Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
zvažuji nad instalaci zadních reproduktorů do dveři auta. Nejsou tam od výroby.
Je složitá instalace, nebo dá se to zvládnout celkem v poho? Na co si dát pozor?
Jaké velikosti musí být reproduktory apod.
Můžete prosím poradit, postup apod.
Velmi děkuji
Mám pár týdnů ojetinu Roomster 2014 a zatím se ještě seznamuji s vozem
tak v přední části jsou 2x dveře a 2x sloupek
myslíte, že nezvládne i 2x zadek?
nepotřebuji žádný výkon, ale ať něco hraje i vzadu pokud možno
To rádio má Quadlock konektor.
Koncový zesilovač je většinou 2x tuším 35W. Takže pro 4 repráky (8 repráků).
Výškové repráky jsou přes kondenzátor zapojeny paralelně přímo ve dveřích na středobasové repráky.
Nijak zvlášť je tedy nezatěžují.
Ale nemůžeš zapojit paralelně k tomu ještě další středobasák. Snížíš tím impedanci a koncový zesilovač odpálíš.
Tohle rádio dle mě má jen výstup na dva středobasy a z nich dva výškáče.
Pokud by rádio umělo další dva a dva, tak je musíš tahat přímo z konektoru rádia s patřičných pinů. Né to vše napojit na jeden kanál.
Ideálně opatrně plastikovou kartou vycvakni rámeček kolem rádia a pak odšroubuj kolem 4x torx20 a rádio vyndej.
Vyfoť piny na rádiu po odpojení Quadlocku. Je zajištěn páčkou, která se jakoby otočí přes dráty zezadu a přitom konektor povysune. Vyfo´t dráty s konektorem zezadu a i piny na rádiu.
...
Pokud budeš dávat neorigo rádio, tak zde chybí svorka 15 (tedy pro blb... laiky chybí "po klíčku"+12V). VAG v této elektroinstalaci už aktivuje rádio přes CAN sběrnici. Stejně tak po této sběrně s rádiem komunikuje k vůli MAXIDOTU nebo PDC sensorům.
Ideálně je osadit rádio Dance 5J0035161 a repráky dopojit z Quadlocku volných pozic.
repro dráty jsou ty kroucené tlustší. Ty kroucené oranžové tenké jsou CAN. Ty ne.
bear
no tak ty si mi teda dal čočku , moc informaci na mne
raději si nechám to co je teď a jen mrknu na levy repráček ve dveřích který nefunguje
Pod průchodkou je na sloupku auta konektor. Napoškoď rámeček průchodky. Musí dobře guma dosedat na karoserii, jinak se tam pod to dostává voda a konekotr vyhnije. Asi tam najdeš přerušený drát od repráku, ale pokud hraje vejškáč, tak spíše repro.
Potom je pravděpodobně vadný ten středobasák dole. Občas se stává, že jak jde dveřma vlhko, tak membrána zarezne a zasekne se kmitací cívka a reprák je kouslej a nepruží a cívka se nehne.
Reprák lze použít i s Fabie 1 (je stejný s F1,F2,room a O2 zadek)
drží ho nýty, lépe použít originální, protože nějaké noname se blbě odvrtávají k vůli trčícímu trnu špatně utrhlému nýtovačkama a nebo nevhodná délka napraskne plast repráku
nýty 4ks
N90765701
Jen nasunutá.. Nelekni se jak budou vypadat dráty, F2 má kabeláž naprosto tragickou...
Co si pamatuju tak jsem si svazek s konektorem zatáhl do dveřím ven dírou od repráku a měnil vadný úseky jednotlivých drátů, trošku je prodloužil aby se tolik nelámaly při pohybu dveří..
Podobně to bude u spolujezdce i do kufru - tam jsem vyndaval ven komplet kabeláž, délka je tam všude úplně bez rezervy takže docela voser..
