Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto pro mladého kluka

Od: reacre® odpovědí: 26 změna:
Ahoj, poradíte, prosím, jaké auto by bylo vhodné pro mladého kluka s rozpočtem cca 100.000,-? Má skoro dva metry, takže aby se tam "vešel" a chvilku mu vydrželo. Díky.

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew
hodnocení

2x

Chrysler Sebring cabrio, ještě něco zbyde a s výškou není problém stačí sundat střechu a má nad hlavou neomezený prostor navíc se bude chtít skoro každá holka povozit

hodnocení

Dík za tip, mrkneme :)
k2

A nebude problem s vyskou i po natazeni strechy?

mathew

Tak ji nebude zatahovat, ale podle mne se tam bez problémů vejde i tak

km
vysoke postavy povetsinou nemaji u beznych aut problem s nizkym stropem, ale s nedostatkem prostoru dole, kolem a pod volantem.
ale asi jste se snazil byt vtipny...
mathew

S tím, ale není problém u těchto druhů karoserií, protože mají vpředu více místa než normální auta. Navíc se tam musí vejít Američan.

k2

Zrovna kupe/kabriolet muze byt pro vysoke lidi problematicke, ale konkretni auto neznam. Zminuje se o tom treba i tato "recenze":

autoweb.cz/...

Ale kdyz neco doporucujete, tak o tom jiste vite vice nez ja.

mathew

Však v té recenzi je přesně to co píšu. Pro nohy má místa dost a střechu nechá staženou a pak prostoru nad hlavou bude dost. Nejlepší je si to stejně vyzkoušet, protože 10 lidí bude mít 10 názorů na to jak se jim v tom sedí.

 

el
hodnocení

2x
Do nejnovějšího punta se vleze, je tam spousta místa pro řidiče.
Na lítání po městě a okolí ok, ale asi mladý kluk bude chtít něco lepšího předpokládám.
hodnocení

Díky za tip :) On není nijak náročný a ten rozpočet taky není ohromující, takže spíš prostě něco spolehlivého. V autobazarech i inzerátech je toho spousta, tak jen aby se to trochu vytřídilo. Jsem ráda za každou radu :) Zatím to bude mít na jízdu jen párkrát do týdne po městě, a tak ob týden o víkendu delší trasu cca 200 km tam i zpět. Prostě jen přibližovadlo...

 

krtek6
hodnocení

2x

je úplně jedno jestli se jedná o mladého kluka nebo holku...základem musí být, že auto musí být levné, takové, které když rozbije tak to nebude nikoho bolet a hlavně nesmí být silné, aby dotyčnémi nedávalo pocit výjimečnosti! Takové auto nesmí majiteli nebo provozotovali dávat pocit, že je něco víc, že je machr, a že s tím zvládne cokoliv..Takže za mě...fabia v základu...

k2

Co je podle Vas silne auto?

Co konkretne si predstavit pod "fabia v zakladu"?

 

hodnocení

1x
avatar promon

No, ten rozpočet není bůhvíjak rozmařilý, ale jelikož sám měřím 205cm zkusím se též vyjádřit. Souhlasím s kolegou, Renault obejít obloukem, jezdil jsem Megana s dCi motorem, krom toho, že to auto bylo uvnitř strašně nízké, bylo i strašně poruchové. Kolegové co měli Clio nebo také Megana měli stejný problém. Ale zkusme pozitivně - padlo tu Hyundai - to naopak mohu doporučit, měli jsme leta SantaFe a bylo to velmi prostorné a pohodlné auto, po technické stránce držák nevyžadující nákladné opravy. Manželka má IX 20, i do něj se vejdu bez problémů, ale na rozdíl od SantaFe je už méně místa na zadních sedadlech. Ale i toto auto je technicky bezproblémový stroj, atmosférický benzín nepřekypuje výkonem, ale jezdí se s tím slušně i svižně. U dlouhánů je totiž problémem výška pod stropem auta, takže třeba do Octavie 2 jsem se jakžtakž narval, ale s tím, že jsem byl opřený o strop - což je nic moc. Naopak mě velmi vyhovují auta typu MPV - i relativně nevelký Ford C-Max jsem miloval a ze služebáků mě nejvíc vyhovují auta typu Peugeot Partner, Citroen Berlingo, VW Caddy, stejně jako současný Fiat Doblo. Ovšem uznávám, že to asi nebude auto snů pro mlaďocha. Ideální bude vzít ho k výběru, ať si do auta sedne, zkusí si jízdu a i na celkem krátké jízdě je schopen říct, jestli se s autem zkamarádí. Aspoň my si takhle auta vybíráme a zatím jsme vždy vybrali dobře.

