Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odvod tepla hliníkem

Od: doutnak® odpovědí: 23 změna:
Ahoj u Caravelly T4 z roku 97 mám problém s přehříváním oleje v automatu..Po jízdě do kopce se olej přehřeje a neřadí to nahoru..stačí pár minut počkat a zase řadí..Olej je správný a není starý..Tyhle auta s tím prý měly problémy už jako nová-údajně..Takže zase hovězí nápad..Rád bych na olejovou vanu převodovky,která je plechová přidělal chladící žebra z hliníku..a tady nevím,jak to přidelat..Mám různé tvary a velikosti ze sběrny.Chci to zkusit,tak se bavme prosím,jak to přidělat a né o tom,že je to blbost atd;) Díky..Prý je nutná nějaká vodivá bílá pasta-flux..Chtěl jsem použít nějaké lepidlo jen v pár bodech a mezitím by byla ta pasta..Fotky žeber berte jen orientačně..mám různé délky,tvary a velikosti..všechno má samozřejmě hladkou jednu plochu..Otázka je,jak to nejlépe přidělat, aby to plnilo účel..respektive jaké lepidlo nebo oboustranku jakou tu pastu a kde ji sehnat? Bude to trochu plnit účel? Díky;)
Odvod tepla hliníkem
Odvod tepla hliníkem #2

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Jestli se to hřeje do kopce, předpokládám tedy při pomalý jízdě, těžko ten hliník pomůže. Jako teplovodivá pasta slouží i silikonová vazelína, každopádně ať tam bude cokoli, musí jít jen i slabonkej film pro vyrovnání pórů v povrchu materiálu, rozhodně to nepomůže k domodelování roviny na nějakým vypouklým povrchu.
Neúspěšně jsem tady asi před rokem řešil podobnou úvahu, ne teda převodovku, ale malej měděnej bojler, co bych rád použil do obytnaku a ohříval peltierem (mám vyzkoušeno v plastovém provedení)- ovšem úvaha ztroskotala na tom, že nádoba je vypouklá, nikde nemá potřebný 4x4cm ideální roviny, jediná možnost by byla na ni naletovat kus rovné mědi či mosazi.
To ta převodovka nemá nějaký chlazení, ať olej/vzduch nebo olej/voda? Ono toho tepla se tam do kopce asi vytvoří v řádu kilowattů, to kus hliníku nemá šanci odvést.
A proč vůbec se nadměrně hřeje? Neklouže nějaká spojka nebo nezamyká hydromenic? Vždyť při ustálený jízdě bez podobný vady tam nemá jak
vznikat víc tepla, než v kterýkoli jiný převodovce, všechno je propojený, nic neklouže (jen se víří víc oleje).
mas

Možno to má převodovka za pár

Kdybych si chtěl hrát, tak bych tam prdnul čidlo teploty nejdřív abych zjistil jak se to chová...

No ale jak je známo tak byl průser i s nějakým novým Nissanem snad, elektro vozidlo, který se taky přehřívala elektro převodovka tuším zadním náhonu a jeden borec s tím udělal velký halo na YouTube Bo chtěl za to auto vrátit peníze, jsou o tom asi tři díly.

Nejspíš byl vadnej jenom software, Který při ohřátí natvrdo odpojil Bez upozornění převodovku ve 4x4 a mohlo způsobit průšvih...

hodnocení

Já přece nevím,v čem bude skutečně problém. Kdybych to věděl,tak to řeším jinak..Pokud pojedu k "odborníkům" tak dám 50 litrů a dopadnu jako bývalý majitel..Píšu přece, že platil nějakému opraváři za údajné opravy desetitisíce..Řadí to řekl bych normálně..jen po vyjetí táhlejších kopců vzniká ten problém,že to například pod kopcem musím zastavit na křižovatce a nechce řadit nahoru..Stačí zastavit na pár minut a pak to funguje..Při kratších trasách po rovinách to nedělá ikdyž na to třeba šlapu..

 

