Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rezervní kolo - Škoda Yetti

Od: pave® odpovědí: 13 změna:

Dobrý den/ahoj,

potřeboval bych vyrazit autem cca 800 km. Nemám ale rezervu ani žádné jiné dojezdové kolo. Vypravili byste se bez toho na dlouhou cestu?
Teď narychlo rezervní kolo nekoupím.

Dá se za řešení považovat sada na opravu pneumatiky (takové ty knoty)?

Díky.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2
hodnocení

0x

Kolikrat za poslednich 5 let jste rezervu potreboval/pouzil?

 

bear
hodnocení

0x

Pokud na to tzv. n*s*reš a pneu na autě nejsou sjeté, staré nebo podhuštěné, tak už jen tím minimalizuješ riziko defektu. Stejně tak, pokud nevyrazíš mimo silnice na polní cesty nebo brody.

Pak rezervu s 90% vůbec nevyndáš.

Knoty jsou výborné, ale opět platí, že nesmíš bejt nešikovné manuálně nezručné jelito.

Jestli nic z toho nesplňuješ, tak si raději sháněj rezervu a případně zaplať u pojišťovny assistenci.

 

asd1
hodnocení

0x
Pojištění asistence/ odtahu s limitem aspoň 50k - auto ti může chcipnout kdykoli, nejen defektem.
Lepící sady a knoty toho moc neresi, na dálnici než po defektu zastavis tak je guma na hadry a nemáš co spravovat :-D
bear

Na dálnici prdne guma jen na přeloženým kamionu nebo sjetej protektor nebo jinej sh*t.

Na okresce v pomalý rychlosti spíš ten hřebík či skoba a to spraví.

A jestli si tu gumu rozhadruje, protože necítí včas defekt, tak potom je otázkou, zda má mít vůbec řidičák :)

asd1
Jak mi vysvětlis že mi na dalnici prdla guma..
Ps byl to nakej kus železa, byl videt tak z 20m kdy uz nenadelas nic, mrd a než zastavis tak guma na sračky. Tohle můžeš potkat kdykoliv a kdekoliv... a na dálnici nez že 150 kmh zastavis tak s defektem je to půl kilometru, navíc zůstat stát je o hubu, tak na kolo s...s a dojedeš s tim nekam kde jde sjet.
pecenkav

bear větší kravinu jsem snad ještě neslyšel, asi si toho ještě moc nezažil a nenajezdil

bear

pecenkav... Asi jezdím dobře a nevyberu kdejakou díru, že bych za svůj život na dalnicích měnil pneumatiky. A nebo jsem zodpovědnej a nejezdím až na dráty a nemám nouzi koupit si Continentály. :-D

Kohokoliv starších bych se zeptal, tak většina píchla na nějakým verglu před revolucí snad ještě na nějaký Škodě 100-120.

I proto výrobci nedávají rezervy a mají jen opravné sady. Dnes jsou prostě pneumatiky a stav dálnic někde jinde.

Za bezmála 30 let ve svém jen 3x defekt (Jednou vypadalo jaky by někdo propíchl pneu u patky šídlem, 2x hřebíček a kousek plechu , parkovávali jsme u stavby vedle šroťáku.

Taky se přidám ke statistice, za 24 let jsem pár defektů měl, ale nikdy ne takový, abych musel měnit kolo na cestě. Vždycky zůstal předmět doličný pevně zapíchlý na svém místě a únik vzduchu ho prozradil až dodatečně, další den nebo až časem kvůli nutnosti občasného dofukování a vždycky stačil knot aplikovaný dodatečně v klidu před domem. Jen jednou auto začalo na dálnici zničehonic víc a víc drncat a po zastavení jsem čučel na jakýsi elipsoid místo jednoho zadního kola, boule přes půl obvodu, asi rupnul nějaký zásadní drát v běhounu. Naštěstí zbývalo asi 20km domů, takže okamžité ufouknutí kola na minimální tlak umožnilo dojetí místo roztržení.

Ale na druhou stranu ankety nemůžu vynechat řidičky v rodině, u kterých je proražení boku pneu nebo rozžvýkání prázdné gumy téměř tradicí a rezerva nutností ... I když, pokud už jedu vyměnit kolo, stačilo by rezervu přivézt z domova :)

bear

@diesel a @bery

@pecenkav by Vám řekl, že jezdíte málo :-D

 

hodnocení

0x

Já jsem jel 2100 km a měl jsem rezervy dvě - původní dojezdovou a novou plnohodnotnou.

Nepotřeboval jsem ani jednu.

 

hodnocení

0x
Poslední co bych chtěl je zůstat někde kde je špatný signál a dovolat se někomu aby do hodiny za každého počasí přijel a vyměnil proraženou gumu. Plnohodnotnou rezervu ničím nenahradíte.
Na druhou stranu, aspoň v mém případě, statisticky nesrovnatelně častěji auto znepojizdnily jiné zavady, než defekt gumy. Zrovna ty se mění s viditelným opotřebením tak nějak průběžně, ale třeba takové hadice chladícího okruhu ne a jak u 20+ let auta už dopředu počítám, je téměř pravidlem, že o dovolené v nejnevhodnější okamžik některá prdne. Buď prostě stářím a vibracemi, nebo třeba následkem špatného kontaktu v napájení ventilátoru (oboje se mi přihodilo opakovaně, vždycky na dovolené s přívěsem, hadice uklepana únavou materiálu zrovna teď před 2 dny, jinou příčinu to na dálnici mít nemohlo, jen tomu napomohlo 6t otáček na trojku v kopci, ale příčina to nebyla).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]