Nejste přihlášen/a.
Pro případ, že by odkaz nefungoval, jedná o křižovatku silnic 23 a 34, kdy auto jede od obce Jarošov nad Nežárkou směrem na Pelhřimov.
Na kžižovatce je odbočovací pruh, který se mění v připojovací, ale před celým tělesem křižovatky je značka STOP.
Zákon říká, že v připojovacím pruhu se nesmí zastavit, ale před křižovatkou je značka STOP. Je tedy připojovací pruh ještě součástí křižovatky nebo už ne. Pokud je součástí křižovatky, kde zastavit, abych neporušil zákon o připojovacím pruhu, ale zároveň dodržel pravidla značky STOP?
Najděte si rozdíl mezi pojmy:
- zastavit
- stát
- zastavit vozidlo
§ 2 (Vymezení základních pojmů) Zák. 361/2000 Sb.
No, v zákoně je:
§ 27
(1) Řidič nesmí zastavit a stát
e) v připojovacím nebo odbočovacím pruhu
Teď jak je to myšlené. Asi tedy nesmí: ani zastavit, ani stát.
Podíval bych se radši ještě do důvodové zprávy k tomuhle paragrafu. Určitě to není myšlené tak, že za žádných okolností nesmím zastavit v připojovacím pruhu. Co třeba když je kolona, že.
glyx: myslím, že na tom co píšete něco skutečně bude, protože přece pokud řidiče okolnosti donutí, zastavit na konci připojováku stejně musí.
pak je ale stále otázka, jestli ta stopka říká že tam někde v tom "připojovacím pruhu" musí zastavit. osobně si myslím, že ano a těm co chtějí dodržet literu, bych doporučil zastavit hnad na začátku připojováku, kde je rozhled a pak se, pokud to lze, plynule rozjet a zařadit. už vidím ty vzteklý řidiče za mnou...
Hergot lidi, vždyť máte odkaz přímo na paragrafové znění.
n) stát znamená uvést vozidlo do klidu nad dobu dovolenou pro zastavení,
o) zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu,
p) zastavit vozidlo znamená přerušit jízdu z důvodu nezávislého na vůli řidiče,
V připojovacím pruhu řidič nesmí zastavit (vystoupení/nastoupení) a stát (parkování). Zastavit vozidlo (kolona, stopka, přednost, semafor, porucha, náledí) mu nikdo nezakazuje.
Dle mého hledáte problém kde není! Ve směru odbočení na JH -se zastaví na hranici křižovatky-s výhledem na obě strany. Při jízdě na PE pak jedu dle okolností tak abych neohrozil a pkd možno neomezil auta jedoucí směr JH-PE viz jízda připojovacím pruhem!
tazatel se ptá, jak je to správně z hledisla zákonných pravidel, ne jak se to dělá v praxi.
PS: slušně odpověděť lze i bez vykřičníků
KM nevím kde jsem co písnul nebo co je neslušné na mé opdpovědi? Nebo jste tak vztahovačný že Vás uráží vikřičník?
Jinak, jak jsem napsal -JE TO BĚŽNÁ praxe projetí dokonce i pro hlídky PČR kteří jeden čas denně hlídkovali naproti -to je jen výjezd z místa ležícího mimo komunikaci (účelová komunikace JZD). .Akorát joudové na konci připojováku zastaví i když tam je už jen značka dej přednost...
1/ odpověděl jste slušně, ale ještě lepší by to bylo bez těch vykřičníků
2/ naproti není výjezd anit o není účelová, je to křižovatka typu kříž (4 ramena)
3/ na konci připojováku není značka dej přednost (P4)
Jeden z příkladů vadného označení křižovatky. V uvedeném případě nelze dodržet příslušná ustanovení z.č. 361/2000Sb. a vyhl. č. 294/2015Sb.
DZ by mělo být dle obr. v příloze a pak je vše jasné. Navržené řešení není v rozporu s vyhl. č. 294/2015Sb. ani s technickými podmínkami TP 65. Jasně přitom říká řidiči, jak se má chovat.
Z uvedeného je zřejmé, jací "odborníci" navrhují dopravní značení!
Stávající P6 bych odsunul dále od křižovatky a doplnil o E3a (např. 150m).
Za současného stavu bych doporučil používat selský rozum a při odbočování vpravo se chovat jako podle mnou navrženého DZ.
Tahle křižovatka je tedy paskvil
satam: nejlepší odpověď řekl bych
Může mít stopka dodatkovou tabulku?
Přesněji řečeno dodatkovou tabulku, která by upřesnila platnost s ohledem na směr jízdy. Nevybavuji si, že bych něco takového viděl.
