Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak to bude snášet auto

Od: wali odpovědí: 17 změna:

Dobrý den uvažuji o koupi od známeno pěkného zachovalého Peuegota 308 1,6 HDi. 84Kw 220tisích najeto. Mám ho v plánu používat denně na trasu 10-15km do práce a zase z prace to samé, mimo město přes obce tzn těch 50 km v hodině. Mám se mu raději vyhnout? nebo to bude snašet motor dobře, zahřeje se vůbec atd... Děkuji za pomoc a třeba i ti co ho mají. Prosím o upřímnost.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Tyhle motory jsou naštěstí povedené, takže bych se toho nebál..Díky nízkému objemu-obsahu potřebují otáčky..Když nebudete posedle řešit spotřebu a nebudete to podtáčet,tak to zvládne i tyhle krátké trasy..Samozřejmě bych to aspoň jednou týdně někde pořádně protáhnul..Ale jestli jste šetřilek,který motor nikdy vytáčet nebude,tak raději elektroauto ;) Do práce-pár kiláčků taky jezdím starými diesely..nebojím se to rozumně točit a světě div se..ohřeje se to i na té krátké trase..
wali
hodnocení

Děkuji myslel jsem že právě diesel se nemusí "točit" ... o elektro neuvažuji jak po finanční strance ale hlavně nemám možnost nabijet pouze z veřejných někde u obchodáku zcela mimo bydlište a to je dost nepraktické a drahé.

Nejlepší je provozovat motor v celém spektru otáček nejen v nízkých.Samozřejmě dle okolností-studenému nedat hned čočku na plný knedlík...

 

mathew
hodnocení

0x

Já bych se tomu vyhnul bez ohledu na trasu. Na vaše využití bych koupil benzínového Japonce.

wali
hodnocení

např? nemám nikoho znameho kdo prodavá benzínovýho japonce a pak je to jen nahoda od cizího nebo bazaru zda auto bude sloužit

mathew

Např Toyotu. Tady máte jistotu? Víte aspoň jak často se v tom měnil olej? Pokud podle výrobce tak bude lepší to neznámé auto...

Pokud budete u jakékoliv značkay měnit olej dle výrobce pak je to jedno zda to bude ta nebo ona značka!

mathew

Akorát, že někteří výrobci mají pořád interval 20 tisíc a ne 30-40 takže to jedno není. Těch 20 tisíc je totiž mnohem přijatelnější než ty další varianty.

No ono je to už snad u všech doporučeno při 20 000km a ne při 30000km a navíc nová úprodukce od Stelantis má proměnlivý průběh kdy se mění třeba už při 7 000km!Hlídá si to auto samo a včas dá vědět kdy je potřeba vyměnit. Takže dp neohánět se proběhem doporučovaným před víc jak deseti roky ale držet se spučasnosti a selského rozumu

 

 

olin
hodnocení

0x

Pár recenzí Auto recenze Peug/...

olin

Ještě: Okolo najetých 200 000-250 000 km se mění na autech často spojka, pokud nebyla už měněna, takže by tě to čekalo.

Měnit spojku dle toho jak se jezdilo ta se dá odvařit i na pár stovkách kilometrů stejně jako může vydržet třeba dvěstěpadesát tisíc .

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Nemáme puga ale Cíťu -C4 se starším motorem- 1,6HDi 66kw jezdí denně trasy cca20km do a 20km z práce Motor=auto už má nalítáno hooodně přes 300kkm , chytá i v mrazech výborně.Při teplotách do cca-5°C je na provozní teplotě (kapalina) po ujetí cca3km. Na motoru měněno jen utěsnění sání turba, jinak běžné věci -rozvody při cca250kkm, spojka dtto . Jinak pravidelně výměna olej a filtrů.Nepíšete rv ale všeobecně- HDi jsou docela dobré motory jako takové s výjimkou patnáctistovek HDi. Nejvíce problémů s nimi bývá ohledně ekokurvítek-konkrétně co se týká nádrží a čerpadel na aditiva (eolys a další -PSA používá víc druhů..) další problémy s eletrikou.

Osobně bych se na Vašem místě nebál ani skrze ty "krátké" cesty, Osobně jsem jezdi s dvoulitorvým hadem ve dvou modelech (Xa a XP) a cesty do práce kolem 5km. Motory -jeden při zvrakování (těžká koroze a vada převodovky stále v dobré kondici a druhé šlo do světa., kdy s mím paní jezdí cca 10km trasy do práce. Zde pak jedině VČAS měnit olej doporučené klasifikace + olej.ftr,pokud servis tak nedoporučuji autor.servis a mechaniky koncernu. Zde výhradně mechanika co dělá Peu a CTR, mj. protože standartní diagnostika u těchto nestačí-zde musí být výhradně original diagnostika DiagboxLexia.Fungují pokud to mechanik umí i čínské klony diagboxulexia.

wali
hodnocení

2013 rok vyroby . Děkuji za informace

daniela1

@diesel, rozbor 1.6 HDi jako takového nesporuji, ale nemá to, o čem je otázka, už DPF, takže na trasy 10 - 15 km trošku problém? :)

Danielo-pokud je osoba za volantem debil pak je úpllně jedno zdali by měl ten či onen motor. Pro normálního=znalého FAP (DPF)fitr trysy 10-15km nejsou problém-začne-li regenerace jede kousek dál aby tato probějla. Ještě zkušenější si dají kontrolku vypalovaní filtru. Ale problém může být v kristalizaci aditiva v nádrži, prasklé nádrži aditiva atd ale tam je pak jedno zda se jezdí 100km trasa tam a 100km upět nebo jen 5km po městě.

 

dvoulitrdizl
hodnocení

0x
Ja jezdim dvoulitrovym dieselem s dpf kratsi trasy a neresim to, auto ma slouzit mi a ne ja jemu. V lete se zahreje, v zime ne. A problem je dpf, pri tomhle stylu regeneruje dost casto a je to otravne. Drive jsem mel delsi jizdy, no ale menit kvuli tomu auto zatim nebudu, ale diesel uz urcite nechci, ani s adblue

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]