Nejste přihlášen/a.
nejdnodušší-protože určitě nemáte manometr na změření tlaku s redukcí.-nebo někoho známého který by to změřil.. by myslím bylo koupit nové čidlo bude to stát pár šestek a přehodit to-nebo nechat někým přehodit-pokud se to bude chovat stejně tak asi pak se obrátit na servis/opravnu co s tím a vyhodnotit cenu případné opravy ...v žádném případě pokud se to tak chová nejezdit aby se předešlo velkým škodám...
Troufnu si tvrdit, ze kdyby bylo jen spatne cidlo, tak kontrolka sviti hned po startu (respektive ani nezhasne) nebo pri nejakych vyssich otackach, nez volnobeh, ne po az po nejake dobe jizdy. Teoreticky pujde promerit/vyzkouset, prakticky to nechte na servisu.
@bery: Driv na to mel koncern 2 cidla a vyhodnocovaci rele. Ale porad je mi divne, ze by se kontrolka rozsvitila az po cca minute jizdy-pokud tazatelka tu minutu nejede z kopce na volnobeh. Nebo ze by ta "vyhodnocovaci logika" mela nastaveno az takove "zpozdeni"?
Porad stale plati, ze nejlevnejsi reseni je za 100,- koupit nove cidlo.
Správně je to: teploměr mezi 75-105 ukazuje 90 (zkrátka +/-15°C)
... mezi 70-110 to už by bylo mooc
Tak se koukni Vagem a uvidíš, tam ti to ukazuje přesnou teplotu vody na desetiny stupně Celsia...
při 74 a 106°C ručička už není kolmo
To vím protože jsem se minulý týden na to díval, a stejně tak tomu bylo i u jiných aut, ale bavíme se o au těch 2000 až 2006
Co se týká toho termostatu tak nevím jestli jsi ho zkoušel třeba v hrnci? Když daš do vařící vody že se vůbec neotevře?
Já teda zkoušel dva a na jednom bylo napsáno 83 a na druhem 95 jestli se nepletu... Ono to stejně není přesný protože oni něco vyrobí a pak to podle chování asi rozškatulkují
Ano, pokud by to nemazalo, tak zadřeš do řekněme 1 kilometru...
Ten mechanik je spolehlivej? Opravdu mění filtry? Když tady ne vymazává servisní interval?
Ať se koukne na to čidlo, to čidlo může propouštět trochu oleje a je na výměnu.
čidlo zde za 69,-: autotypautodily.cz/...
Praktické doporučení (rychle):
Zkontrolovat hladinu oleje a stav oleje.
Pokud kontrolka svítí bez zřejmé příčiny → změřit tlak mechanickým manometrem.
Pokud manometr ukáže OK, vyměnit spínač (stojí cca 70,- a je běžně dostupný).
Pokud manometr ukáže nízký tlak → technika, motor může mít problém (čerpadlo, filtr, průchodnost oleje, ložiska) Nebo může být špatný (řídký) olej...
Pokud je konektor tlakového čidla moc není, tak je evidentně vadný spínač...
Ps: Na vašem autě ten tlakový spínač vede rovnou do palubky ke světýlku (on/off), Takže se nedá změřit pomocí diagnostiky skutečný tlak oleje.
--- Co se týče mazání intervalu, máte popsáno i v návodu k vozidlu, stačí to udělat přes palubku pomocí toho tlačítka. Jinak se to dělá přes diagnostiku. Máte pravdu, nijak to nesouvisí, Pouze to hlídá podle hodin jeden rok a 15 000 kilometrů.
Za zkušeností s těmito motory po x letech prostě odchází ta čidla. Většinou jsou obalené olejem a prachem, jak protékají ven.
Další problém je kabelový svazek, který je u čidla našponovaný, praskne izolace a drát časem uhnije a přeruší se.
Čidlo je zepředu.
Olej nesmíte přelévat. Ideálně ho držet na půlce v kontrolním prolysu měrky nebo 3/4. Ne MAX.
Jinak odvětráním motor žere více olejových par do sání a vše zase*e a pak blbne škrtící klapky, odejde kambda sonda nebo se zalepuje katalyzátor a neuděláte emise.
Čidlo sleduje tlak mazání. Né výšku hladiny!
Na výšku hladiny je žlutá olejnička a TOG čidlo a to 1.4MPi 8v motory nemají.
Čidlo je zepředu motoru vedle olejového filtru na tlakovém kanálu. Tlakový kanál je vystouplé žebro z hliníku bloku motoru. Uvnitř je jakoby trubka s dopravou oleje.
Vypouštět olej se při výměně čidla nemusí. Odpojí se konektor (zmáčknout na něm pojistku) a čidlo vyšroubuje a našroubuje druhé s těsněním (hliníkovým kroužkem).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.