Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je autoventilek stejný jako na kole?

Od: nvmec odpovědí: 13 změna:
Případne nafoknu si normální cyklo kolo na benzínce? Nebo si musim prostě zařídit pumpičku na kolo.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

2024
hodnocení

4x

Ano, pokud máte autoventilek, pak si kolo na benzínce dofouknete. Pokud byste měl třeba galuskový ventilek, pak existují redukce, takže i ten si na benzínce nafouknete.

k2

A jeste dodam, ze ten 3. typ (klasicky cykloventilek) lze foukat pomoci stejne redukce jako galuskovy.

 

0rion
hodnocení

3x

Jak už tu padlo, autoventilky lze nafouknout u pumpy bez potřeby něčeho dalšího, ostatní ventilky potřebují redukci. Ale pumpičku (a lepení) potřebujete vozit s sebou, co když píchnete někde daleko od pumpy?

 

gj
hodnocení

2x

Cykloventilky jsou různé. Znám 3 typy. Jeden z nich je autoventilek. Ten na benzince nafouknete. Pumpička a náhradní duše a ideálně i lepení je základní výbava na výlet ne kole.

 

hodnocení

2x

Lepšia bude pumpička, neodhadnete nafúkaný tlak a strelí vám to. Videl som to už na vlastné oči.

k2

Tlak se neodhaduje, tlak se meri. Proto moudri lide vymysleli manometr.

Pokiaľ nerozumiete odpovedi,je lepšie nekomentovať. Tlak manometrom si odmeriate až vtedy,keď prestanete tlačiť vzduch do pneumatiky ,čo u bicykla,český kola,už môže byť neskoro. Preto len ten odhad.

Pokud je ventilek i koncovka v pořádku a správně nasazená, tedy ventilek otevřený a nikoli přetlačovany tlakem o několik barů vyšším, aktuální tlak musí být vidět kdykoli. Myslím samozřejmě v případě pumpičky či kompresorku přímo bez tlakové nádoby, při foukání z 50L flašky s 10bary bude ručička skákat vždycky.
Samozřejmě pamatuju z mládí nepreslechnutelne kompresory u čerpacích stanic Benzina s hadicí bez koncovky jen k nasazení na ventilek, kde otevření ventilku zajišťoval samotný tlak vzduchu a měřit bylo potřeba vlastním manometrem:) A když odrbany konec hadice na ventilek už netěsnil, přišla na řadu "rybička" a odříznutí posledního centimetru hadice :)
vernon
Vždycky je tlak na manometru při foukání vyšší, než v klidu...
Foukat jízdní kolo kompresorem u čerpaček, není optimální. Může dojít k roztržení pneumatiky.
bear

k2... Kompresor na benzínkách má velký průtok vzduchu, aby to netrvalo hustit desítky minut.

Manometr mají, ale duše jízdního kola je tk malá, že stačí i pár sekund a je přefoukaná. Musí se opatrně. Jinak bum.

 

hodnocení

0x

Su 3 zakladne typy, len jeden je zhodny s tym na aute. Nik netusi, co tam mate vy.

 

daf
hodnocení

0x

Máme Schrader (AV auto), Presta (galuska), Dunlop (DV kolo).

Dneska už je i na běžném jízdním kole používá Schrader. Více zde mojekolo.cz/... (10 s hledání

K dotazu: na čerpačkách jsem viděl ceduli že to je určeno pouze pro os. automobily, což vylučuje náklaďáky a kola... Na jízdní kolo stačí Pumpička

k2

Co si predstavujete pod pojmy "dneska" a "bezne jizdni kolo"? Protoze doba autoventilku na 26´´MTB uz je ponekud minulost. Pokud je beznym kolem mineno 27,5 nebo 29´´, tak tam uplne bezny autoventilek neni...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]