Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Krátce - hledám nyní spolehlivý automobil ke koupi a narazil jsem na Škoda Rapid, 2013, najeto 160k, po rozvodech a brzdách. Auto vizuálně, motorově i interiérově skvělé - hned bych ho vzal, ovšem zarazil jsem se po sundání víka oleje, kdy jsem objevil po stranách víka takovou pěnovou emulzi, ale velmi mírně. Oleje je dost, na měrce emulze není a páchne spáleně, ale majitel říkal, že je právě čas to vyměnit a že ho dá k autu. Chladící kapaliny tam bylo za studena cca 1cm pod MIN, při ohřátém motoru pak přesně na MIN. Majitel říká, že kapalinu nikdy nedolíval, prý nemizí. S autem jezdil jeho tatínek, spíše trasy do 20-30km a nemyslím si, že by někdo auto vzal na dálnici a pořádně protočil motor.
Mám strach, zda nejsou problémy s těsněním pod hlavou a chladící kapalina se dostává do oleje (počátek). Toto je jediný možný nešvar auta. Nebo jenom kondenzace k krátkých jízd? Jak to případně otestovat, co to je?
Moc nafťákům nerozumím, proto se ptám zde, zkušenějších.
Fotky přiloženy.
Děkuji moc!
Fotka mizerná... Ale nejspíš OK.. Buď couračkama, nebo může propouštět termostat a pořádně se to neohřeje (ověřit rukoměrem na hadici do chladiče - do ohřátí motoru nesmí být horká).
Olej je slušný bláto, motor + všechno bude dobře zasviněný karbonama... Olej hned vyměnit, VIF do paliva a italská úsržba, ideálně výlet přes Alpy = dálnice a vysokohorský sedla kde jedeš 20 km do krpálu... Další výměnu oleje už tak po 5kkm a až pak po běžných ideálních 10kkm/ 1 rok. VIF trvale, stačí malá dávka ale dlouhodobě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.