Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, potřebuji na STK, ale auto má prorezlou díru v prahu/blatníku, viz foto. Jak nejsnáze a nejrychleji zalátat tak, aby auto prošlo na STK? Jde mi opravdu jen o STK, je mi jasné, že řádná oprava by byla o vyřezání a zavaření, lakování atd... Děkuji.
Někdo dovnitř stříkne nejmenší PUR Mini Soundal pěnu(150 ml), po vyschnutí ořízne, stříknout párkrát barvou, aby se utvořila tvrdá slupka. Další řešení: nanášet opravárenský kit na automobily(vyráběl se i se skelným vláknem, takové plátno asi 40x40cm, na větší plochy) dokud se nevytvoří záplata, přebrousit apotom barva. Další: kus pozinkplechu, navrtat pár děr a snýtovat k sobě+barva.
TO chce hlavně ošetřit inhibitorem koroze, ne jen kvůli prahům, ale hlavně aby se koroze zpomalila vůči výztuhám prahů, je to typická samonosná karoserie. Když má někdo chycený i výztuhy prahů, autu pak nejdou ani na zvedáku zavřít dveře, jak se to kroutí.
Tady jde i o náraz z boku, třeba ve městě. rozdíly jsou tady obrovský a je rozdíl mít pohmožděniny nebo rozbodaný vnitřní orgány od zlomených žeber nebo orgány roztrhaný zevnitř.
Já vím jak to chodí. TO se říká furt, že je to jen na 2 roky a pak jde auto pryč. Udělá se STK, pak se do toho ještě v průběhu roku nasype a pak se řekne, že je škoda to nechat sešrotovat, když to stálo v posledním roku zase peníze.
1) pořádně prostříkat prahy na všech místech inhibitorem koroze
2)pořádně to nakytovat tmelem se skelným vláknem, je to zelený tmel, radši míchat tmel s tužidlem po menších částech, at to celý neztuhne rychle a tmel se nevyhodí nevyužitý.
3)zelený tmel musí být pod úrovní laku, aby šlo dát na něj ještě jemný tmel
4)jemný tmel se zabrousí jemným papírem dohladka
5)plnič
6)barva namíchaná ve spreji v obchodě přesně v odstínu auta. Jsou to často laky jak báze, tak v podstatě i bezbarvý lak v jednom
7)jestli to má vydržet dýl, nastříkat bezbarvým kvalitním lakem, ve 2-3 vrstvách.
veškerý stříkání sprejem v ne příliš silných vrstvách, ať to nestéká
Jestli je auto ve slušným stavu, ještě ho pak někdo užije jako pracovní auto , třeba kluk co vyšel učňák, auto do začátku. víte jak to dneska je, životní náklady jsou velký
pro tazatele-výztuhy prahů to jsou ty profily, co jsou vidět kdyby se sundaly prahy, pokud jsou shnilý jenom prahy, tolik to neovlivní pevnost karoserie, výztuhy prahu jsou daleko silnější a důležitější.
na obrázku samotné vnější prahy vidět nejsou, je vidět až jen výztuha prahů, ale je vidět jak jsou výztuhy prahů důležité.
Stejně tak spodní podélníky, co jsou profily vidět zespodu auta. Všechno je důležitý.
Technik by měl posuzovat i stav spojitosti-pokud je podélníky v pohodě, ale celá podlaha po obvodu vyhnilá, taky to není košér.
neblbněte už vidím jak za 4 roky nějakýmu chudákovi slítne auto na hrudník až bude pod ním, když projede stojan nebo zvedák shnilou výztuhou, nebo to někomu rozmrdá prsty na ruce. Nerad vidím ukrajinský přístup k práci
Divím se, že zdejší rádci podporují prasárnu. Díky tomu podvodu (nevíme jak vypadají ostatní části spodku vozu), může třeba dojít k havárii a může to odnest nevinný člověk.
Hlavně od Milana bych to nečekal.
Tak se tazatel zeptá jinde a stejně tu prasárnu udělá.
Si vem, kolik laiků tu radí s elektrikou, jak zapojit svítidlo nebo zásuvku.
Normalne shnily zacatek prahu, zas bych to tolik nehrotil. K upadle napravnici ma tohle jeste daleko. Navic konstrukt s havarii je takove vesteni z kristalove koule, stejne tak muze na dalnici dostat defekt, muze prasknout cep nebo milion jinych veci...
Pokud má vyhnilé i další části podvozku, tak ho z poctivé STK stejně vyhodí, takže není důvod to hrotit. Jsme chudá země, průměrné stáří aut je tu 16 let, tak ta auta podle toho vypadají.
Koukal jsem v televizi jen na kousek, dobře to dopadlo, ale nevím, jak to dopadlo s technikem na STK.
Zde ale nebyla oprava rezu, jen to prošlo technickou.
ferax: "Díky tomu podvodu" zase klidněte hormony, nejedná se o žádný podvod.
najděte mi ve statistikách, kolik nehod se stane díky rezavé karoserii. děkuji
Jak psal asd1. Je pojem a průjem, že?
Příčina je třeba nepřizpůsobená rychlost. Následek je u zdravé karoserie menší oproti "perníkové".
Takže při 50km/h rychlosti čelně rozhoduje stav karoserie, zda zemřeš, příjdeš o nohy a nebo jen budeš mít šok a modřinu od airbagu.
km, vše má své. nejde o příčinu nehody, ale o následky zbořením plechů, kde shnilá karoserie MŮŽE být příčina většího zranění. Ale není to tak ščasté. Na konci minulého týdne jsem viděl v tisku několik následků nehod, kde bylo vozidlo rozpůlené, motor i s nápravou mimo auto.
Takže teoreticky mají kolegové pravdu, ale více následků je u zdravých plechů.
Ve vysoké rychlosti už je to fuk. Z auta nic nezůstane. Ale dle toho kalkulovat? Potom je zbytečné se i poutat pásem.
Potom je zbytečné se i poutat pásem***jsou i takový, co se nevážou. Opět minulý týden, po havárii byl řidič mrtvý pod autem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.