Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pískání pneu

Od: vyjetadvanactka® odpovědí: 9 změna:
Zdravim, není to ani 1/4 roku kdy jsem měnil pneu, a už mi fest pískají na rovném povrchu, např. v nakupnich centrech.. od někoho jsem slyšel, že to může být nerovnoměrné opotřebení pneu.. bylo by vhodné na geometrii, která se dělala 1/2 roku nazpět? Nebo je to vzorkem? Mám takovou klasiku.. 225/65
Předem diky.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon
hodnocení

4x
V nakupnich centrech piskaji gumy kde komu, ten povrch proste takovy je. Zkontrolovat geometrii neni na skodu, ale vubec to nemusi souviset.

 

hodnocení

4x

Asi bych to tak neprožíval. V těch parkovištích pískají gumy tak 80% aut (hlavně po dešti) a že by všechna měla geometrii v háji, to asi ne. Klidně si ji nechte udělat a schválně pak zajeďte na to parkoviště, jestli to přestalo pískat. Dejte pak vědět.

 

hodnocení

1x
avatar promon

Podle mě je to vlastnostmi těch průmyslových podlah, které se vyskytují právě v podzemních garážích, nebo patrových parkovacích domech. Navíc se tam jezdí často v plném rejdu, kdy ty kola prosté pískají. Registroval jsem to s mnoha typy aut, přičemž to není žádnou špatnou geomerii. Ostatně - se služebákem občas zajíždím do průmyslových hal a i tam se tento efekt projevuje - asi v plném rejdu se dráhy kol trochu rozchází, protože mě pneumatiky vydrží spoustu km., vylučuji nějaký technický problém na autě.

Přesně tak..Je to jako pískání tenisek v tělocvičně *smich* Některé gumují a pískají o 106 a některé ne..

 

hodnocení

0x

1. Styl jízdy
2. Totálně rozhozená geometrie
3. Vytlučené čepy přední nápravy - následek je viz 2.

 

po
hodnocení

0x

Takže spíš tvrdší letní gumy co? Tak ti dobře hrabou (hvizdajó) na hladkém povrchu

Ale to není u ,,hrabání ´´ dělá to i v situacích, kdy se jede skutečně nízkou rychlostí v plném rejdu bez výrazné akcelerace

Je to tím materiálem podlahy..Na silnici- nejvíce na kruháku,když to píská,tak to bývá geometrií- nebo špatnými díly nápravy..Mám s tím zkušenosti..u mne to byly silentbloky ramenou..hvízdalo to jak na okruhu Le mans *smich* Gumy byly po pár stovkách km na vyhození

 

kmet
hodnocení

0x

1) aby se řízená kola mohla otáčet různou rychlostí - vzdálenější kolo opisuje větší kruh, proto každé kolo zatáčí různým úhlem

2) bod 1 neni dokonale kompenzovaný, je to kompromis, větší rejd má zpravidla větší chybu.

3) v nízké rychlosti a málem poloměru otáčení vycházejí potřebné úhly jinak, než pri vyšších rychlostech

4) hvízdání v garážích dělá to, že guma vibruje, utrhne se adheze a poskočí to a to stále dokola

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]