 

asd1
hodnocení

0x

Pidiauto do města? Dodávku s postelí na víkendové výlety?

Neni auto jako auto a věšteckou kouli fakt nemám... Takový tazatele miluju, radost jim radit *zed*

hodnocení

Tak to se omlouvám, jsem jen hloupá ženská...prostě normální auto, nic extra malého do města, ani žádnou dodávku. Nemá žádné preference, jen prostě asi co nejlepší poměr "cena/kvalita" a aby se do něj se svojí výškou pohodlně vešel. Protože tomu ani jeden, bohužel, nerozumíme,zkusila jsem se zeptat tady.
yarda1

Za ty peníze asi nové auto nebude. A ojeťák je vždy sázka do loterie. Jednomu kolegovi z kanclu auto zabavili protože bylo vedené jako kradené, druhému kolegovi auto odmítli přihlásit protože předchozí majitel na něm provedl nepovolené úpravy (jak to dopadlo jsem se neptal - nemluv o provazu v domě oběšence), bratr měl dva ojeťáky a nevím, že by s nimi měl nějaké extra problémy.

Obvykle radím: "Obejděte příbuzné a dobré známé, jestli si nepotřebují uvolnit garáž od staršího ale ještě dobrého auta aby měli místo pro nové".

Vím o jednom krásném trabantu, už 4 roky se snažím ukecat majitele že potřebuje uvolnit garáž ... Ale tazatelka asi trabanta chtít nebude i když se s tím dá krásně naučit...

k2

@nunici: Vzhledem k tomu, jak malo mista na nohy je v Trabantu pro bezne vysokeho cloveka, si uplne nedovedu predstavit, jak se tam souka nekdo, kdo ma skoro 2m. A pokud se tam nasouka, tak chci videt, kam da pravou nohu ve chvili, kdy bude potreba radit zpatecku...

 

hodnocení

0x
Nikdy jsem v tom sice neseděl a pro mladého kluka to zrovna určené není, ale pokud to má v hlavě srovnané a nepotřebuje machrovat, co takový Golf plus?
Jinak mám takový pocit, že velikost člověka a auta většinou bývá úměrná nepřímo, úplný protiklad. Dvoumetrovym často stačí městské autíčko, ale prckové si potřebují prodlužovat pindíky co největšími auty.

 

tj
hodnocení

0x
Dobrý den,
spíše než naftu bych doporučoval benzín. Jinak při výběru ho vemte s sebou, ať si do toho sedne, ať se v tom projede - to je u ojetin samozřejmost a hned bude vědět, jak se mu v tom sedí. Vezměte si k tomu manžela, případně někoho, kdo tomu trochu rozumí a při projížďce si to zkusí také projet, aby zjistil, jak se to chová, jestli to nedělá nějaké divné podezřelé zvuky, apod.
Obecně bych se vyhnul autům jako Renault, Alfa Romeo a hodně ojetým drahým značkám, kde ho čeká drahý servis (což se u ojetiny předpokládá). Jako první auto doporučuji něco menšího, protože se bude učit parkovat, vytáčet a s nějakou "dlouhou lodí" to asi nebude zrovna ideálka. Značku bych asi volil něco jako Škoda, Hyundai, prostě něco na co jsou dobře dostupné náhradní díly, ne noc drahé, snadno se sežene druhovýroba, zároveň bývají spolehlivé (v rodině máme zkušenosti jen s benzíny, nevím jak si vedou u těchto značek nafťáci).
Ať se dobře jezdí a hodně kilometrů bez nehod *palec*.
k2

Proc se vyhnou Renault-u? Co konktetne je to draha znacka? Rolls-Royce ci Porsche? Co je dle Vas dlouha lod a jak souvisi parkovani s delkou auta? Na Hyundai nejsou moc drahe ND a snadno se sezene druhovyroba? Skoda a Hyundai jsou dle Vas spolehlive znacky?

cl
Přesně. Ze Škody a Hyundai bych si vybral Renault.

