Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jízda po dálnici

Od: slavo® odpovědí: 8 změna:

Pokud jedu u nás třeba 200 km, tak u cca 3 až čtyřech nájezdů stojí vozidlo policie a nebo celní správy.

Když jsem jel do Chorvatska přes Rakousko a Slovinsko ( přes Vídeň na Graz na Maribor a Záhřeb ) skoro 400 km, tak jsem na nájezdu dálnice žádné policejní vozidlo nepotkal - potkal jsem je pouze na parkovišti.

Navíc když jedu u nás tak na dálnici předjíždím i více než 10 kamiónů jedoucích za sebou.

V Rakousku ani ve Slovinsku jsem se s tím nesetkal. Samozřejmě kamióny jsem tam předjížděl, ale tak max. 2 až 3 za sebou, ale ne 10.

Déle u nás někteří jezdí stále na dálnici v levém pruhu.

Tam jsem to neviděl - po předjetí se vozidlo zařadilo do pravého pruhu.

Asi jsem jel v době kdy byl menší provoz.

V neděli dopoledne vjezd do Rakouska a zpět v sobotu ráno vjezd do Slovinska.

Zajímají mě první dvě otázky i když jsem tam nedal otazníky. ( policejní vozidla na nájezdu u nás a u nich ne a rozdíl množství kamiónů u nás u nich ).

Proč to tak je?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirib
hodnocení

4x
Rakousko není transitní země.
Policie v Rakousku má jiné páky na ulídání řidičů...není potřeba je honit po dálnici.
Stačí kamerové záznamy a průmêrná rychlost.Pak ti seberou dokoady a značky dokuď nezaplatíš pokutu nebo kauci a něky i vězení...
Kam se maši hrabou...

 

jm
hodnocení

2x
Protože jiný stát, jiná akce, jiný systém...
Zkuste jet to samé v pondělí, středu, v sobotu...
Třeba od sledujete nějakou logiku, pravidelnost

 

hodnocení

2x
K tomu předjíždění, jsme tranzitní zemí, ale naše dálnice tomu nedpovídají. Každý den jezdím po D1 u Brna (nejvytíženější 2p dálnice v ČR) cca 2x15 km. Dá se říct, že velkou část dní po celých těch 15 km prakticky vůbec neopustím levý pruh, s výjimkou toho, že zprava občas předjedu někoho, kdo jede pomalu a nechce pruh uvolnit, ani když je náhodou mezi kamiony dost velká mezera. Ale mnohem častěji je zde souvislá šňůra kamionů, do které se ani zařadit nedá, posouvají se nalepeni na sebe s distancí jen jednotky metrů. No a v blbou dobu (tak 7..9 h ráno) se ty kamiony někdy úplně zastaví a po celých těch 15 km prostě stojí zaparkované na pomezí pravého a odstavného pruhu. Takže se nelze divit, že někteří se už mezi kamiony ani nezasouvají, protože to někdy znamená, že s nimi budou muset i zastavit a v tom provozu už nebudou schopni se vrátit do levého pruhu.
Vždy když takto na D1 uvíznu, tak mám pocit, že jsem ve vlaku s kapacitou 300 míst, do kterého někdo prodal 1000 jízdenek, zož by asi neměl, že?
hodnocení

To je to samé jako když ve městě kde udělali barevné zóny kde třeba na určitou oblast je cca 500 parkovacích míst, ale město klidně prodá 1500 povolenek.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Copak policie na světě dělá vše stejně? Auto stojí na nájezdu, kamera snímá vozidla, počítač načte potřebné údaje, vyhodnotí je a policie (ne)startuje za (ne)hříšníkem.

Mají v Rakousku stené předpisy a zákazy předjíždění?

Jestli to není tím, že v ČR Vás vidí a proto se nákladní auta naštosuj před Vámi. Já jich tolik najednou nepředjíždím na žádné dálnici u nás.

 

mathew
hodnocení

0x

V Rakousku je na dálnici každou chvíli radar a kamiony kontrolují na speciálním parkovišti kam je pošle proměnlivé značení takže logicky policie nemusí stát na dálnici, protože by tam stejně byla k ničemu.

V Rakousku není většinou zákaz předjíždění takže se logicky za nejpomalejším nevytvoří vláček, protože ho každý postupně předjede. Ve Slovinsku jsou ještě delší vláčky než u nás...

Aut co nejede v pravém pruhu je v úsecích, kde jsou 3 pruhy taky plno.

V neděli je v Rakousku zákaz jízdy kamionů a i kdyby ne tak většina stejně nemůže nikam jet, protože dělá po-so a v ne logicky musí dělat přestávku. Takže se nedivte, že jste skoro žádný nepotkal. Až tam pojedete v pondělí nebo úterý dopoledne tak můžete dát srovnání. V neděli totiž nebude kamiony předjíždět ani u nás...

"V neděli totiž nebude kamiony předjíždět ani u nás..."

...a na to jste přišel jak? *sok*

 

riva
hodnocení

0x

Když se u nás zrušila vnitřní hranice s EU, tak bylo potřeba najít nějakou činnost pro celníky, kteří byli před tím na hranici, protože jinak by jich stát musel většinu propustit. A to by byla škoda.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]