Nejste přihlášen/a.
Ahoj, je možné, že by se klima při stání vypínala/omezovala svůj výkon a naplno fungovala jen za jízdy? Přijde mi, že po startu anebo na semaforech se dost zeslabí (vzduch je spíš takový vlažný až lehce studený) a začne víc chladit zase až po rozjezdu.. Jedná se o V-class (W447, r.v. 2014).
Říkám si, že kdyby tam byl únik chladící kapaliny, tak by nefungovala pořád. Ale takhle mi to nejde do hlavy a napadlo mě jen jestli za tím zase není snaha výrobce o snižování emisí...
Tak zkusme zapojit logiku. Při běžné jízdě točí motor běžného OA nějakých 2.500 - 3.500 ot/ min. Kompresor je poháněn řemenem od kliky, tudíž i jeho otáčky závisí na otáčkách motoru. A pak stojíte na volnoběh, kde se bavíme o cca 750 ot/min, tedy o mnohem nižších otáčkách, řekněme čtvrtinových , kterými se, pochopitelně, otáčí i kompresor klimy, tudíž zákonitě bude tlačit daleko menší objem chladiva, což zase nevyhnutelně, vyůstí v nižší výkon chlazení.
No a teď si představte, že zapomenete vypnout tu pseudoekoblbost Start/stop - dojedete na semafor, motor chcípne a máte po chlazení interiéru úplně! Ale zase ten pocit, ta snížená uhlíková stopa, záchrana planety, Greta nebude muset vřeštět ,,How you dare ! ´´ to přece za to stojí, ne?
Pokud máte slabou baterku nebo s malou Ah kapacitou, tak při zapnuté klimě běží sahary ventilátorů (ventilátor kabiny a dva velké na chladiči a kondenzátoru klimatizace v motorovém prostoru. To je tak velký odběr proudu, že alternátor na volnoběh neumí udržet napětí a ze 14V padne klidně na nominální baterky třeba i na 12,3V, když je taková zátěž.
Logicky pak přestane tolik foukat do kabiny a špatně se začne chladit přehřívající se kondenzátor (tenký chladič) klimy. Tím se zhorší účinek chlazení i když je náplň klimy vpořádku.
Kondenzátor je nutné silně ochlazovat proudem vzduchu. Náporem za jízdy to jde lépe než ventilátory elektricky. Kór na volnoběh.
Proudění vzduchu výrazně zhoršuje zanesené voštiny chladiče mootru i kondenzátoru. Plné bláta, much, atd...
Ideálně rozebrat a kondenzátor i chladič vymejt vodou od nečistot. Případně obojí vyměnit za nové.
Wapkou vymejt jen po směru voštin, jinak je všechny ohnete a chladič bude pro vzduch nepropustný.
Chápete?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.