@Orion: Také jsem se s tím nesetkal, ale na druhé straně to není zakázané.
Mám zato, že by stačila P6 se vzdáleností, ty dvě DZ už vlastně v křižovatce upřesní jen způsob.
Jinak děkuji za pochvalu.
Zastavit v tomhle případě před značkou je samozřejmě nesmysl. To jako že zastavím u značky, rozhlédnu se (a nic nevidím) a pak bez zastavení vjedu do křižovatky?
Přesné znění předpisu hledat nebudu, ale je tam že kde je značka "stop", máte zastavit před stopčárou na silnici, kde tato čára není, zastavíte na místě, odkud je dostatečný výhled na obě strany. Je to přece logické a jestli potřebujete rady i v takovémhle banálním případě, nemáte na silnici co dělat!
Jak byste řešil třeba případ, kdy je větší kus před nechráněným železničním přejezdem značka "zákaz zastavení"? To tam bez zastavení projedete?
Sorráč . Skutečně jsem si tu otázku pořádně nepřečetl.
"a jestli potřebujete rady i v takovémhle banálním případě, nemáte na silnici co dělat! Jak byste řešil třeba případ, kdy je větší kus před nechráněným železničním přejezdem značka "zákaz zastavení"? To tam bez zastavení projedete?"
nepochopil jste otázku zcela a naprosto zbytečně urážíte tazatele (místní klasika, co se týče dopravních předpisů)
@magdon: Opravdu byste si to znění asi přečíst měl, protože vůbec nevíte, jak to je. Zastavit na místě, odkud máte rozhled, musíte vždy. Pouze pokud je Příčná čára souvislá DOPLNĚNÁ NÁPISEM STOP, musíte zastavit i před ní. Pokud to může být jededna zastávka - OK, ale musí být splněny obě podmínky.
pokud pojedete rovně a vlevo, je vše jasné, zastavíte v místě, kde máte rozhled a pak pojedete. pokud pojedete vpravo, jedná se o, podle mého názoru, jeden z mnoha nesmyslů značení na našich silnicích, kdy STOP vám přikazuje zastavit v místě, kde máte rozhled, ale je to nepraktické i nebezpečné a každý rozumný řidič se rozhlíží při pomalé a zrychlující se jízdě a připojování tak, aby neohrozil sebe ani ostatní.
naprostoto rozumím na co se ptáte, jsem ale laik a zákony neznám )
"v připojovacím pruhu se nesmí zastavit" jak píšu, zákony neznám, ale že se nesmí v připojovacím zastavit asi neznamená, že se jedná o zastavení při snaze se připojit, bude to spíš něco jako "parkování".
Zastavit v dopravních předpisech není to, co vy pod tím chápete. V předpisech zastavení znamená "uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu"
Pokud v odbočovacím nebo připojovacím pruhu nebudete nastupovat nebo vykládat náklad, tak vozidlo kvůli dopravní situaci samozřejmě uvedete do klidu.
Ako správne prejsť túto križovatku,aby ste neporušili zákon, jednoducho. Zastavíte vozidlo pred čiarou hlavnej cesty tak,aby ste mal dobrý rozhľad na hlavnú cestu cez okná vozidla alebo spätné zrkadla, a splníte povinnosť značky Stop,daj prednosť v jazde. Nič to nemá spoločné s ustanoveniami ,,Zastavenie " alebo ,,Státie ".
Jak je u nás zvykem, na mnoha místech si úřady se srozumitelným značením hlavy nelámou a spoléhají se, že se to tam vyřeší "tak ňák podle rozumu, žejo".
Podívejte se na té hlavní o cca 100 metrů doleva (směrem na Jindřichův Hradec). Je tam autobusová zastávka, ale zároveň tam ústí místní komunikace, kde není žádná značka. Řidič přijíždějící po této komunikaci by tedy mohl očekávat, že bude mít přednost zprava.
Řidič na hlavní naopak před zastávkou vidí značku "křižovatka s vedlejší pozemní komunikací", očekává tedy přednost.
Touto křižovatkou však platnost značky "křižovatka s vedlejší komunikací" končí, na další křižovatce (té diskutované) by tedy měl dát přednost zprava, i když tam auta čekají na "stopce".
Kdo by se tam choval otrocky podle předpisů, způsobí v lepším případě chaos. V horším nehodu.
P. S.: Netvrďte mi, že to vyústění místní cesty v prostoru zastávky je pouhá účelová komunikace. Podle čeho? Že je úzká a rozbitá? Že tomu tak bylo odedávna? Že to všichni místní vědí? A proč je tedy při vjezdu do ní dopravní značka? (A na opačném konci značka "Dej přednost".)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.