hodnocení

1x
A jak teda je řešený chlazení toho oleje? Předpokládám, že u 2,8 tam nějaký určitě být musí a po něm bych šel jako první, nějaký sejtko ve šroubení nebo tak. A co hydromenic, nemáš pocit, že klouže a nezamkne? Řešil jsem to před lety u MB W211 320cdi, kde překlenovací spojka měniče vlastně supluje chybějící dvojhmotu a pracuje řízeně s nějakým minimálním prokluzem pár otáček za minutu. A když je tam něco už horšího, ať už spojka měniče nebo těsnost mechatroniky, vibruje a houpe to, na něco může pomoct třeba opravná sada s abnormálním solenoidem pro víc ovladaciho oleje, ale výsledek nejistý. Šel jsem jinou cestou, ale prasárny podobný úrovně jako ty - spínání spojky natvrdo :) Prostě pokud auto jelo víc jak cca 40km/h, což jsem "snímal" pomocí pc ventilátoru schovaného pod přední maskou a roztaceneho proudícím vzduchem a zároveň byl i sebeméně zmáčknutý plynový pedál, byla spojka měniče zcela sepnutá.
Druhou levnou možností by byl pravý opak, nabízený levnými "opraváři" převodovek v případě auta na prodej- solenoid měniče vyřadit a nechat měnič prokluzovat a hřát a softwarově potlačit chybu... Ale tam aspoň to chlazení oleje,pokud pamatuju, bylo vzduchem i vodním výměníkem, tak asi by to vydrželo.
hodnocení

Ještě jsem popravdě nestudoval to chlazení oleje..Snad v nejbližších dnech se na to vrhnu..

 

mas
hodnocení

0x

Já bych to tam přivrtal Texama, dal bych na ně silikon - aby to neteklo - :)

Tak ji musíš dát teplovodivou pastu jinak to je k ničemu.

Nedávno jsem to dělal, ale musíš vypustit olej aby to šlo zalepit. Místo silikonu jsem použil prostě barvu na bazén co jsem měl po ruce a zatím pohoda, Převodovka neteče. Předtím bylo děravá a kapala.

A co když zapneš klimatizaci, ta ti zapneš Saharu a bude to ofukovat

hodnocení

O té pastě píšu..Klima nejde,bo zlobí čidlo venkovní teploty a ještě jsem ho nevyměnil..Mám malou kvalitní saharku z vodou chlazené motorky..tak,kdyby se tam někam kolem převodovky vešla, dal bych to tam na zkoušku..Šrouby skrz je až to nejposlednejší řešení na ty žebra,to spíš nic než šrouby.Jak se ta pasta jmenuje? Vím,můžu si to najít, ale ptám se tady.
mas

Pasta termovodivá co se dává na procesory v počítači. Nikdy jsem to nekupoval protože mi to vždycky o těch počítačů zbylo...

Jelikož v převodovce není žádný tlak tak bych to neřešil než vypuštěním oleje, a zalepením těch šroubů - Jak bys to tam jinak chtěl přidělat?

Můžeš použít termo vodivou lepicí pásku, myslím že mám nějaký takový chladiče kde už rovnou byla láska přilepená a strhneš a přizvat než no ale samozřejmě na autě asi brzo upadne

Ta převodovka už to má stejně asi tak za pár ne? Tak to vrznutí ber jenom jako takový zoufalý pokus, kdyby se osvědčily ty samolepky ale chladiče opadávaly

hodnocení

Možná to má za pár,možná néé..Repasi platit nehodlám..Měla by být údajně hotová*smich* Alespoň minulý majitel za ni zaplatil a dal mi i číslo na toho "opraváře",který ho samozřejmě natáhl a repase se nekonala..ta převodovka podle šroubů a všeho okolo nemohla být venku..Ale minulý majitel tomu opravdu věří,ptž autům nerozumí.
hodnocení

Asi máš pravdu..šroubky budou nejlepší..akorát místo silikonu nějaký lepidlo na šrouby by bylo lepší
mas

Problém ovšem je, co to bude dělat v zimě! Aby náhodou zvýšený chlazení nezpůsobovalo nějaké potíže s tuhým olejem, ale pokud víš že máš olej co pracuje i v záporných teplotách...

Ty sice tvrdí že tam je volej co tam být má ale já převodovce na mým autě zase vím že to je extra citlivá na olej a než jsem našel který olej tam patří protože výrobce nemá žádný předpis, tak to byl taky porod...

Co se týká toho olepení tak poprvý jsem to zalepil nějakým lepidlem 10 let prošlým, a kdybych ho nestrhnul tím že jsem zase vzal za spodek, tak bych to nemusel přebarvit tak prostě jsem neměl než obyčejnou barvu 30 na bazény ale stejně, bohužel s volejem to nešlo, pořád pro kapalo tak jsem to musel vypustit a počkat až vykape A pak jsem to natřel barvou a normálně to drží že čumím ...

co mi chtěli účtovat bůhví kolik za repasi a vyndání převodovky...

