Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mají nové diesely žhavení?

Od: tonda odpovědí: 20 změna:

Dříve jsem u dieselu nažhavil a pak startoval. Pak si auta nažhavila sama,zhasla kontrolka a pak jsem startoval. U mého minulého touarega jsem otočil zasunutou krabičkou nahrazující klíček, chvíli se nic nedělo a pak to nastartovalo. Nyní mám nový touareg 3.0 V6 a zmačknu startovací tlačítko a motor ihned běží. Žhaví to teda?

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar mikihans
Žhaví, v závislosti na potřebě žhavení (v létě klidně bez) a zcela automaticky.

 

vernon
hodnocení

3x
Když je teplo, tak většinou nepředžhavuje. Ale žhavicí svíčky jdou chvilku i po nastartování...

 

hodnocení

3x

Předžhavuje to už při odemčení auta nebo otevření dveří řidiče.

 

hodnocení

0x

Záleží u jakého auta... Setkal jsem se třeba u Renaulta starší provedience s Common railem že žhavil i v létě v teple standardně při každém startu a u jiných vozidel zpravidla ( Common rail) žhavila vozidla až třeba od -5 (-7) °C...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Postřeh z jiné automobilky-Stařičký 1,7 od brazilského fiatu žhavil nonstop-ani teplý bez žhavení nenastartoval, Oproti tomu +- stejně staré XUD ( 1,8-19 d a td od PSA) délka žhavení na základu teploty motoru a prostředí. Další od PSA , nejstarší HDI 90 také dle teploty ale o dost kratší žhavení, Oproti tomu u 1,6-16V HDi90 jsem viděl svítit kontrolku žhavení snad jen dvakrát a odhadem max 5 sekund když byla tepota po -20°C. V létě sednu zasunu klíček a hned startuji, chytá lépe než benzínové!

Já se setkal s Fordem Transit z devadesátých let,kterého jsem jel omrknout na inzerát..Pán tvrdil,že byl vyroben pro Afriku a nemá tudíž žhavení vůbec! Po otevření kapoty jsem viděl, že nekecá..vůbec to nemělo od výroby žhavící svíčky..Díky tomu se muselo v chladu dlooouho točit startérem..Oproti tomu jsem měl Opel Astra 1,7td a bylo mi divné,že odcházejí žhavicí svíčky nějak podezřele často. Kontrolka sice zhasínala,ale časem jsem zjistil,že to žhavilo pořád-díky vadnému relé

 

bear
hodnocení

0x

Žhavičky jsou u commonrailu mnohdy na 7V možná dnes už i méně.

Když tam pustíš 12,6V, tak nažhaví velice rychle. Klidně za 1s. V mrazech maximálně třeba 3s.

Proto se mimo jiné nesmí moc testovat přiložením napětí natvrdo na baterku. Mimo hlavu motoru a při delším neopatrném zkoušení třeba přiložením napětí na 4s, shoří jak nic a jsou na vyhození.

Staré žhavky bývaly tuším na 14V třeba na Avii. Tam se to drželo i půl minuty :)

Rychlost žhavení nemá nic společného se jmenovitým napětím svíčky. Když má 7 V, teče do ní 7 V, do svíček škodovek teď teče 4,4 V, jaké je jejich jmenovité napětí.

bear

Měl jsi je někdy na osciloskopu?

Já bych měl jen poznámku k těm 12,6V, to by na žhavickach bylo tak maximálně za běžícího motoru, vymrzla baterka při žhavení spadne o dost níž a k tomu nascitany všechny odpory po trase, do toho po vteřině už startér, ono třeba těch "7V" nebude daleko od reality :)
Kdysi jsem Multikáru, co nechtěla v zimě chytat, donutil startovat na drc po pár vteřinách žhavení silným přívodem s relatkem nejkratší cestou od baterky, originál zapojení dopředu a zpátky mělo děsnej úbytek a pro starej vrak už to ke startu nestačilo.
bear

@bery... ŘJ nemají výkonové DC/DC měniče z 12V na 7V nebo dokonce na 4,4V s velkým proudem.

Takže ten nesmysl, že 7V žhavič krmí 7V někde spešl jednotka v autě, není pravda.

Aby se žhavič nepoškodil, tak těch 12V jde přes PWM regulaci. Takže nabíhá 12V (9 - 14V) pulzně. Díky tomu PWM se nepřežhaví a díky větší voltáži tam teče větší proud a žhavič rychle rozsvědcuje a topí doruda do pár vteřin.

11V žhaviče jdou vesměs napřímo sepnutím relé a ty 7V a 4,4V hlavně přes PWM.

On tam není lineární stabilizátor? :) Ne, no, teď nevím, jestli jsem to nepopsal nějak blbě, jen jsem to myslel tak, že za mrazu tam těch 7V může být i se skoro 100% sepnutou tou pwm regulací, která mě z těch uvedených napětí hned napadla, že tam asi bude (nikdy jsem se o diesly a žhavení nezajímal). Aby tam byl snizujici dc regulátor je s odporovou zátěži samozřejmě zbytečnost. Jako další možnost mě napadlo, jestli ty žhavicky nefungují správně od uvedenyho napětí nahoru díky nějaký vlastní ptc regulaci. Ale co popisujes je obdobný jako u lpg vstriku, ty mají odpor třeba jen 1 ohm a jednotka má výstupní drivery, co tam pustí špičku 12V a pak už drží otevřený jen minimálním proudem, tam ta lišta vstřiků taky nebere při plným otevření teoretickou kilowattu :)

Je tam elektronické relé s výkonovými tranzistory, takže tvrdit, že do nich jde 12 V, je asi stejné, jako tvrdit, že do telefonu jde skrze nabíječku 230 V.

bear

Tak je tam relé nebo tranzistory. Ujasni si pojmy *smich*

A tranzistory pracují v PWMku s 12V.

Nestabilizují 4 nebo 7V a zbytek propalí na chladičích. To by ta řídící jednotka měla slušnej kus chladiče na těch tranzistorech při těch proudech na žhavky, tvl...*smich2*

trtr
Z zhavičky jsou na prd, noviny (Rudé právo), zapálit a šup do saní. Nebo eterovou bombicku jak u Trambusu. *smich*
trtr - v létě netřeba. Tatry a podobné stroje startovaly bez žhavení, jen s cucákem. Číst noviny, to když bylo kolem dvaceti pod nulou.

 

trtr
Jj, pak ještě třeba ohníček pod motorem, ruský způsobem do nejhorších podmínek.
Každopádně každá žhavící svíčka chce svoje, tj. napětí, dobu žhavení atd.

Pravdou je, že jsou žhavičky na 12V (11), ale u určitých motorů jsou i na 7V a i na 5V... Ale ty nízkonapěťové se vyskytují docela zřídka, ale jsou... Není to třeba jen u common railů... Je to ledaskde...

bear

trtr... kdesi jsem viděl, že ve velkém mrazu dost pomůže i malá čajová svíčka v Al kalíšku pod olejovou vanu.

U traktoru na úklid sněhu je vyzkoušená obyčejná přenoska se stovkou žárovkou přes noc na zemi pod motorem a přes to plachta, aby tam moc nefoukalo.
Tu není potřeba několikrát za noc měnit jako svíčku:)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]