Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Záhadné pravděpodobně elektrické závady,

Od: aa® odpovědí: 10 změna:
Ford S-Max 2.0 TDCi 103 kW (2006) – záhadné pravděpodobně elektrické závady, někdy jde, někdy ne
Zdravím všechny,
potýkám se s dost zvláštním problémem u Fordu S-Max 2.0 TDCi 103 kW (r.v. 2006, manuál) a než s tím definitivně zajedu do servisu (mám to objednané na pátek), zkouším ještě štěstí tady, jestli se s tím už někdo nesetkal.
Auto se totiž chová naprosto nevyzpytatelně. Jsou dny, kdy nastartuji naprosto hladce, žádná kontrolka se nerozsvítí, všechno funguje jak má, otáčky, reakce na plyn, klidný chod motoru – zkrátka bez jediného problému.
A pak jsou dny, kdy:
Sice nastartuje, ale hned svítí červená kontrolka mazání (olej), ESP/ABS, a třeba i „dotankujte“, i když palivo tam je.
Palivoměr ukáže půlku nádrže, ale během minuty spadne na nulu.
Nereaguje plyn – sešlápnu pedál až na podlahu, ale otáčky se nezvednou, auto se nechce rozjet.
Někdy to chcípne samo.
Při otočení volantem nebo jiném drobném pohybu to udělá výpadek nebo začne blbnout ještě víc.
Zajímavé je, že když ho v ten samý „špatný den“ nechám v klidu třeba 20–30 minut a zkusím to znovu, všechno se najednou tváří úplně v pořádku, jako by se nic nestalo. A zase normálně jedu.
Tohle se opakuje třeba třikrát za týden. Jindy celý den bez závady, a pak najednou tohle.
---
✅ Co už jsem zkusil:
OBD diagnostika – žádná konkrétní chyba, live data vypadají dobře.
Auto nemá pazvuky, netřepe se, ani žádný mechanický náznak závady.
Baterie není nová, ale má sílu točit – startér normálně točí.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

noh
hodnocení

2x
Špatné ukostření?
aa®
hodnocení

Taky mě to napadlo je to dost pravděpodobné. Jen se modlím aby to nebyla vážně nějaká malá závada a ne něco velkého.
aa®
hodnocení

Aby to nebyla velká závada oprava k předchozí své reakci.

 

hodnocení

2x
avatar jenyk

Známej měl něco podobnýho u Focuse. Problém byl u konektoru na budíkách. Cín s minimem olova praská a tak stačilo rozebrat budíky a proletovat konektor na desce. Problém vyřešen.

aa®
hodnocení

Auto nejde nastartovat nebo hned zhasne.
Plyn nereaguje.
Otáčky neskáčou ani při plynování.
Po čase to samo zas jede normálně. Nemyslím si ale v tuhle chvily je vše možný.

Taky mu někdy nešlo nastartovat auto. Stačilo poklepat palubku a už to šlo, občas se mu rozsvítili všechny kontrolky a zase stačilo bouchnout do palubky a dobrý.

 

hodnocení

2x

Já to vidím taky v budíkách, tam je závada v popraskaných (studených) spojích konektoru a je nefunkční CAN bus sběrnice. Už jsem to zažil na Focusu z té doby a problém sem tím vyřešil... Tedy opatrně proletovat...

aa®
hodnocení

Dobrý den
Ano říkají mi to spoustu lidi jak tady tak jinde.V pátek zkušený autor elektrikář se na to podívá. Jen mi nedává smysl že jednou to jde a nějaký dny ne.

 

hodnocení

2x
CAN komunikace jde přes přístrojovou a když jsou špatně spoje -studené, budou problémy. Stejně tak špatná spínačka může problémovat CAN
Určitě nechat auto mechanikovi. Za 3500 Kč luxusní cena !
Všechny příznaky sedí. Fordy 2.generace mají nekvalitní pájecí kovy. Od roku cca 2012 jsou kvalitní pájky i bez olova. I když kvality -životnosti olověné zcela nedosáhnou

 

aa®
hodnocení

Zdravím, chtěl bych se podělit o aktuální informace k mému problému a zároveň se zeptat, jestli s tím někdo nemá podobnou zkušenost.
Vozidlo (Ford) mělo následující příznaky:
Občas nenastartovalo nebo jen rozsvítilo kontrolky a nešlo reagovat na plyn.
Jindy startovalo bez problému a jelo normálně.
Palivová ručička si někdy dělala, co chtěla (např. ukazovala prázdnou nádrž, i když nebyla).
Diagnostika dříve ukazovala náhodné chyby – např. chyba komunikace CAN, palivový systém, atd.
Po odpojení a opětovném připojení baterky se některé chyby ztratily.
Všiml jsem si i toho, že některé žárovky nesvítí.
Auto jsem nyní dal zkušenému autoelektrikáři, který se specializuje na Fordy a má originální diagnostiku. Momentálně zjistil:
Špatný "ořech" ve spínačce (zapalování) – prý v něm něco cvaká, jak nemá, a může špatně přepínat kontakty, což způsobuje ty náhodné výpadky nebo přerušení napájení.
Problém v budících (palubní desce) – pravděpodobně studené spoje nebo jiný vnitřní problém, který by mohl narušovat komunikaci na sběrnici CAN.
Z diagnostiky zatím není možné přesně určit, co všechno je špatně, protože některé chyby zřejmě byly smazány (např. když jsem měl dříve vyndanou baterii) – ale závady, co se občas objevují, mohou souviset s těmito dvěma díly.
Dohodli jsme se, že preventivně opraví spínačku a budíky, smaže všechny chyby, a pokud se problém znovu objeví, pojedu k němu hned, aby mohl chybu "chytit v akci".
Cena za tuto preventivní opravu (spínačka + budíky) je cca 3 500 Kč, což zahrnuje práci i díly.
Má někdo zkušenost s tím, že by špatná spínačka nebo budíky dělaly až takovéhle problémy (včetně nereagujícího plynu, šílené kontrolky, výpadky)? Pomohla vám výměna těchto dílů?
Díky za každou zkušenost nebo radu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]