Samozřejmě že lepší bude nějaký trvanlivý auto tmel odolný na oleje podle předpisů blablabla, ale je to dole, je to bez tlaku, Takže to nepoteče pokud s tím někde nedrbneš ty nebo tvoje stará, To by pak najisto vyteklo všechno ven

 

hodnocení

0x
Na Felicii jsem si pomoci flux svářečky vyrobil větší olejovou vanu, ale snížil jsem její výšku,.už je to.dlouho.
Prostě chci říct, že je možnost zvýšit množství olejový náplně a zvětšit nynější ocelovou vanu, líp by se chladila převodovka.
Jestli není prorezla a je tam kus materiálu, tak fluxem 0.6 mm to půjde vytvořit.
Záleží jestli jsou aspoň základní in dovednosti se sevareckou
doplněno 31.07.25 22:01: Nebo teplovodivé lepidlo
Thermal epoxy – např. Arctic Silver Thermal
Případně lze chladič rozřezat na menší díly a lepit po mě such kusech, udělat takovýho JEŽKA. Tím vykompenzuješ případné zakřivení vany, nevím jaký má tvar.
doplněno 31.07.25 22:06: Nemáš ucpané nějaké sítko uvnitř prevodovky, které brání proudění oleje?
Nebo koupit externí chladič oleje
hodnocení

Ta vana je ocelová..chci na ní na zkoušku přidělat ty žebra..samozřejmě na rovné části...proto jsem si ve sběrně nabral různé menší kousky všemožných žeber z PC a bůhví čeho. Zkusím ještě vyměnit chladič oleje..
Tak prostě použiješ teplovodní lepidlo a nalepiš chladiče na vanu jak kdybys dělal ježka.
hodnocení

Boban..něco takovýho chci přece zkusit a je to v úvodu otázky.Jen jsem chtěl poradit,čím nejlíp lepit..

 

hodnocení

0x
Asi bych šel cestou chladiče oleje, jako Setrab. Pomocí adaptéru by to mělo jít napojit snadno na vstup a výstup oleje.
hodnocení

V tom autě je všechno brutálně nahuštěný na sebe a přes sebe..Je v tom 2,8vr6 AES..Při výměně čehokoliv se musí dát pryč hafo věcí. Mám ochotného mechoše,ptž na dvorku na tom neudělám nic..Ale mechoš se stále všeho bojí..Máme tu kousek "odborníky" na T4,ale ten už mi po telefonu říká, že je vše v háji a že to a tamto stojí desetitisíce..a auto ještě neviděl *alene*

 

hodnocení

0x
Omlouvám se, jestli to tu je a z mobilu jsem to přehlédl, ale jak dlouho tam ten olej je a nejde tam dát vhodnější? Kdysi dávno mi na O1 už v horku šly strašně špatně řadit nízké kvalty a lanovody to nebylo. Tak jsem chtěl pro jistotu po servisu vyměnit převodový olej. Že prý to není potřeba, že bych zbytečně vyhazoval peníze. Při další návštěvě už jsem se už odradit nenechal a olel mi vyměnili. Problém zmizel a převodovka bez problémů najela dalších 100 000 km.
Další možností samozřejmě je, že pokud je tam mokrá spojka (nevím), tak to nedělá ani tak viskozita oleje, jako že se teplem roztahují lamely.
hodnocení

Je to měničový automat..olej by tam měl být "nový" ale koupím ho a ještě investuji i do filtru..pak uvidíme..Kontroloval jsem jen jestli je ho dost a jestli je čistý, což bylo a je..Jenže nejde věřit mechanikovi původního majitele,zda tam dal správný..Víme všichni,že se běžně leje to,co mají zrovna po ruce

 

@doutnaku
Jenomže v úvodu otázky píšeš, že je olej nový a správný.
Vyčistil jsi to sítko oleje, nebo vyměnil filtr? Někdy jsou tam oboje najednou. Chce to vědět určitě někdy je sítko zasviněne a snižuje průtok.
Jestli je to auto v dobrým stavu. Tak bych investoval.
Co takhle upustit pár mililitrů oleje, dát do skleničky a porovnat u mechanika s tím správným olejem? Asi nahrubo vzhled, zápach. Nevíme jestli máš ten správný olej.

 

hodnocení

0x
Odhadem ty chladiče odvedou maximálně nižší desítky wattů. Ztráty na převodech budou několikanásobně vyšší. Pro účinné chlazení by chtělo vodní výměník přímo do oleje tak jak je to v pracovních strojích.
Výměník jsem mu doporučil včera. Ale má tam šestiválec a při výměně musí odstranit všechno možný.
Ale bylo by to pořádný řešení, žádná patlanina "a la Ukrajina"
Pořádný řešení by bylo odstranit příčinu problému, ale to já radit nemůžu, taky někdy jdu cestou subjektivně menšího zla a radši vymýšlím, jak problém nějakým bastlem obejít, pokud je to snazší, nebo řádově levnější :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]