 

mathew

Jak můžete napsat, že by jste se vyhnul drahým značkám a zároveň doporučovat Škodu což je nejdražší ojetina na trhu?

tj
Vycházím z praxe, nevím z čeho vy? Čekal jsem nesouhlasné komentáře, ale tohle?
Neznám jediného člověka ve svém okolí, ani jediného mechanika (a to mám i známého), který by tvrdil, že Renault je spolehlivý, bezporuchový vůz. Naopak Škodovky (pán si bude kupovat ojetinu - starší verze), byly spolehlivé s minimem poruch. Pokud se něco už rozbilo, oprava (i dnes) vyšla na úplně směšné peníze oproti Audi, BMW, VW, atd. (Ještě VW bych možná nezatracoval, ale osobně bych do něj nešel).
Proč tvrdím, že Hyundai je spolehlivá? Protože jí mám, i30 kombi, v benzínu 15 let, najeto 180 tis. a měnil jsem tam jenom ojeté destičky a kotouče, jo a ještě 3x stěrače - tak proto. (Pravidelná výměna oleje a filtrů je snad samozřejmostí u každého auta - dělá mi kamarád mechanik).
A to s délkou auta? To myslíte vážně? Mně to přijde, že tady jde pouze o zpochybňování jiných názorů bez ohledu na to, jak nesmyslné argumenty předložíte.
Myslím, že i žákovi z 1.B dojde, že s dlouhým autem se bude těžko vytáčet a podélně parkovat. Dokonce se může stát, že tam kde nejsou nakreslená parkovací podélná stání (což je v drtivé většině mimochodem) bude třeba volné místo, ale protože budou všichni parkovat od oka, volné místo bude menší, než by být mělo a jelikož bude mít "loď", která je o metr delší, než nějaké menší auto, které by si měl pořídit, prostě nezaparkuje. A je jedno, jestli to bude kvůli tomu, že se tam prostě fyzicky nevejde, nebo dle předpokladu to prostě nebude ještě tak umět a tak tam nezajede. Vy jste možná přesně ten typ člověka, který koupí své manželce nejdelší a největší auto, které se prodává a pak jí bude shazovat, že neumí pořádně parkovat.
Kromě toho s velkým autem se hůře točí v menších prostorech a třeba parkovacích domech.
- Takže proto nedoporučuji velké auto. Ať si koupí něco krátkého v hatchbacku, nebo menšího. Jako nováček to ocení a až se rozjezdí, může si koupit něco delšího, většího, pro rodinu, na větší nákupy.
k2

@tj: Jenze "Vase" praxe je spise na urovni hospodskych blabolu. Predne nic jako bezporuchovy vuz neexistuje a spolehlivost je u ojetiny spise dilem stesti a predchozi ne/udrzby, nez znackou auta (samozrejme pokud nekoupim neco vylozene problematickeho). Spolehliva skodovka s minimem poruch? O ktere konkretne se bavite? Skoda, VW, Audi vse 1koncern, tam si s cenou opravy nevyberete.

Podle 1 konktertniho auta s celkem malym najezdem tedy hodnotite spolehlivost znacky jako celku?

A kdyz uz jste takovi milovnik znacky Skoda, zkuste si zaparkovat, nebo manevrovat v mensich prostorech (treba parkovacich domech) treba s Felicii (a idealne kombi). Pak zjistite, ze ten zazrak se horko tezko parkuje do parkovaciho stani po, o 2 tridy vetsim, Renaultu Laguna. Pak Vam treba dojde, ze nez takhle zkurvene maly rejd, jako ma ten zazrak z Boleslavi v kombinaci s silenym previsem kufru, budete radeji (a mozna i manzelka) jezdit Transitem, kterym se parkuje snaze.

Zakovi 1. B by tedy melo dojit, ze kdyz konstrukter/vyrobce prizpusobi velikost rejdu velikosti auta, tak neni problem a naopak...

tj - co se týká Renaultu, mám v blízkém příbuzentvu dva příklady. Švagr měl Espace a to bylo jako letadlo. Dvě hodiny jízdy a nejméně hodina údržby, to se mu fakt sypalo. Sestřenice má už třetího Scenica a jak říká její mužskej, jiný auto nechce. U všech jen běžný spotřebák, nikdy žádný problém.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]