Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké značce SUV dáte přednost?

Od: maxwell odpovědí: 30 změna:
Dobrý den,
mám možnost koupit nové auto a rozhoduji se mezi těmito vozy:
Cupra Formentor
SsangYong Torres
SsangYong Korando
Volvo XC40 Essential B3
Moje priority u auta jsou především:
pohodlí
bezpečnost
dostupnost a kvalita servisní sítě
spolehlivost
kvalita asistenčních systémů a dílů.
Máte někdo zkušenosti s těmito vozy, případně doporučení, co by bylo z pohledu dlouhodobého užívání nejlepší volbou? Jedná se o koupi modelu 2025.
Pokud znáte lepší značku, budu rád za doporučení. Děkuji

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

petrr
hodnocení

3x
Zajděte si autosalonu a objednejte si jízdy. Co vám bude sedět, to si kupte. Každému vyhovuje něco jiného.
maxwell
hodnocení

V tom s Vámi samozřejmě souhlasím, jen mě zajímá, co preferují jiní :)
2024
Je to sice částečně pravda...
Ale nato, aby člověk dané auto opravdu poznal, to by ho musel mít půjčené alespoň týden. Rozhodně nestačí se s autem projet kolem autosalonu.
Jen návod k autu má dnes 800 stran a občas je dobré si z něj něco přečíst.

 

hodnocení

3x
avatar martinus

Když bych si měl vybírat, tak je u mě na prvním místě vzhled, auto se mi musí hlavně líbit. Něco velmi individuálního, takže moje odpověď nebude moc užitečná. Navíc mně se líbí asi to, co tolika lidem ne.

Mám rád francouzský design, takže z SUV teď např. Peugeot 3008. Zase kvůli pohodlí, které je na druhém místě, bych volil auto od Citroënu, ale nejnovější design se mi moc nelíbí. Líbí se mi hodně SUV cupé, takže třeba Peugeot 408, Renault Rafale, Arkana, Ford Capri, DS No8. Pak se mi hodně líbí současné Mazdy.

To je moje osobní odpověď na otázku v nadpisu. S ostatním neporadím.

maxwell
hodnocení

Děkuji, odpovědi si vážím :)

 

hodnocení

3x

jednoznačně bych bral Volvo

pokud jsou peníze, tak Aurus Komendant

koma

Bobane, ty by jsi si koukám nejradši koupil toho záporožce?

 

2024
hodnocení

2x
Honda CR-V.

 

mate59
hodnocení

2x

Líbí se mi MG HS.

 

gusta
22.08.25 07:57
hodnocení

2x
Honda crv

 

hodnocení

1x
Přednost dávám podle značek svislých a vodorovných, že bych nějak dával paušálně přednost větším autům, to určitě ne, i když si ji jejich řidiči častěji vynucují.

 

lll
hodnocení

0x
Využiju vaši otázku a zeptám se proč ne Kodiaq?
Podle vašich priorit se přece do výběru krásně vejde ;)

 

knnc
hodnocení

0x
asi všem, ale jen pokud mají přednost, případně dle semaforu nebo zprava
bear
25.08.25 20:49

 

hodnocení

0x
avatar promon

Já jsem řešil nové auto loni, kdy stávající Santa Fe u nás sloužilo již 19 rokem, přičemž s ním byla maximální spokojenost. Ale Tuscon mě moc nezaujal, interiér příliš podlehl digitalizaci a hodil by se spíše do kosmické lodi. Zkoušeli jsme i Karoq, proti korejcům je drahý prostor nic moc , navíc známý a nejen on má stále trable s DSG převodovkou.. No nakonec jsme koupili zmíněné Korando - zaujal mě přístup prodejců, jak v Praze, kde jsem auto poprvé osahal, ovšem o to víc v Jihlavě, kde jsme auto nakonec koupili. Proč? Jednak je to blíž, jednak nám vyšli maximálně vstříc - tím myslím, že auto nechali už před prodejem nastříkat zespod proti korozi, namontovali tažné, dodali rezervu vč heveru, gumové koberce a vanu do kufru, auto dodali na značkách i s třetí značkou v kufru. Auto samo mě zaujalo zejména prostorem - ani já s výškou 205 cm nemám problém, ale hlavně promyšleným interiérem, všechny podstatné funkce mají tlačítko, není nutné prohrabávat infotaiment, např Start/ stop je u šaltrpáky, jízdní pruhy vedle volantu atd. Auto dodávají s automatem Aisin, je to hydraulika, i když jsem původně chtěl manuál, po svezení s automatem, jsem to rád změnil.

kobz
Dobrý den, mohu se prosím zeptat, nás kolik vás vyšel ten "nadstandard" v podobě tažného, značek a nástřiku spodku? Děkuji.

Musel bych pohledat fakturu, ale co si vzpomínám nástřik kolem 9tKč, tažák 10tKč (je fixní) rezerva s příslušenstvím asi 7 tKč, přihlášení auta jen za poplatek úřadu, přičemž se nám při předávce prodejce ještě omluvil, že úřad nestihl třetí Rz a poslali ji grátis balíkem.

 

 

25.08.25 20:33
hodnocení

0x
avatar stir
Dongfeng

 

kos
hodnocení

0x

Doporučujete čínské auto. Asi jste se s čínskými výrobky nesetkal. Já si kdysi z úsporných důvodů koupil Jeep Cherokke vyrobený licenčně v číně.Úplná vražda, záruka žádná, od té dal dovozce ruce pryč. Vůz neměl vstřikování, měl karburátor, žral jako tank a co tak 5 tis.km byla nějaká závada. Před několika lety jsem si koupil čínský skutr Zoncheng, bylo to úplně stejné, jen závady se vyskytovaly po 100 km. Tak číny bych se bál.

