně cluster mod golf iv, atd...
Aj, to vypadá krapet komplikovaně na moje možnosti Pájet nic nechci, dokud mi budíky ještě fungujou (jen kontrolka dobíjení už dávno nebudí, to mám tažený odjinud) Vcds nebo modrym kabelem to asi předpokládám nejde ...
bear
modrým kklkem to jde. Eepromku načteč třeba přes ten k-commander.
Aha, díky, jestli po sezoně budu mít trochu času, zkusím to prostudovat a možná se i odhodlam, pokud do tý doby nedám přednost dalšímu displejiku za dvacku vedle voltmetru Ono mi jde jen o tu teplotu, mám maxidot a třeba dojezd je mi u lpg stejně k ničemu, tam nuluju počítadlo a podle spotřeby vždycky vím, kolik z těch 52L ještě cca zbývá.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.