Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozvody FabiaI, 1,4 44kw. orientacni cena?

Od: zvedavec odpovědí: 8 změna:

Ahojky,

prosím vás, budu kupovat Fabii I r.v. 2002 1,4 44kW najezd 150000km, po prvním majiteli, garazovanou,

servis má pravidelný, vše si zapisoval, jen ty rozvody nedělal, na to mě ale UPOZORNIL.

stav vypadá velmi dobře, jenže nedělal rozvody, raději si je chci po koupi udělat at jeste nejaký ten rok pojezdí

na jakou cenu me v sevrise to vyjde prosím? tento motor ma retez, nebo řemen?

díky

PS co bude nutné jeste udelat mimo tech rozvodů? (pumpa, ...)

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Tam je řetěz,ten se neroztrhne ,většinou se mění až rachotí.Jinak řetěz gufero těsnění 1000kč,práce na 3hod. i s kávou +servis si něco přirazí Cca 4 tis.Jestli to chcete dělat preventivně tak byh to udělal až s olejem

zvedavec
hodnocení

olej + filtry dělal myslím říkal 10/2024

takže myslíte, když rozvody nebyly nikdy dělány, že to nemusím hned řešit, ale až klidně kocem roku při výměně oleje a filtrů atd.?

asd1

Pokud nechrastí tak neřeš..

Btw novej z bláta může vydržet míň než když necháš ten co tam je..

zvedavec
hodnocení

právě, že nechrastí, což mě udivilo při tom nájezdu a letech.

dyt se přece píše, že rozvody menit po 6 letech nebo do 90000km, nebo to je jinak?

 

bear
hodnocení

0x

Bavíme se o AZF (Auro 4 a 44kW) nebo AZE (Euro 3 a 44kW) motoru (odlišnost jen v počtu katů a lambdasond a FW v ŘJ motoru.

Tento motor má řetěz. Rozvody řeš, protože jinak ti auto zbytečně ztrácí výkon a víc žere benál. S*át na to je cesta vedle.

Pumpa je mimo. Tu pohání řemen alternátoru.

Málo kdo ví, jak jsou tyhle motory tiché a mnohdy na chrastící motor ti řeknou, že nechrastí. Stejně tak cvakaj hydroštely.

Hlavně tam zbytečně nelejt 10w40 srágory, pokud ten motor je v TOPu.

Doporučuju výplach Metabond CL. Ale jestli se budou dělat rozvody, tak se stejně musí sundat olejová vana, takže sundat vanu a vymejt benzínem dočista.

10w-40 je podle mě pro tyhle motory naopak ideál, takovej kompromis mezi tím, na co byly jejich předchůdci před desitkama let konstruovaný než se tam přidaly hydrostely, a mezi moderníma olejema. Řetěz/výkon/spotřeba (skrz falešný klepání) souhlas, ale určitě ne preventivně, ale jen pokud jsou slyšet. Jestli po 150tkm jsou tichý, pravděpodobně vydrží tichý dýl, než by vydržely nový.
A s tou tichostí motoru souhlas, s novým řetězem a ideálně funkčními hydrostely/nastavenými kozliky je tišší než 16V. Což býval kdysi i můj forman, když jsem dal neměřitelný vůle, akorát při -15ti už bylo slyšet, jak startér točil skoro naprázdno, ale nakonec chytl :)
asd1

Pokud jde o viskozitu tak spíš 5W 40 - řidší je jen za studena, za tepla podobně jako 10W 40.. Oblíbenej mám Shell Helix.

Pokud řetěz neni vytahanej tak nechrastí/ pokud neni vytahanej tak časování rozhozený neni = neni třeba měnit..

zvedavec
hodnocení

jde o typ Š Fabia SCAZFX01FM5

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]