A co dneska není vyrobené v Číně? Už i to volvo je Čína. Na korejce si také všichni zvykli. Kvalitní evropské auta se vyráběly možná před dvaceti lety, čím mladší, tím poruchovější. Je ale pravda že Čína uměla líp elektromobily než spalováky, i když v posledních letech se ten rozdíl smazal.
2024
Ne, rozdíl se nesmazal. Číňan stále neumí vyrobit klasický spalovací motor, tedy dobrý motor, abych byl přesný.
Pokud motor vyrobený v Číně o stejném objemu válců má o 1/3 menší výkon než motor vyrobený v Evropě či v Japonsku a k tomu má nádavkem o 30% vyšší spotřebu paliva, pak to evidentně neumí. Korejci jsou na tom ovšem podobně.
S čínskými auty ani motory (s výjimkou věcí typu skútr nebo zahradní technika) zkušenosti nemám, ale asi bych kvalitu motorů nehodnotil primárně podle měrného výkonu a spotřeby, ale z hlediska dlouhodobé spolehlivosti, poruchovosti a celkové životnosti, tedy aspoň ze svého pohledu řidiče a "údržbáře" aut z přelomu tisíciletí:)
To už neumí nikdo, protože když otevřete kapotu " moderního" auta, tak je to vidět na první pohled. I proto se dělají velké auta, protože ty emisní balasty napasovane okolo motoru potřebují prostor. Navíc výrobce všechny náklady přenesl na zákazníky, okolo emisí a taková údržba něco stojí. Třeba TSI chladí své motory benzínovou mlhou, proto ve vysokém zatížení tolik žerou. Třicetiletý diesel od VW žere míň než ten moderní. Spalovací motory narazily na své limity ve spalování a každé vylepšení emisí bude zákazníka stát víc a víc nejen na provozu, ale i servisu. V tomto se spalovací motor za sto let nikam neposunul a vymýšlet další normy euro 7, 8, 9 bude ty auta neustále prodražovat, rozhodně ne vylepšovat a ty investice do toho nedávají žádný smysl. A toto Čína pochopila daleko více než Evropa, proto má teď vyspělé elektromobily, ve městech elektrické autobusy a v těch obrovských městech lidé už nemusí nosit roušky jako dříve a dokonce vidi7modrou oblohu. Evropa se tváří jak bojuje s emisemi, ale ve skutečnosti ji jde jen o peníze a udržení spalovacího světa při životě, protože Ev neumí. Kdyby jí šlo o emise, nebude dávat vysoké cla na čínské EV, které dominují ve všech kategoriích. Za to zde už se vyrábí jen obrovské drahé auta.
2024
Tak je to váš názor a i když není správný, jako demokrat Vám ho brát nebudu.
Jen mne strašně zajímá, co se stane, až doma bude každý mít EV auto a teplota se bude dál zvyšovat. Proti čemu budete (vy všichni) bojovat potom?
bear

Budou bojovat proti vytápění domů plynem.

Ale tady nikdo přece nebojuje. Realita je prostě taková. Kombíky nebo malé auta mizí z trhu, automobilky nabízí nafouknuté auta nebo max fabie s tříválcem, který musí být přiškrcený kvůli emisím. Ty emisní kurvitka a dpf filtry tam nevlezou a hlavně navýšení ceny auta je viditelné. U toho velkého auta je aspoň vidět, že za ty peníze něco člověk dostal a cena toho všechno se tam lépe schová. Co z toho, že s tak velkým autem bude jezdit jeden člověk do práce a na nákup, jako dřív jezdil s tím malým. Kdo jezdí denně na kole, tak mi potvrdí že velké auto veze jen řidiče. Výmluvy typu jednou ročně s rodinou do Chorvatska se najdou, ale nejsou na místě, dříve to dával i Trabant. Jinak ohledně tepla, i kdyby se dnes přestalo vše spalovat, co2 má životnost sto let, takže ještě za padesát let tu bude polovina. Nicméně planetě by se ulevilo rychleji, bylo to vidět ze satelitních snímků za covidu, kdy omezil průmysl a autodoprava a i běžný občan poznal, že se lépe dýchá,zvláště ve městech a také výrazně s tím se omezil hluk, opět výrazná výhoda ev.
Běžný občan většinou nepoznal, že se lépe dýchá, protože se dusil v přikázané ušmudlané roušce:)
Kdyby se mělo přestat spalovat, tak aby se začaly stavět atomový elektrárny. Ve velkým. Protože v zimě nás solary nezachrání.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Přesně dle zákona. Kde je třeba dávat přednost dávám přednsot všem nejen SUV ,ale i cyklistům. Ale pokud myslíte PREFEROVAT, což je vzhledem k dotazu vhodnější slovo, pak bych preferoval spíš MPV a to co je mně na základu vícero věcí nejlepší, pak C4 Picasso

 

hodnocení

0x

Volvo. Ale XC40 je pro mě malé. Pro vás možná stačí, já mám XC90. Skoro 7 let, najeto 190 tisíc km. Mimo očekávané servisní výdaje jsem letos akorát vyměnil ramena na přední nápravě a hlavní akumulátor (i když i ten by se dal mezi očekáváné výdaje zařadit).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]