Nejste přihlášen/a.
skus se poohlídnout po kie ceed 1,6 crdi 85kw kolem roku 08 máme v rodině pěknejch pár let na motoru 350 a ještě se na něj nesáhlo je továrně naladěn na 100kw a na rozvodech je řetěz
jinak to má spojku bez dvouhmoty nemá dpf a je to držák
jedinej problém co se za ta léta řešil schnila přední náprava dával sem novou a měsíc zpět novej altík a čeká mi přeleštit přední světla
je to docela pohodlný auto a docela i jede
Moc to nejede, hodně žere, tenhle motor rád baští olej.., Všechno to jsou už starý olítaný plečky, navíc O1 má jméno takže příplatek za Das auto. Kdo má dobrý stav ten to nedá z ruky, takže většina na prodej je předražený šrot. Hodně štěstí při hledání použitelnýho kusu za rozumný prachy.. Jako auto žádnej zázrak, snad jediná výhoda je dobrá ochrana proti korozi, ovšem zub času jí přehlodal, takže to padá.. Pak velkej kufr. Jinak mizerný výhled, podvozek nic moc, vzadu málo místa.
Nečum jen po ovcích, jsou i jiný auta...
Krom baštění oleje a praskání nejtů na diferáku v převodovce je to zastaralá Euro2.
Plynové lanko místo EPC = nemožnost zástavby tempomatu, servoposilovač ještě hloupej plně hydraulickej, takže motor k vůli tomu zbytečně žere moc paliva, protože i na dálnici stále honí čerpadlo serva pohon řemenem, což třeba u Fabie 1 se neděje, protože tam servo pohání elektromotor a ten funguje jen, když je potřeba posilovat, což je mnohem chytřejší a ekonomičtější na spotřebu paliva,
Dále Octavia 1 má zastaralou elektroinstalaci zvláště do ročníků 2002, takže žádné CAN sběrnice a z toho plyne nemožnost dodělání Maxidotu nebo komfportky 3. gen s dálkovými ovladači (lze to u starých vran řešit komfortní jednotkou třeba z Golfa s koncovým číslem dílu 799 AH, ale sehnat dálky pro 2,5. gen na 433Mhz je téměř nemožné a náhrady nic moc. Navíc ty origo z nevystřelovacích klíčků se často kazili a nybylo to otázkou výměny mikrospínačů nebo baterie.
Dále po celou dobu výroby padající stropnice, což se třeba u fabie 1 dělo jen do roku 2004 a od tohoto roku 1. gen dostala do roku 2007 jako facelift novou a nepadací stropnici a co se týče tapcůl dveří, tak žádná generace Fabie 1 neměla problém s látkama jako měla po celou dobu výroby Octavia 1 a Golf IV.
Octavie 1 do roku 98 mají řazení tuhé pomocí řadících tyčí a až pak dostaly řazení pomocí dvou bowdenů. Opět zastaralá nemsmyslná koncepce a Fabia 1 toto nikdy neměla a měla vždy řadící bowdeny, kdy se řadí volně a hladce bez odporů.
Nápravnice vpředu je u Octavie 1 celoocelová s ocelovými rameny a Fabia 1 z Pola concepce a Audi hliníkové závěsy ramen a středový plechový ocelový most s minimem přenosu hluku a vibrací.
Co mě přímo štve je pod palubní deskou ocelová výztuha s posvařovaného výpalku ocele bez pozinku či jakéhomkoliv ošetření mnohdy rezavá a plasty palubky drží vruty přímo do toho plechu bez matic či plechových matic na nasunutí a výměnu nebo hmoždin.
Proti tomu Fabia 1 z Audi pod palubkou AlSi hliníkohorčíková kolejnice nikdy nerezavá a vždy blištivě čistá stříbrná a dekle palubky smontované vruty do výměných matek, které, když se strhnou, tak se jen vymění a pohoda, plasty opět drží, lícují nevržou.
...
Suma sumárum co se týče zpracování, tak Octavie 1 a Golf IV jsou zastaralé levné plečky. Není o co stát a nechápu, že to někdo vychvaluje. Asi ty auta nikdo nedovybavuje, nezkrášluje s faceliftů a tak neřeší, že je to prostě shit.
Na dovýbavu ať už palubního PC MFA, klimy, el. oken, zrcátek, výhřevu sedaček, tempomat, mlhovky, atd... je mnohem lepší a smysluplnější Fabie 1 třeba s motory BKY 1.4 16v 55kW nebo ještě novější s kódem BUD 63kW Euro4.
Ale nějakej AKL 1.6ky s blbou poddimenzovanou převodovkou, která nedá krouťák po těch letech...
blázni ... do ovcí
Objektivně, najdete info v textu na co si dát pozor.
Za mě nedoporučuji.
A pozor na promáčklé a opravované prahy. Ovce se vepředu za prahy zvedat nesmí i dle dílenské příručky. Hlavně 1.8, 2.0 a 1.9.
A pozor na zatékání přes odtrhující gumy těsnění, které jsou nalepené na dekorační liště a teprve ta je naražená na švu plechu karoserie. Pak teče šíbry střechy, pokud jsou.
S liftabackem se blbě parkuje proti kombíku a zadní stěrač měl lift jen za příplatek. Jde dodělat jen do některých karoserií dveří, které na zadní motorek stěrače mají štefty, ale okno se musí měnit s dírou vždy.
Když Ovci, tak Elegance, ale ta v AKL motorizaci nebude.