Na napojování jsou dobrý tyhle smršťovačky, rovnou se to i zapájí.. Kabeláž z vrakáče z novějšího kvalitního auta (japonci apod.
U mého C-maxe byly oba zadní repráky mrtvé a příčina byla v přerušených vodičích přímo u kmitací cívky, kterou způsobilo lepidlo, co drží drátky u papírového válečku cívky. Lepidlo rozpustilo měď. Je to zřejmě technologická chyba a stává se to snad u všech starších Fordů a je možné, že se tohle právě stalo vašemu repráku. Bohužel bez rozlepení membrány se k tomuto místu nedostanete, takže je vada prakticky pro běžného smrtelníka neopravitelná.
asd1
dobře díky, a tu pruchodku je jedno jestli vysunu na sloupku nebo na dveřích?
pochjopil jsem správně, že tam je nějaký konektor?
Rychlejší opravy i výroba ve fabrice. Nalakované skelety vyjedou z lakovací linky, sundají se dveře a dveře se nastrojí sklama, káblama, tapcema, gumama jinde a karoserie bez dveří se snadno nastrojí taky jinde a pak se dveře vrátí a zasadí do pantů a kabeláže jen zacvaknou na sloupky.
Dříve se to strojilo se dveřma a konektory byly pod plastama v kabině, díky kterým se musela doplastovat kabina nakonec.
Plasty kolem prahů se blbě dávají se sedačkama ve voze a sedačky se dávají blbě do auta se dveřma, aby jsi nic neobouchal a neodřel.
Proto se to tak dělá. Nemá to jen VAG koncern.
bear
dnes jsem se k tomu dostal sundal krytku kabelaže predních dveří a kouknul jak jsou na tom dráty
NO MASAKR, dva uplně střižené, další porušené
a ty dva střižené teda budou asi od repráků, když ostatní zaříziení funguje (zrcátka, okna,central...
no rychle jsem to zandal zpět, udělalo se mi uplně zle když jsem to viděl
jak tu průchdku uplně demontovat abych ty drátky zpět spojil
Nejlépe demontovat kabelový svazek mimo auto a na stole to vklidu a dobře spojit.
Průchodka má pacičky a ty se musí zezadu prsty zmáčknout, aby to šlo ven.
Dělá se to přes demontovaný reproduktor nebo tác stahovačky, aby jsi do dutiny dveří mohl strčit ruku.
Nýty repro se odvrtají 6mm - 8mm vrtákem, ale nesmíš necitelně a spěchat, jinak odvrtáš i ouško z plastu repráku nebo zvětšíš díru ve skeletu dveří.
Právě že jsou tam na tom husím krku zezadu ve dveřích packy. Zvenku je asi urveš. Proto jdi přes reprák nebo tu stahovačku. U stahovačky nemusíš odvrtávat nejty, ale zase musíš fixovat okno třeba páskou, aby ti pak uvolněné neprolítlo do dveří a neroztřískalo se.
Dvojkovej Sup to asi bude mít stejné. Nenašel jsem foto průchodky, jak to vypadá z druhé strany ve dveřích.
Jak to ulomíš, tak do koenktoru poteče voda, vyhnije celej a bude svazek celej na výměnu a už je tuším i vyběhlý z výroby, takže vrakáč a podobný stavy svazků s dráty... takže neriskuj a doporučuji jít přes reprák.
Jsem psal ať se nelekneš Počítej že stejně to bude vypadat u spolujezdce a v průchodce do kufru, tam si kabeláž musíš odpojit celou a vytáhnout všechno ven, + je to absolutně bez rezervy délky - hezkou zábavu
Ty kecy jak je Schade kvalitní, přitom zrovna tohle provedení kabeláže je totální shit
Já si gumu zatáhl do dveří, vytáhl kabel tou kulatou průchodkou nad reprákem a svazek je pohodově přístupný.. Vrtat nejty repráku nebo odpojovat a tahat ven celej svazek je zbytečný.
