Nejste přihlášen/a.
Dobrý den uvažuji o koupi od známeno pěkného zachovalého Peuegota 308 1,6 HDi. 84Kw 220tisích najeto. Mám ho v plánu používat denně na trasu 10-15km do práce a zase z prace to samé, mimo město přes obce tzn těch 50 km v hodině. Mám se mu raději vyhnout? nebo to bude snašet motor dobře, zahřeje se vůbec atd... Děkuji za pomoc a třeba i ti co ho mají. Prosím o upřímnost.
Děkuji myslel jsem že právě diesel se nemusí "točit" ... o elektro neuvažuji jak po finanční strance ale hlavně nemám možnost nabijet pouze z veřejných někde u obchodáku zcela mimo bydlište a to je dost nepraktické a drahé.
Já bych se tomu vyhnul bez ohledu na trasu. Na vaše využití bych koupil benzínového Japonce.
např? nemám nikoho znameho kdo prodavá benzínovýho japonce a pak je to jen nahoda od cizího nebo bazaru zda auto bude sloužit
Např Toyotu. Tady máte jistotu? Víte aspoň jak často se v tom měnil olej? Pokud podle výrobce tak bude lepší to neznámé auto...
Pokud budete u jakékoliv značkay měnit olej dle výrobce pak je to jedno zda to bude ta nebo ona značka!
Akorát, že někteří výrobci mají pořád interval 20 tisíc a ne 30-40 takže to jedno není. Těch 20 tisíc je totiž mnohem přijatelnější než ty další varianty.
No ono je to už snad u všech doporučeno při 20 000km a ne při 30000km a navíc nová úprodukce od Stelantis má proměnlivý průběh kdy se mění třeba už při 7 000km!Hlídá si to auto samo a včas dá vědět kdy je potřeba vyměnit. Takže dp neohánět se proběhem doporučovaným před víc jak deseti roky ale držet se spučasnosti a selského rozumu
Nemáme puga ale Cíťu -C4 se starším motorem- 1,6HDi 66kw jezdí denně trasy cca20km do a 20km z práce Motor=auto už má nalítáno hooodně přes 300kkm , chytá i v mrazech výborně.Při teplotách do cca-5°C je na provozní teplotě (kapalina) po ujetí cca3km. Na motoru měněno jen utěsnění sání turba, jinak běžné věci -rozvody při cca250kkm, spojka dtto . Jinak pravidelně výměna olej a filtrů.Nepíšete rv ale všeobecně- HDi jsou docela dobré motory jako takové s výjimkou patnáctistovek HDi. Nejvíce problémů s nimi bývá ohledně ekokurvítek-konkrétně co se týká nádrží a čerpadel na aditiva (eolys a další -PSA používá víc druhů..) další problémy s eletrikou.
Osobně bych se na Vašem místě nebál ani skrze ty "krátké" cesty, Osobně jsem jezdi s dvoulitorvým hadem ve dvou modelech (Xa a XP) a cesty do práce kolem 5km. Motory -jeden při zvrakování (těžká koroze a vada převodovky stále v dobré kondici a druhé šlo do světa., kdy s mím paní jezdí cca 10km trasy do práce. Zde pak jedině VČAS měnit olej doporučené klasifikace + olej.ftr,pokud servis tak nedoporučuji autor.servis a mechaniky koncernu. Zde výhradně mechanika co dělá Peu a CTR, mj. protože standartní diagnostika u těchto nestačí-zde musí být výhradně original diagnostika DiagboxLexia.Fungují pokud to mechanik umí i čínské klony diagboxulexia.
@diesel, rozbor 1.6 HDi jako takového nesporuji, ale nemá to, o čem je otázka, už DPF, takže na trasy 10 - 15 km trošku problém?
Danielo-pokud je osoba za volantem debil pak je úpllně jedno zdali by měl ten či onen motor. Pro normálního=znalého FAP (DPF)fitr trysy 10-15km nejsou problém-začne-li regenerace jede kousek dál aby tato probějla. Ještě zkušenější si dají kontrolku vypalovaní filtru. Ale problém může být v kristalizaci aditiva v nádrži, prasklé nádrži aditiva atd ale tam je pak jedno zda se jezdí 100km trasa tam a 100km upět nebo jen 5km po městě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.