Světlomety předface mají skla a konektor elektriky zvláš´t na světla a zvlášť na klopení motorkem.
Facelift po roce 1999 má plexi (polycarbonát) a konektor větší společný pro obojí. Lze předělat. origo lampy Hella předface jsou vyběhlé z výroby a sehnat moc nejdou.
Zaměřte se i na předělanou elektriku. Když to dělá nějaký patlal, tak to taky není dobré. Pak třeba lítá pojistka, jak zapojí potkávačky na krmící drát pro motorky klopení, atd... Ono je tam totiž taky +12V při zapnutých tlumených, ale pro H4ky to fakt není. Tenčí drát a pak se pálí furt pojistka a vytavuje pozice v pojistkovce. I tu pojistkovku zkontrolujte, zda tam jsou původní pojistky a nebo z části poměněno.
Pokud není origo rádio MS303 nebo Symphony na kazety či CD či Gamma, tak je vesměs namrdaná elektrika od přezapojení na nějaký čínský rádia či Sencory, Alpine, atd... Kolikrát postříhaný dráty a svorkovnice amatérsky, atd...
Octa 1... fakt ne. Nedoporučuji a hezkejch bez kutilskejch zásahů hrozně málo.
Kde by Euro3 AKL vzal tou jednou lambdou a jedním katem.
Euro 3 mají dvě lambdy (kyslíkové sensory).
Můžu se kouknout do DP, ale na 90% to je E2
I když SR "schaltsaugrohr" je proměnlivé sání a tam možná... E?
Ovšem vžití je spíše SR = sra*ka
Čumím, asi záleží co má kdo v TP a jaký rok. V dílenské je Euro3.
Omlouvám se za chybu. I když zde má kdosi AKL jako Euro2.
Takže při koupi bych se koukl i tam. Nevím, zda se u Euro2 platí za přepis tuším stále 3000kč?
Tak jestli je to za "levnou cenu", tak do další technické je výbava nebo stav interiéru fuk.
Ale jestli si to chce nechat dýl, tak málo kdo rád jezdí v popelnici. Omrzí ho auto do půl roku.
A dnes je mnoho lidí zvyklá na tempomat, palubní PC, zamykání dálkou (mluvím i za sebe).
Nějaká holota AKL co by LX v dnešní době je jako sednout do Škody 120. Pak spláče, že utratil majlant, protože je to Octavia stále oblíbená a uměle vyhoněná cena, která neodpovídá autu jako takovému a pak si tak akoirát koupí rádio s androidem
@tomkk... Ono je to tak. Ojetina zvláště takto stará bez koroze a s málo najetými km je vesměs po důchodci, který moc neinvestoval do výbavy při koupi vozu.
Naopak auta v plné palbě mají vesměs moc km a nebo jsou stočená či různě flikovaná po nehodě.
Třeba já jsem koupil před lety Fabii 1 Classic po staré paní a vše tam dovybavil. Dálka s origo komfortkou, přístrojovka s palubním PC, kontrola hladiny ostřikovačů, tempomat, mlhovky...
Minimální nájezd, základní výbava dnešní doby, karoserie bez koroze,... takové bych sehnal těžko.
Takže dovybavit není úplně nezajímavá akce. A u Octy háže klacky pod nohy 3 druhy rozmanité elektroinstalace. Kdy ta první do let 99 ani nemá natažené dráty pro MFA.
Ještě podotknu, že Octavie do let 2004 s budíky bez maxidotu a polodotu neumí zobrazit ani dojezd na nádrž.
Fabie 1 to umí v MFA vždy. A dojezd na nádrž je hned druhý nejzajímavější údaj po aktuální a průměrné spotřebě. U polodotu a maxidotu se to dá přepisem v eeprom budíků přizapnout,a by dojezd ukazovali. To samé Golfy IV a Bory
No, 2001 rok.
*****************************
On i cyklovač stěračů není špatná věc. První Octavie 1 M97 a M98 ho nemuseli mít. Opravdu.
Takže opět bez cyklovače mět Ovci... dnes... no nechtěl bych. Ale těch holot je málo a nebo je mají už dodělané.
AKL je z těchto prvních let až tuším do 2000.
Ale spíš výsadou prvních let byl motor 1.6 AEE z Felicie (ten nejel). A prdel byl i AMD z Fabie a Feldy 1.4 8ventil Škoda. Ten byl totální šnek, ale krásnej
Víš co je větší průser? Jezdit na Octavii 1, která do roku 2000 moc neměla v LX výbavě ABS,EDS
Na to bych se při koupi taky zaměřil. Ta těžká ovce bez ABS je jako sáňky, když se to neumí a je nedotáčivá. Bez EDS (což byl základ jednotek s ABS snad vždy u Ovcí) zase těžká jen tak nevyjede z mokré trávy, bláta nebo sněhové závěje třeba z parkovacího místa. Zavírala diferák tím, že kousla jednu brzdu na protáčejícím kole.
Takže bez ABS a EDS koupit ovci z AKL... opět asi ne. Určo ne.
Já bych se položil na otázku, jestli není lepší koupit nové auto i jako první. Nebudeš hned ze začátku muset řešit co ti tam klepe a co odkapává, to ti vyřeší zdarma v záruce.
Kolik do toho chceš vrazit?
Dva kolezi z kanclu si koupili ojeťáka, jednomu ho zabavili že bylo vedené jako kradené, druhému ho nechtěli přihlásit, že předchozí majitel tam provedl nepovolené úpravy. O stočených tachometrech a zatajených haváriích nemluvím, to beru jako folklór.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.