Vadnej kus drátu vystřihneš, odizoluješ 1 cm, přetáhneš smršťovačku, připájíš nový drát, ohřeješ smršťovačku.. Takhle postupně všechno poškozený i to co má jen popraskanou izolaci. Délka tak aby se při otvírání dveří dráty nelámaly ale ohýbaly mírným obloukem. Pro životnost pomůže dveře neotvírat naplno ale jen aby ses protáhl (menší pohyb drátů)
Jsou smršťovačky s cínem který se ohřátím rovnou zapájí
asd1
tou kulatou dírou nad reprákem opravdu ten svazek s konektorem proleze?
jenže stejně musím ten husí krk vyloupnout ze dveří kvůli těm packám a tam se dostanu jedině přes otvor pro reprák jak radil bear
chlapi vy mi teda dáváte
asd1
ukazuji fotku ženě porušené kabeláže
žena - to je ve tvém autě? říkám, no!
žena - a vše ostatní funguje? - říkám, vše kromě repráku
žena - kašli na to
No nevim, ušetřit hodinu dvě práce a dát za to 3k... To je řešení pro toho kdo neumí vyměnit kus drátu a zvládne jen cvakat konektory... Navíc dveře u spolujezdce a do kufru, to máš už za desítku (jakože tam ty dráty budou v hajzlu taky
Dělá se i opravná sada asi 20 cm drátů s konektorem a napojíš dráty.. Ale oproti jednotlivým drátům to o moc jednodušší neni.. Kabeláž nejlíp z vrakáče, z auta kde je kabeláž kvalitní a neni to sto let let starý (japonci třeba).
Žena - kašlat na to neni úplně chytrý, zkraty ti můžou vyrobit všelijakou zábavu, nejen vypnout reprák.. Např. to umí dát trvalý plus na spínaný a pak auto klíčkem nechcípneš (průchodka do kufru a brzda )
Ty opravný sady nic moc. Krimpovací dutinky všechny zakrácený hned u sebe ve stejných délkách a pak kam to bago spojek uložit, aby nepřekáželo.
Já to dělám poctivě, že svazek vymontuju, piny z konektoru vypichovákem vyextrahuju a dám tam nové vodiče FLY nebo FLRY a nakrimpuju spešl kleštěma stejné piny a zacvakám do konektorů.
Jen ty piny nekupuju u škodovky. Prodávají jen opravnou sadu co by pin se žlutým drátem. Ani nemají provedení se špuntíkem do vodotěsných konektorů.
Takže autokonektory brno nebo tme.eu a hledám. Nejčastěji JPT a SPT či MPT od TE Connectivity nebo Amphenol, Delphi,atd...
...
Spojovat a pájet to přímo u pantu na nevymontovaném svazku je pitomost. Pak se to v onom místě, kde dochází k ohybu nejčastěji opět velice rychle ulomí.
asd1
bear
ja to myslel v legraci, jakmile bude prostor, určitě mrknu na to
a do toho dnes jsem zjistil, že dalkové zamyk(odemyk) funguje ale nezamyká dveře řidiče, takže jeden z těch učmyknutých káblíků bude příčina
asd1, bear
takže tento typ opravne sady vůbec nebrat, nedoporučujete, je to stejně nekvalitní jako origo co je od výroby?
na eshopech u nás, nebo Allegro, nebo Čína v ždném případě?
Kvalitní jsou, ale hodně záleží na umu, kdo pomocí sady svazek opraví a jak.
To finální provedení opravy hodně vypovídá o další životnosti a funkčnosti.
Osobně mít tu sadu, tak vodiče pájím a používám smrštovací bužírky s lepidlem.
Rozhodně ne smrštovací bužírky s kusem cínu 2v1 někde s číny.
A asi bych si nakoupil být tebou vypichováky a vyměnil jen vadné vodiče.
Asi bych neustřihl celý kmen svazku a pak to tam "mastil".
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.